12 מאי 2016 | 07:16 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מצדיעים לנורית הירש, זוכת פרס ישראל

azoulay

היום תזכה נורית הירש בפרס ישראל לזמר העברי. נשאיר לתחנות הרדיו הרגילות לנגן את השירים המפורסמים שלה – מ״אבניבי״ ועד ״עושה שלום במרומיו״ ו״מי אוהב את השבת״ – ונתמקד לרגע קטן בתרומתה האדירה לקולנוע ולטלוויזיה.

את 15 הדקות הראשונות בפודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ ברדיו הקצה הקדשתי להירש, עם כמה משיריה ושיחה איתה. האזינו או הורידו כאן

הירש הלחינה את שירי הפתיחה לתוכנית הטלוויזיה ״קרובים קרובים״, ״פרפר נחמד״, ״דלת הקסמים״, ״הבית של פיסטוק״ (וכל מי שגידל ילדים בשנות התשעים וה-2000 גרם להם להכיר את לחניה עם קלטות ״דיג דיג דוג״ ו״פים פם פה״). אבל היא לעד תהיה זכורה בישראל בתור מי שהלחינה את ״השוטר אזולאי״ של אפרים קישון (איתו היא גם עבדה על ״השועל בלו התרנגולות״), ובעיקר בזכות השיר מתוכו, ״בלדה לשוטר״. אהוד מנור כתב את המילים, אושיק לוי שר, וזהו ככל הנראה השיר האהוב ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי. דיברנו עם הירש על ״בלדה לשוטר״, ״השיר של מימי״ (השיר השני מתוך ״השוטר אזולאי״ שאיש אינו זוכר) ו״תני לי יד״, השיר של בועז שרעבי מ״מאחורי הסורגים״, בפרק 10 של ״חגיגה לעיניים, סיפורו של הקולנוע הישראלי״.

אבל אם אתם רוצים לעשות הומאז׳ קטן ויפה לקריירה הקולנועית של הירש, הנה דרך לעשות את זה ב-45 דקות מהנות: צפו ב״הבחור של שולי״, שביים ב-1997 דורון צברי על פי תסריט מאת דורית רביניאן. הסרט, קומדיה רומנטית המבוססת על טעות בזיהוי, מתרחש ב-1977. צברי ורביניאן רצו לעשות מחווה לקולנוע הישראלי הפופולרי של שנות ה-70, ולכן היה להם ברור שמי שצריכה להלחין את הסרט היא נורית הירש. אז הנה, המילים של דורית רביניאן, הלחן של נורית הירש. דני שטג ואסתי ירושלמי בתפקידים הראשיים. סרט מושלם ליום העצמאות. חג שמח.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה