12 אוקטובר 2009 | 18:41 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

מחיפה באהבה

חידה: לאיזה ישראלי מוכר כמעט קראו "הדרך לסן טרופז"?


============


מוכנים לעוד סרט על חייו של משה רבנו, מהתיבה על היאור, דרך הסנה הבוער, ועד הר סיני? ססיל בי. דה-מיל וצ'רלטון הסטון עדיין אחראים למשה הקולנועי הכי מפורסם. עכשיו מנסים בהוליווד לתת לסיפור יציאת מצרים את טיפול ה"300 " מרובה אפקטים. אני דווקא בעד. וחוץ מזה, אני עדיין מנסה להחזיר למסכים את גרסת האנימציה של ג'פרי קצנברג – אולי בתלת מימד? אולי לקראת פסח?


=============


לארס פון-טרייר מתכנן כבר את הפרויקט הבא שלו: סרט מדע בדיוני. והוא מכריז: "לא עוד סופים טובים". שזה מרגיע, כי באמת קצת נמאס מהסכריניות הדביקה של סרטיו האחרונים. הייתי נותן לו לביים את "הנוסע השמיני 5 ".


=============


ומחר יתחילו בחיפה צילומי סרטו החדש של אבי נשר, "שיעור באהבה". לדראפט הראשון של התסריט קראו "גמדים", שם שאהבתי יותר, אם כי ברור לי למה "שיעור באהבה" – שם בניחוח שוודי – הוא מסחרי יותר, למרות שהוא יחודי פחות (כשם ש"הסודות" הוא שם פחות מיוחד מ"אמת", שמו של הסרט הקודם של נשר בדראפט הראשון שלו). לפני שלוש ומשהו שנים, כשהבלווג הזה רק נולד, ניצלתי את ידידותי עם נשר כדי להיות הראשון שמביא צילומים מהסט, ממש בתום יום הצילומים הראשון. אני מניח שהפעם מערכות העיתונים והאינטרנטים כבר ישלחו צלמים משל עצמם. נראה מחר.


את "שיעור באהבה", ממש כמו "הסודות", יצלם הצרפתי מישל אברמוביץ' (שהיה עוזר הצלם של ז'אן בופטי ב"דיזנגוף 99 "). אחרי "הסודות" הוא צילם ללוק בסון (כמפיק ושותף לתסריט) את "חטופה" שפתאום בתחילת השנה הפך ללהיט ענק באמריקה – שנה אחרי בכורתו הצרפתית (ואחרי שבארץ הוא בא והלך כמעט באופן בלתי מורגש), ופתאום הפך לצלם אקשן סופר-מבוקש. הפרויקט האחרון שלו הוא סרטם המשתוף הבא של פייר מורל (כבמאי) ולוק בסון (מפיק ושותף לתסריט) – "מפריז באהבה", עם ג'ון טרבולטה וג'ונתן ריס מאיירס בתפקידים הראשיים. נראה יותר מגניב מ"חטופה" המעיק, אבל תכל'ס נראה גם שבא מאותו הלך רוח: רצף עלילתי מופרך ופשוט מאוד (כמעט מכעיס בפשטותו, אליבא ד"חטופה", סרט שלא האמנתי לשום מהלך שלו) שנועד רק לשזור זה לצד זה קטעי מרדף ומכות (אגב, מישהו יודע מי זה עדי חזק, השותף של בסון לתסריט . זה הטריילר ל"מפריז באהבה":







נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “מחיפה באהבה”

  1. אסף רזון 12 אוקטובר 2009 ב - 19:07 קישור ישיר

    יאיר שלום,

    בין כל הדברים הנרגשים שסיפר שמוליק מעוז בראיונות הוא הזכיר כבדרך אגב משהו כמו "פתאום כולם מסביבך, מדברים איתך על לביים את 'הנוסע השמיני' הבא"…

    וזה הזכיר לי מאמר שכתבת לפני כעשור על השיטה של מפיקי הסדרה – לבחור בימאי שהוכיח כישרון ויזואלי יוצא-דופן בסרט הביכורים שלו ולתת לו תקציב גדול ויד חופשית. המאמר הסתיים באמירה "רוצים לדעת מי יביים את הסרט הבא בסדרה? הוא עכשיו עובד על הפיצ'ר שלו".

    (אם המאמר עוד קיים באופן אלקטרוני – יהיה נהדר אם תוכל לפרסם אותו).

  2. שי 12 אוקטובר 2009 ב - 19:47 קישור ישיר

    "הדרך לסן טרופז" היה השם ששקלו המפיצים של "לבנון", ולבסוף נשארו עם השם המקורי. וקצת חבל.

    בנוגע ל"שיעורים באהבה"- קראתי את הדראפט הראשון כשהוא עוד נקרא "גמדים". גם אני אוהב את השם הראשון יותר. אז זה היה תסריט נהדר-מצחיק ומרגש. ואני בטוח שהדראפט השני אפילו יותר טוב.

  3. (יובל) 12 אוקטובר 2009 ב - 20:00 קישור ישיר

    רגע, אני לא מבין, מישהו פה באמת אהב את "הסודות", חוץ מיאיר שכבר הבנתי שיש לו איזושהי אהדה חברית לאבי נשר?

    מה לא -רע- בסרט הזה?

    ===============

    רוה ל(יובל): הפוך. התיידדנו כי אני נורא אוהב את סרטיו. כתבתי על זה לא מעט. עיין לאחור.

  4. יעקב 12 אוקטובר 2009 ב - 20:16 קישור ישיר

    כל פעם אני חושב על סרטיו של אבי נשר, עולות לי בראש אסוציאציות של לסביות. דיזנגוף 99, הסודות, סוף העולם שמאלה… זה מצד אחד נחמד וכייף ומצד שני נדמה שיטחי. מצד שלישי, גם במהולנד דרייב של דיוויד לינץ' יש סצנות לסביות, והוא ללא ספק חף משיטחיות. 🙂 אבל קצת נמאס המוטיב החוזר הזה בעיני, אני מקווה שבסרט החדש של נשר לא יהיו לסביות, ולו לשם ההפתעה. 😉

  5. דרורית 12 אוקטובר 2009 ב - 21:40 קישור ישיר

    אז מה נסגר "שיעורים באהבה" או "שיעור באהבה"?

    ===============

    רוה לדרורית: שיעור. תיקנתי.

  6. עופר ליברגל 13 אוקטובר 2009 ב - 1:12 קישור ישיר

    ליעקב: ברומן "בשבילה גיבורים עפים" בהשראתו נכתב "שיעור באהבה" אין שום לסביות. מצד שני, מן הכתבה בויינט עושה רושם כי הרבה מאוד דברים שונו, אבל אני מניח שזה יותר בכיוון של החסרת פרטים ולא של הוספה.

    ================

    רוה לעופר: "שיעור באהבה" הוא עיבוד חופשי מאוד לבערך ארבעה עמודים מתוך "בשבילה גיבורים עפים".

  7. סטיבי 13 אוקטובר 2009 ב - 3:40 קישור ישיר

    הבמאי של "שדה בר", שהוקרן בחיפה, מת היום במוסקבה מהתקף לב בגיל 50.
    http://www.variety.com/article/VR1118009840.html?categoryid=13&cs=1&nid=2564

  8. רז 13 אוקטובר 2009 ב - 14:18 קישור ישיר

    יכול להיות שאני מתבלבל עם מישהו אחר, אבל נדמה לי שקראתי כתבה על עדי חזק ב-"הארץ" לפני למעלה מעשור. אכן, הוא ישראלי לשעבר, אחד מפעילי מפלגת העבודה לשעבר (ובילדותו הוא נפגש פנים-מול-פנים עם המחבלת לילה חלאד על מטוס "סבנה" המופרסם – הוא היה אחד הנוסעים שם), שמכר אי-אילו תסריטי היי-קונספט להוליווד. אחד מהם הפך לזבלון בכיכובו של צ'ארלי שין (אפשר למצוא עליו פרטים ב-IMDB), אבל בכתבה ההיא התמקדו דווקא ברעיון אחר שהוא הציע לאולפנים – בנאדם שמוצא את עצמו תקוע על אי בודד, כשרק סינדי קרופורד מארחת לו לחברה (אחחח, שנות התשעים).
    אגב, הטריילר ל-"מפאריס באהבה" דווקא נראה לא רע בכלל, תמיד משמח לדעת שיוצר ישראלי תורם לסרט בפרופיל גבוה, ואת "חטופה" חיבבתי מאוד (ואת סרטו הקודם של מורל – B13 – עוד יותר) – אז נכון לכרגע, לפחות, נראה לי שלא יזיק לפרגן.


השאירו תגובה