21 מאי 2014 | 15:19 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

כאן קונים ומוכרים

Screen Shot 2014-05-21 at 12.07.23 PM

כך נראית טבלת המבקרים של ״סקרין דיילי״, אחרי הקרנת רוב הסרטים הכי מסקרנים ומדוברים בקאן. ההנחה הכללית היא שהסרט הזוכה כבר הוקרן. המבקרים מעניקים את הציון הגבוה ביותר ל״מר טרנר״, הביוגרפיה התקופתית שביים מייק לי (קולנוע לב יפיצו בארץ); אחריו בדירוג נמצא ״שנת חורף״ של נורי בילגה ג׳יילון (סרטי אורלנדו יפיצו) ואז ״יומיים ולילה״ של האחים דארדן (יונייטד קינג יפיצו, והאחים דארדן יגיעו עם סרטם לפתיחת פסטיבל סרטי הסטודנטים). לא מעט מהמבקרים האמריקאים שאני עוקב אחריהם, ושאינם מיוצגים בטבלה הזאת, מאוד התלהבו מ״Wild Tales״ הארגנטינאי. יש גם הימורים שלמרות אהדת המבקרים לסרטים הנ״ל, שבוודאי יזכו בפרסים על משחק (סטיב קארל שחקן, מאריון קוטיאר שחקנית), בימוי (מייק לי) או תסריט (ג׳יילאן), שדקל הזהב יילך דווקא לסרט ה״חשוב״ יותר של אבדרחמן סיסאקו, ״טימבוקטו״ (שלא נקנה להפצה בישראל, עד כה).

===============

והסרטים הישראליים תופסים לא מעט אינצ׳ים בעיתונות הפסטיבל המודפסת. אחרי ששמענו ש״בורג״ של שירה גפן נמכר לצרפת ולאוסטרליה, מגיעה הכותרת ש״גט״, של שלומי ורונית אלקבץ, נמכר להפצה בארצות הברית, שם יופץ על ידי חברת מיוזיק בוקס.

וגם ״גו גו בויז״, הסרט התיעודי על גולן-גלובוס שביימה הילה מדליה והפיק יריב הורביץ, נמכר ללא מעט טריטוריות. הכותרות בסקרין:

Screen Shot 2014-05-21 at 12.01.30 PM   Screen Shot 2014-05-21 at 12.02.01 PM

אגב, חברת המכירות ״Other Angle״ אחראית גם על המכירות של ״הרחק מהיעדרו״ של קרן ידעיה, אבל עד כה לא ראיתי דיווח על מכירותיו מטעם החברה בעיתונות.

ועוד כותרות מהשוק:

– הסרט החדש של אוליבייה אסיאס עומד כנראה לפני מכירה למפיץ ישראל (לא נמסר מי), הסרט עם ז׳ולייט בינוש יוקרן בתחרות בסוף השבוע.

– הסרט החדש של פרנסואה אוזון, שעדיין נמצא בעריכה ומוצע למכירה למפיצים בשוק הסרטים, נמכר לקולנוע לב.

=================

ועכשיו, נשאלת השאלה: רוצים להגיע בעצמכם לקאן? כי אם כן, אבי ארמוזה אולי יממן לכם כרטיס (אמנם לא לפסטיבל קאן הקולנועי אלא למיפ, שוק הטלוויזיה, אבל צריך להתחיל איפשהו). החברה של ארמוזה משיקה בפעם הרביעית את תחרות הפורמטים, Formagination, בה כל אחד, לא משנה מה מקצועו או השכלתו או ניסיוו הטלוויזיוני, יכול להציע רעיון לפורמט טלוויזיוני חדש. הפורמט הזןכה יזכה במענק פיתוח לפיילוט של עד 50,000 דולר, וזוכה פרס חביב הקהל יקבל טיסה למיפ. הפרטים קאן. כלומר, כאן.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה