26 פברואר 2017 | 02:23 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

יממה לפני האוסקר: ״אור ירח״ סחף את פרסי האינדיפנדנט ספיריט

גם בסוף השבוע של האוסקרים המשיכו לחלק פרסים. זה התחיל עם פרסי הסזאר בצרפת, שם זכה ״היא״ של פול ורהובן בפרס הסרט. איזבל הופר זכתה בפרס השחקנית על תפקידה באותו סרט (ומשם עלתה על טיסה שתיקח אותה ללוס אנג׳לס). קסאבייה דולן זכה בפרס הבימוי והעריכה על סרטו ״זה רק סוף העולם״, גספר אולאל זכה בפרס השחקן על הסרט הזה (בקרוב בפסטיבל הקולנוע הצרפתי).  ״אני, דניאל בלייק״ זכה בפרס הסרט הבינלאומי. ג׳ורג׳ קלוני בפרס סזאר הכבוד, וציטט את העיתונאי אדוארד מורו, גיבור סרטו ״לילה טוב ובהצלחה״, בנאום שדיבר נגד טראמפ והעידן שבו פחד ושנאה הפכו למוטיב כלל עולמי. לרשימת הפרסים המלאה.

===================

גם זו כבר מסורת: יממה וחצי לפני האוסקרים מתכנסים אנשי תעשיית הקולנוע העצמאית באוהל על שפת הים בסנטה מוניקה לחלוקת פרסי האינדיפנדנט ספיריט, המוענקים לקולנוע עצמאי ודל תקציב (עד 20 מיליון דולר). המטרה, כל השנים, היתה להיות האנטי-אוסקר: אירוע בשבת בצהריים, על החוף, בכפכפים. במשך 26 שנה, זה עבד: מי שזכה באינדיפנדנט ספיריט ידע היטב שלמחרת הוא לא יזכה באוסקר (חוץ מ״פארגו״). אלא שבחמש השנים האחרונות זה השתנה, ופרסי האינדיפנדנט ספיריט חזו ארבע פעמים את זוכי האוסקר (״ספוטלייט״, ״בירדמן״, ״12 שנים של עבדות״, ״הארטיסט״). זה בעיקר מעיד על השינוי שחל באופי הסרטים שזוכים באוסקר. השנה, ״לה לה לנד״ היה סרט יקר מדי כדי שיוכל להתקבל לאינדיפנדנט ספיריט, לכן זה היה הערב של ״אור ירח״, שזכה בפרס העריכה, הצילום, התסריט, הבימוי והסרט.

איזבל הופר זכתה גם כאן בפרס השחקנית על ״היא״, והיא הצליחה להגיע בזמן לאירוע שהתקיים 24 שעות אחרי שזכתה בפרס הסזאר.

קייסי אפלק זכה בפרס השחקן על ״מנצ׳סטר ליד הים״.

״המכשפה״ של רוברט אגרס זכה בפרס סרט הביכורים. ״טוני ארדמן״ זכה בפרס הסרט הבינלאומי. ״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״ זכה בפרס הסרט התיעודי.

רשימת הפרסים המלאה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה