31 ינואר 2016 | 09:27 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״סופת חול״ של עילית זקצר זכה בתחרות הבינלאומית בסאנדאנס; ״הולדת אומה״ זכה בתחרות האמריקאית

״סופת חול״ של עלית זקצר בסאנדאנס

״סופת חול״ של עלית זקצר זכה בסאנדאנס

וברגע שהסתיים טקס פרסי הסא״ג בהוליוווד, התחיל – כמה מאות קילומטרים צפונה, בפארק סיטי יוטה – טקס הנעילה של פסטיבל סאנדאנס. הסרטים שזוכים כאן מיד הופכים להיות פייבוריטים להצלחה מסחרית בקופות, לכשיופצו, ואף למועמדויות לאוסקר (ע״ע ״וויפלאש״, הזוכה האחרון סאנדאנס שעשה חיל באוסקרים ובקופות, או ״חיות הדרום הפראי״ לפניו).

הסרט שזכה בשני הפרסם הגדולים, של חבר השופטים ושל הקהל (ממש כמו ״וויפלאש״), הוא ״לידתה של אומה״ שביים נייט פרקר העוסק במרד עבדים שהתחולל בדרום ארצות הברית בתחילת המאה ה-19. אחרי בכורה שהניבה תשואות וביקורות מהללות, הסרט נקנה על ידי אולפני פוקס בעבור 17.5 מיליון דולר, סכום שיא לסרט בסאנדאנס. ההנחה היא שהסרט גם יהיה מועמד לאוסקר בעוד שנה, בוודאי כשמדובר בסרט של יוצר שחור העוסקת במורשת השחורים, שיגיע שנה אחרי זעקות על אפלייתה של הוליווד את השחורים, הנשים והמיעוטים.

״לידתה של אומה״ של נייט פרקר. עשה היסטוריה באנדאנס וזכה בפרסים הגדולים

״לידתה של אומה״ של נייט פרקר. עשה היסטוריה בסאנדאנס וזכה בפרסים הגדולים

הפרס הגדול (סרט עלילתי): ״לידתה של אומה״ (או ״הולדת אומה״), במאי: נייט פרקר

פרס הקהל: ״לידתה של אומה״ (או ״הולדת אומה״).

הדימיון בשם לסרטו של ד.וו גריפית מלפני מאה שנה בוודאי אינו מקרי. אני מניח שפרקר רצה לבצע ניכוס לשם של הסרט המזוהה עם אמריקה הגזענית, תומכת הקו-קלאקס-קלאן, ולהפוך אותו לשם המזוהה עם המאבק של השחורים לשיוויון.

בימוי: ״Swiss Army Man״, דניאל שיינארט ודניאל קוואן (מוכר בתור ״הסרט שבו דניאל רדקליף מגלם גופה מפליצה״).

תסריט: צ׳אד הרטיגן, ״מוריס מאמריקה״

שחקן: מרקיז כריסמס, ״מוריס מאמריקה״

שחקנית: מלאני לינסקי, ״The Intervention״

==============================

עילית זקצר זוכה בפרס הגדול בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סאנדאנס (מתוך דף הפייסבוק של הבמאית)

עילית זקצר זוכה הבוקר בפרס הגדול בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סאנדאנס (מתוך דף הפייסבוק של הבמאית)

ואז חולקו הפרסים בתחרות הבינלאומית ומשם הגיעה הכותרת המקומית: ״סופת חול״, סרט הביכורים של עילית זקצר, זכה בפרס הגדול! זו הפעם השנייה שסרט ישראלי זוכה בפרס הראשי בתחרות הבינלאומית בסאנדאנס. הפעם הקודמת היתה עם ״אדמה משוגעת״ של דרור שאול לפני עשור.

על ״סופת חול״, סרט הביכורים של עילית זקצר, בוגרת החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, דיווחנו כאן. ״סופת חול״ הוא הרחבה של סרט הגמר של זקצר, ״תנסים״, והוא עוסק באם ובת בדואיות, הנאבקות לשנות את גורלן. הסרט צולם בכפרים הבדואים בדרום. הצלם הוא שי פלג, העורכת היא רונית פורת ואת הסרט הפיקו אסתי וחיים מקלברג (״את לי לילה״).

הסרט עוקב אחר סיפורן של שתי נשים בדואיות, אם ובת, רגע לאחר שהמציאות היומיומית מתנפצת בפניהן. בעוד שבסביבתן המסורתית החוקים מוכתבים מראש, השתיים נאבקות לשנות את גורלן, כל אחת בדרכה שלה. את הדמויות הבדואיות הראשיות מגלמים למיס עמאר הצעירה בתפקידה הראשון בקולנוע, ולצידה רובא בלאל-עספור (״צימאון״, ״הבועה״, ״התסריטאי״) והייתאם עומארי (״בית לחם״).

בתחרות הדוקומנטרית האמריקאית זכה הסרט ״וויינר״, העוסק בפוליטיקאי מתיו וויינר שטוויט פזיז הרס את הקריירה הפוליטית המבטיחה שלו.

זו רשימת הזוכים המלאה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה