09 ינואר 2015 | 13:20 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 9.1.2015

בשבוע שעבר דילגנו על הטבלה, כי אנשי גוגל ערכו איזשהו שינוי עיצובי בגוגל-דוקס, שהפך את הטבלה לבלתי קריאה. מיטב המוחות עובדים על גרסה חדשה לטבלה, אבל עד אז אנחנו חוזרים לראשית ימי הטבלה והופכים אותה בפשטות לקובץ תמונה. לא מתוחכם מבחינה טכנולוגית, אבל אפקטיבי.

הצטברו לנו חמישה סרטים חדשים שהתפזרו באופן אחיד על פני הטבלה. שניים מהם סרטים ישראליים: ״את לי לילה״ של אסף קורמן ו״שקופים״ של מושון סלמונה (המוצג בסינמטק). ״רק האוהבים שורדים״ של ג׳ים ג׳רמוש, שאני בכלל לא יודע אם אפשר להגיד שהוא מופץ. הוא הוקרן רק בסינמה סיטי ורק בחצות וכבר ירד. ״משחק החיקוי״ ו״חטופה 3״ (״חטופה 3״ מוקרן היום 20 פעם בסינמה סיטי גלילות, ככה משבצים שלאגר).

(עדכון: אני לא יודע מה הדיל מאחורי הקלעים היה, אבל מכיוון ש״רק האהובים שורדים״ כבר ממילא מוקרן, הסרתי אותו מהטבלה. הוא זכ לציון ממוצע 3.5, ואני מקווה שהוא ישובץ להקרנות נוספות בסינמטקים. נראה לי שהכאילו-הפצה שלו היתה מעין סגירת חשבון לסוף שנה בין חוזי הפצה, ולא משהו שהיה בכלל אמור לערב קהל).

תראו איזה יופי כל הסרטים החדשים מצאו להם בני זוג. ״חטופה 3״ נצמד ל״שבויה״ בתחתית הטבלה; הבדואים של ״שקופים״ נצמדו ל״ערבים רוקדים״; ו״משחק החיקוי״ נצמד ל״התיאוריה של הכל״, עם אותו ממוצע בדיוק (3.33), כי גם ככה אלה סרטים תאומים.

לכבוד השנה החדשה יש לנו סרט חדש במקום הראשון וסרט חדש במקום האחרון. הנה הטבלה (לחצו עליה להגדלה):

critic-chart-january9

יצאו מהטבלה: ״לוויה בצהריים״, ״זעם״, וכמובן ״גט״, שהיה הסרט במקום הראשון, מכר 200,000 כרטיסים, ויוצא מהטבלה כדי לנסוע ביום ראשון לגלובוס הזהב.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 9.1.2015”

  1. איתן 9 ינואר 2015 ב - 14:57 קישור ישיר

    1. פילטר הספאם שלך לא אוהב אותי. כבר כמה ימים אני שולח לך תגובות שנעלמות. אז אני מנסה שוב.

    2. באמת לא ברור מה קרה עם "רק האוהבים שורדים". 4 כוכבים נתתי לו. אחד הסרטים הכי יפים שראיתי בשנה שעברה. אם רק היו מקרינים אותו במוזיאון תל אביב, אולי היו לו חיים יותר ארוכים (אולי היו לו חיים בכלל).

    3. משחק החיקוי/ התיאוריה של הכל: מסכים עם כל מה שנאמר על "התיאוריה של הכל". סרט יפה אבל מאוד צפוי. 3.5 כוכבים נתתי לו. לעומת זאת, "משחק החיקוי" הוא האכזבה הכי גדולה שלי בינתיים בעונת האוסקרים הנוכחית. במיוחד בגלל שמאוד אהבתי את סרטו הקודם של הבמאי הנורבגי הזה, "ציידי ראשים" (שלפי מה שהבנתי, לא ראית. תחפש אותו. מרדף אחד סוחף ומסחרר שנמתח על פני סרט שלם). את הפוסט על "משחק החיקוי" אני אעלה אצלי בבלוג מחר. בינתיים אני תורם את הציון שלי: 2 כוכבים.

    4. סרטים ישראלים ממשיכים למלא את המסכים: "יונה" לטעמי סרט נפלא (נתתי לו 5 כוכבים), ו"את לי לילה" שעלה אתמול טוב מאוד (נתתי לו 4 כוכבים). את "שקופים" לא אהבתי (2 כוכבים), ובעוד שבועיים מגיעה הגננת, שכל המבקרים יתנו לו 4 או 5 כוכבים, ואני נשאר עם דעה מסויגת מאוד. ואח"כ "פרינסס". אבל עליו נדבר בבוא הזמן.


השאירו תגובה