27 מאי 2014 | 19:52 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

לא שווה

זוכרים את סדרת הטלוויזיה ״המשווה״, עם אדוארד וודוורד בתפקיד הראשי? זה היה באמצע שנות השמונים, עשור אחרי שאדוארד וודוורד הפך לרגע לאיש הכי באד-אס באנגליה בזכות הסדרה ״קאלאן״ של רשת תיימז. הוא היה מבוגר וקשוח. הארי המזוהם של שירותי הביון הבריטיים (למעשה, תמיד היתה לי תחושה ש״הארי המזוהם״ של איסטווד היה מבוסס בחלקו על ״קאלאן״, שנוצר שנתיים לפני כן, ולכן הדמיון בשמות בין קאלאן וקאלהן). האמריקאים רצו ליצור סדרה דומה באופיה, מתוך עולם דומה, על איש ביון שפורש מעבודתו, מגלה את מצפונו ופותח עסק פרטי בו הוא נותן לאדם הקטן את השירותים שהוא העניק עד כה לממשלות, כדי להשוות קצת את הכוחות בין אלה שיש להם כוח ובין אלה שאין להם. והאמריקאים ליהקו את וודוורד לתפקיד הראשי, כי בראשם – אין לי ספק בכך – הם יצרו מעין המשך אמריקאי ל״קאלאן״.

אז, זוכרים את ״המשווה״? שודר בטלוויזיה בישראל בימים של ערוץ 1 עם מאה אחוזי רייטינג? הסדרה שסטיוארט קופלנד, המתופף של פוליס, הלחין את אות הפתיחה שלה?

ובכן, עשו לסדרה הזאת עכשיו גרסה קולנועית. 30 שנה אחרי. דנזל וושינגטון ירש את מקומו של וודוורד (שהלך לעולמו ב-2009). לא רעיון רע. יש דור שלם, בני 45 ומעלה – ממילא הדמוגרפיה שסרטיו של וושינגטון פונים אליהם – שייזכר פתאום בנוסטלגיה בסדרה ההיא.

אז המפיצים בארץ – הם לא רוצים אתכם, אנשי הנוסטלגיה, בתור הקהל שלהם. הם נתנו ל״המשווה״ שם חדש: ״נקודת שוויון״. למה? אין לי מושג. אולי הם לא ראו את הסדרה ולא שמעו על אדוארד וודוורד.

צולם אמש ביס פלאנט רמת גן

צולם אמש ביס פלאנט רמת גן

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “לא שווה”

  1. רז 27 מאי 2014 ב - 21:37 קישור ישיר

    אני בהחלט מוכן להאמין שהם לא ראו את הסדרה.
    אגב, "המשווה" העסיקה צוות מרשים מאחורי הקלעים שלה: בין הבמאים היו במאי סרטי האימה טובי הופר וג'יימס א. קונטנר שהפך לבמאי מוביל בסדרות המד"ב/פנטסיה/אימה של שנות ה-90 ("תיקים באפילה", "מעבר לחלל", "באפי", "אנג'ל", "פיירפליי"). צוות הכותבים כלל את ג'ואל סרנאו, לימים היוצר של "24" (שספגה, אני מאמין, לא מעט מ-"המשווה").

  2. hamlet 28 מאי 2014 ב - 9:29 קישור ישיר

    ראיתי את וודוורד לפני חודש בבלו ריי של איש הקש..
    איזה סרט…איזה שחקן..
    מומלץ לכל חובב קולנוע


השאירו תגובה