14 פברואר 2016 | 16:54 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״מלחמת הכוכבים 8״ ו״שומרי הגלקסיה 2״ מתחילים צילומים. ודיווח מברלין: הימן, אלוני ונתניהו

״מלחמת הכוכבים 7״, בדרך אל פרק 8

״מלחמת הכוכבים 7״, בדרך אל פרק 8

התחילו הצילומים של ״מלחמת הכוכבים, פרק 8: אין עדיין כותרת משנה״, בבימויו של ריאן ג׳ונסון (״בריק״, ״לופר״) ובהפקת הישראלי רם ברגמן. למעשה, הצילומים התחילו כבר באוקטובר לימים בודדים, על האי האירי שבו הסתיים פרק 7, כדי להמשיך מאותה נקודה (לפני שחודשי החורף הפכו את הצילום על האי לבלתי אפשרי), אבל עכשיו התחילו הצילומים באופן רשמי ומלא. מי שעדכן על תחילת הצילומים לפני ארבעה ימים הוא מנכ״ל דיסני, בוב אייגר, בשיחה עם משקיעים בחברה. ״מלחמת הכוכבים פרק 7: הכוח מתעורר״ חצה את קו 2 מיליארד הדולר בהכנסות עולמיות, והוא הסרט השלישי הכי קופתי בכל הזמנים (אחרי שני סרטיו של ג׳יימס קמרון). ואחרי הצלחה כזאת בדצמבר, הוחלט בדיסני שגם הסרט הבא בסדרה ייצא בדצמבר (של 2017), בדיוק בתאריך שבו היה אמור לצאת סרטו הבא-הבא של סטיבן ספילברג, ״Ready Player One״. באולפני וורנר הבינו שעם כל הכבוד לספילברג, כל מי שעומד בדרכו של ״מלחמת הכוכבים״ נמחץ (תשאלו את קוונטין טרנטינו) ומיד העבירו את סרטו של ספילברג למרץ 2018.

באותה הזדמנות עדכן אייגר שהצילומים של ״Rogue One״, הסרט הראשון בסדרת ספין-אופים לסיפורי ״מלחמת הכוכבים״ מחוץ לסאגה של משפחת סקייווקר, סיים את צילומיו, והסרט יהיה מוכן לדצמבר שנה זו.

==================

התחילו הצילומים של ״שומרי הגלקסיה, חלק 2״. מתוך דף הפייסבוק של במאי הסרט, ג׳יימס גאן:

 

To quote the great poet David Coverdale, Here I Go Again.

Posted by James Gunn on Thursday, February 11, 2016

 

======================

״אבוללה״ הגיע השבוע ל-100 אלף כרטיסים. זה בסך הכל הסרט הישראלי השלישי מיבול 2015 שחצה את הרף הזה (קדמו לו ״המילים הטובות״ ו״איביזה״). מבין סרטי 2016, בינתיים מצליחים לא רע ״חתונה מנייר״ של ניצן גלעדי (כ-50,000 כרטיסים) ו״מיסטר גאגא״ של תומר הימן (כ-60,000 כרטיסים).

======================

אפרופו תומר הימן: סרטו התיעודי החדש (בשיתוף עם אחיו, ברק הימן), ״מי יאהב אותי עכשיו״, הוקרן בסוף השבוע בבכורה במסגרת הפנורמה של פסטיבל ברלין. הסרט ממשיך לספר את סיפורו של סער מעוז, אחת הדמויות בסדרה ״משפחות״ של האחים הימן, שגדל בקיבוץ דתי, חזר בשאלה, יצא מהארון, עזב ללונדון ואובחן כנשא HIV. זה הטריילר:

הביקורת הראשונה על הסרט, בינתיים, היא של דיוויד דארסי (שבין השאר אוצר את תוכנית הקולנוע הדוקטמנטרי הבינלאומית של פסטיבל חיפה) ב״סקרין דיילי״.

======================

תומר הימן, אודי אלוני ואבי מוגרבי הם שלושה מהבמאים הישראליים הכי מוכרים בפסטיבל ברלין. כמעט כל סרטיהם מוצגים בו, ובסוף השבוע האחרון שלושתם ערכו שם את הבכורות העולמיות לסרטיהם החדשים. המסקרן מהשלושה הוא סרטו של אודי אלוני, ״Junction 48״, מעין ״8 מייל״ פלסטינאי, המבוסס על החיים ועל המוזיקה של הראפר תאמר נאפר, שגם כתב את התסריט ומשחק בתפקיד הראשי. אורן מוברמן הצטרף לסרט כתסריטאי שותף ומפיק, וגם ג׳יימס שיימוס (״הר ברוקבק״) חתום כמפיק. בינתיים, הביקורת הראשונה על הסרט היא של סטיבן דולטון מ״ההוליווד ריפורטר״, שנשמע כמי שדי נהנה מהסרט אבל במבט לאחור נרתע מהייצוג החד צדדי שלו: ״אלוני״, כותב דולטון, ״הוא אמן ואקטיביסט שכבר שנים מנהל מאבק למען זכויות הפלסטינאים והקמתה של מדינה דו-לאומית בישראל (אני חושב שדולטון טועה כאן, מסופקני אם אלוני תומך ברעיון המדינה הדו-לאומית). הוא מדבר על השלטון הנוכחי בישראל במושגים של ׳אפרטהייד׳ ו׳טיהור אתני׳, כך שזה לא מפתיע שהדמויות היהודיות ב׳צומת 48׳ הן ברובם קריקטורות שליליות: שוטרים גזעניים, ראפרים אלימים ולאומניים (אני מניח שאנחנו יודעים למי הכוונה), דמויות משטר בלתי נראות שמורות על הריסת בתי ערבים. ומנגד, הדמויות הפלסטינאיות כולן שוחרות שלום, מלאות חמלה וסובלנות. לא משנה מה עמדתכם הפוליטית, הסטריאוטיפים האלה אפילו לא מגיעים לדרגת ׳חד מימדיים׳״.

הנה הדיווח של אודי אלוני מהבכורה:

 

חוויה חד פעמית ביותר!!!!!! אין לי מושג איך מתארים את הקרנת הבכורה העולמית שלנו בלי לחטוא בחטא הגאווה , הקהל נעמד על הרגל…

Posted by Udi Aloni on Saturday, February 13, 2016

==================

אבל מתברר שהדבר שהכי מעסיק את פסטיבל ברלין היום הוא הביקור הממלכתי של בנימין נתניהו בעיר. לא, ראש ממשלת ישראל לא מגיע לבכורה של סרט ישראלי בפסטיבל (כאילו שאלני או מוגרבי היו רוצים אותו בבכורות שלהם), אלא לפגישה שנקבעה מראש עם קאנצלרית גרמניה. הפסטיבל מודאג, כי זה אומר שרחובות העיר ייסגרו בגלל סידורי האבטחה, והביקור יעורר לא מעט הפגנות. עד כדי כך, שאפילו ״וראייטי״ הקדיש לנושא כותרת ומציין בדיווח: ״המנהיג הישראלי השנוי במחלוקת ישהה במלון וולדורף אסטוריה, שלא מארח את כוכבי הפסטיבל״. ומוסיף ציטוט מאחד מאנשי הפסטיבל, שביקש להישאר בעילום שם: ״בטוח יהיו הפגנות. הוא מגיע כדי לבלום את השינויים בעולם. זה מה שהוא עושה״.

================

״דדליין הוליווד״ מדווח שיובל אדלר, הבמאי הישראלי של ״בית לחם״, יביים את סרטו האמריקאי הראשון עם ״אחרון השבט״, סרט שדאג ליימן (״זהות אבודה״) יהיה אחד ממפיקיו. הסרט מתרחש ביערות ברזיל, בו שוטר אמריקאי מנסה להציל את חייו של אינדיאני, האחרון מבני שבטו, שנרדף על ידי תאגידים שרוצים להשתלט על האדמה, המוכרזת שמורת טבע כל עוד הוא בחיים.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה