28 מאי 2014 | 22:45 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

יום ירושלים: 33 מיליון שקל להבאת הפקות בינלאומיות לבירה

יום ירושלים צוין היום, ובין השאר התקיימה במהלכו ישיבת ממשלה מיוחדת שעסקה בירושלים, ובמהלך הישיבה הזאת הוחלט להקצות 33 מיליון שקלים לטובת המיזם לקולנוע בירושלים, שאיתם יוכלו להביא ארצה – וספציפית לירושלים – הפקות בינלאומיות. 33 המיליון האלה יתפרסו על פני שלוש שנים, כלומר 11 מיליון שקל בשנה, שאנשי המיזם מתכננים לחלק לכארבע הפקות זרות בכל שנה. בקיץ הקרוב יפורסם קול קורא שיקרא למפיקים בעולם להגיש הצעות לקבלת התמיכה בסרטיהם. הכסף יינתן לסרטים כהחזר על ההוצאות שהם ישלמו בירושלים.

זו תוספת תקציב נכבדת למיזם הקולנוע בירושלים, שתקציבו הנוכחי עומד על 9 מיליון שקלים בשנה. 9 מיליון שעשו מהפכה לא קטנה בקולנוע הישראלי, שנהנה מתוספת תקציבית מבורכת, מעבר למה שהוקצה לו במסגרת לחוק הקולנוע. מתוך 30 סרטים שיתחרו השנה על פרסי אופיר, ששה נתמכו גם על ידי המיזם לקולנוע בירושלים (״בורג״, ״ערבים רוקדים״, ״יונה״, ״מיתה טובה״, ״התאבדות״, ״זינוק בעליה״). 20 אחוז.

השנה המיזם (או הקרן הירושלמית כפי שקוראים לה בתעשייה ) כבר התחיל לבטא את האמביציות הבינלאומיות שלו, כשתמך בסרטה של נטלי פורטמן, ״סיפור על אהבה וחושך״, ובתמיכתו ב״עמק רפאים״ של אבי נשר, שיהיה קופרודוקציה ישראלית-אמריקאית. המיזם גם תומך בצילומי סדרת הטלוויזיה האמריקאית ״Dig״, שיצר גידי רף, בשיתוף עם הזרוע הבינלאומית של קשת. אבל בעוד כל אלה נתמכו בשל היותם קופרודוקציות ישראליות רשמיות, החידוש כעת הוא שהמיזם יוכל לפתות הפקות בינלאומיות להגיע ארצה, גם אם הן אינן עומדות בתנאים של קופרודוקציה, רק כדי להשתמש בירושלים כלוקיישן ולהרוויח מכך דיווידנד כפול: הבאת עבודה והכנסות לעיר (הפקות זרות מביאות המון כסף איתן, ולא מעט אנשי צוות שצריכים חדרי מלון וארוחות וחניה) והפיכת ירושלים לדמות בסרטים שיזכו (בתקווה) לחשיפה בינלאומית. אנשי המיזם נותנים כדוגמה את העלייה בתיירות לניו זילנד, בעקבות צילומי סדרת ״שר הטבעות״ ו״ההוביט״ שם.

11 מיליון שקל, לדעתי, זה מה שצריך כדי להביא את וודי אלן לצלם סרט בירושלים. הוא בשוונג עכשיו.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “יום ירושלים: 33 מיליון שקל להבאת הפקות בינלאומיות לבירה”

  1. שלו 29 מאי 2014 ב - 5:48 קישור ישיר

    אל בנה על הצהרות של הממשלה שלנו. בזירה אחרת מטוסים לא טסים כי ״אין כסף״, דירות מוקפאות כי יקר פה. דווקא הצהרות חלולות טיבן להיעלם מהשולחן. אני צופה שזה יהיה גורלה של ההצהעה הנוכחית. תיתקע בבירוקרטיה וועדות שונות. על וודי אלן בירושלים אפשר להמשיך ולחלום.

  2. גמל 29 מאי 2014 ב - 9:15 קישור ישיר

    הרעיון בהחלט מוצלח אבל הכסף שניתן לDIG היה קומבינה מוזרה בלי שום ביקורת וגם המשך חלוקת הכספים הללו נראה ללא פיקוח וללא סטנדרטים קבועים וראויים

  3. Spartak 29 מאי 2014 ב - 11:41 קישור ישיר

    אני די בטוח שסכום של 800.000 $ (זה מה שתקבל הפקה אחת פלוס-מינוס אם הכסף יתחלק שווה בשווה בין כל ארבעת ההפקות) זה לא משמונעה מוודי אלן לבוא לצלם סרט בירושלים…


השאירו תגובה