14 מאי 2014 | 14:46 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

הפרינג׳ידר עובר מפסטיבל חיפה לפסטיבל ירושלים

״אני ביאליק״. התגלה בפרינג׳ידר 2012

״אני ביאליק״. התגלה בפרינג׳ידר 2012

באוקטובר האחרון לא התקיים אירוע פרינג׳ידר בפסטיבל חיפה, זאת אחרי שנתיים שבהן התקיים. מדובר במסגרת צידית לפסטיבל, שהתקיימה במועדון הביט בחיפה, ובו הוקרנו ברצף במשך יום סרטים עצמאיים ודלי תקציב. המסגרת, שנוסדה על ידי מרט פרחומובסקי, אביטל בקרמן ואלעד פלג, הצטרפה למסגרת הסרטים העצמאיים של פסטיבל דרום (שהושקה כמה חודשים לפני כן) ושמו זרקור על צמיחתו של קולנוע ישראלי צעיר, דל תקציב ועצמאי, שעוקף את קרנות הקולנוע. שנה אחר כך גם האקדמיה כבר ייסדה את גטו הפרינג׳ שלה.

ובכן, השנה – אחרי שנה הפסקה – יעבור הפרינג׳ידר לפסטיבל ירושלים.

בתשובה לשאלתי האם הפרינג׳ידר אכן עובר לפסטיבל ירושלים השנה, ולמה, עונה לי מרט פרחומובסקי: ״כן, הפרינג'ידר אכן עובר לפסטיבל ירושלים ואני מקווה שיוכל להשתדרג ולפרוח שם. לגבי נסיבות הפרידה עם פסטיבל חיפה: פנינה בלייר פירגנה לנו מאוד כשייסדנו את הפרינג'ידר ב-2011 יחד עם אלעד פלג ואביטל בקרמן. קיבלנו שם אוטונומיה בכלל לא מובנת מאליה ואני חושב שהצלחנו לבנות אירוע מיוחד מאוד, שנתן פוש עצום לכמה וכמה סרטים שהפכו למובילי גל סרטי הפרינג' ("אני ביאליק", "ריח פועלים", "גולדברג ואייזנברג", "רשימות קצמן" ועוד). עם זאת, הצד הבעייתי של האוטונומיה שקיבלנו היה תחושה הולכת וגוברת שאנחנו בן חורג בפסטיבל, בכל הנוגע לחלוקת המשאבים, פרסום ויחסי ציבור, בולטות בתוכניה ועוד כהנה וכהנה.

״זאת הסיבה לכך שיצאנו לחפש בית אחר לפרינג'ידר. אחרי משא ומתן קצר עם קולנוע דרום, שחיזרו אחרינו אבל בסופו של דבר לא הציעו הצעה מספיק מעניינת, שמחנו למצוא שפה משותפת עם פסטיבל ירושלים, שמנוהל השנה על-ידי אנשים צעירים ורעבים, שנחושים בדעתם לעשות השנה פסטיבל מצוין. זה גם היה  משמח לגלות שהם מתלהבים מהפרינג'ידר ורוצים אותו מאוד אצלם. אז אני עדיין לא יודע מה תהיה התוצאה הסופית, אבל כבר עכשיו ברור שהשילוב של הפרינג'ידר בפסטיבל ירושלים יהיה הרבה יותר אינטגרלי ומחבק, לטוב ולרע. אנחנו כמובן עובדים קשה מאוד, כדי שהפרינג'ידר יהיה השנה מוצלח לפחות כמו בשנים קודמות.״

אז אם עשיתם סרט עצמאי שאורכו מעל 60 דקות ותקציבו פחות ממיליון שקל והוא עדיין לא הוצג בשום מסגרת, הפרינג׳ידר הירושלמי מחפש אתכם.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה