11 דצמבר 2014 | 01:31 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

צילומיהם של ארבעה סרטים ישראליים חדשים התחילו החודש, וכותרות נוספות

״גרינלנד״ בסאנדאנס

״גרינלנד״ בסאנדאנס

מקבץ כותרות:

א.

אחרי שהתבשרנו שיש סרט עלילתי ישראלי בתחרות הבינלאומית של סאנדאנס (״פרינסס״) ויש סרט תיעודי ישראלי בתחרות התיעודית של הפסטיבל (״שיח לוחמים״) פורסם אתמול שיש גם סרט ישראלי קצר בסאנדאנס: ״גרינלנד״, סרטו של אורן גרנר, בוגר בית ספר מנשר. ״גרינלנד״ כבר זכה בפרס הראשון בפסטיבל סרטי הסטודנטים שהתקיים השנה בתל אביב. הפיקה את הסרט בת זוגו של גרנר, ליטל מייזל, אותה אנחנו זוכרים מכאן.

ב.

ג׳יי הוברמן, לשעבר מבקר הקולנוע האנין של ״הווילג׳ וויס״ וכיום מבקר קולנוע בירחון ״ארט פורום״, בחר את יצירות השנה שלו (בקולנוע וטלוויזיה). במקום הראשון, ״שלום לשפה״ של גודאר. במקום התשיעי: ״כנס העתידנים״ של ארי פולמן.

ג.

פסטיבל דוקאביב ממשיך להתרחב ברחבי הארץ. אחרי שהושק סניף גלילי של הפסטיבל במעלות, תחנך בינואר מהדורה נוספת של הפסטיבל לסרטי תעודה, הפעם בדרום: בירוחם.

ד.

נוני גפן החל השבוע בצילומי הסרט השני בבימויו. אחרי ההפתעה של ״לא בתל אביב״, סרט קטן, עצמאי, דל תקציב, אלטרנטיבי, שאיש לא האמין בו ולבסוף התקבל לפסטיבל לוקרנו ויצא ממנו עם פרס, גפן משדרג את מעמדו ויוצא לביים סרט שכבר נתמך על ידי קרנות הקולנוע. הסרט החדש נקרא ״לצאת מהבוץ״, וגפן שיתף פעולה עם אסי דיין לפני מותו, ששימש לו עורך תסריט. הגרסה המקורית של התסריט עסקה בבחור בשם נוני, שחוזר פגוע נפשית ממלחמת לבנון ומתחיל להזות שהוא יוסי אלפנט. בגרסה שיוצאת לצילום, נוני הוא לוחם שחוזר פגוע ממבצע צוק איתן, והופך את עצמו לרוקר בדיוני (רמי פורטיס מספק את קולו לסרט). גפן מביים וגם משחק בתפקיד נוני, ולצידו משחקים דודו טסה, מכרם חורי, קובי פרג׳ וגאיה טראוב. זיו ברקוביץ׳, שצילם את ״לא בתל אביב״, מצלם גם את ״לצאת מהבוץ״. איתי תמיר מפיק.

כזכור, גפן הספיד את אסי דיין וסיפר על עבודתם המשותפת, כאן ב״סינמסקופ״.

״לצאת מהבוץ״ הוא הסרט הישראלי הרביעי שצילומיו מתחילים החודש. הראשון היה ״איביזה״, קומדיה חדשה שמביים שי כנות, שכנראה תנסה להיות ה״שושנה חלוץ מרכזי״ של הקיץ הבא. צילומי הסרט התחילו החודש באי איביזה בספרד. השני הוא ״אבינו שבשמיים״ של מני יעיש, עליו דיווחנו כאן. ״לצאת מהבוץ״ הוא השלישי. ובשבוע הבא יתחילו צילומי הסרט ״הפורצת״, סרטה השני של הגר בן-אשר (״הנותנת״), הרביעי.

ה.

גם רוני קידר אמורה להתחיל בקרוב את צילומי סרטה החדש, ״משפחה״, אבל עד אז היא ממשיכה לייצר את הקליפים הכי יפים בעיר. חן יאני הקליטה גרסת כיסוי ל״Drop Dead Gorgeous״ של רפובליקה (לכבוד ההופעה של הלהקה הבריטית הערב בארץ), וקידר – שכבר ביימה את יאני כאן – צירפה וידיאו קליפ לילי לשיר.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה