22 יוני 2017 | 09:05 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

תמונות ראשונות מצילומי סרטו החדש של אבי נשר, עם ג׳וי ריגר ונתן גושן

צילומי סרטו של אבי נשר, אתמול בעיר העתיקה בירושלים. צילום: איריס נשר

עדכון: שם הסרט הוא "סיפור אחר". אחרי שבמהלך הצילומים הוא נותר ללא שם ואז עם שמות זמניים, "סיפור אחר" הוא השם הסופי. אני עורך את הפוסט ומוסיף את השם כדי שיהיה אפשר למצוא אותו בחיפוש.

השבוע התחילו בירושלים צילומי סרטו החדש של אבי נשר, וכרגיל, כמסורת – מאז צילומי ״הסודות״ ב-2006 – ״סינמסקופ״ שמח להביא לכם את הצילומים הראשונים מהסט. הביטו בצילום בראש הפוסט. לכאורה, נראה פריים אגבי של יום צילום טיפוסי בירושלים: מפעיל סטדיקאם ובום-מן, כשעל פניהם חולף חסיד מזדמן. אלא שהחסיד הזה הוא הזמר נתן גושן, שמגלם את אחד התפקידים הראשיים בסרט.

ג׳וי ריגר, ששיחקה גם ב״החטאים״, סרטו הקודם של נשר (בחיאת, תנו לה אופיר על משחקה שם) מגלמת אשה צעירה שחזרה בתשובה, למורת רוחה של משפחתה המאוד-חילונית. דמותה של ריגר חזרה בתשובה עם בן זוגה, אותו מגלם נתן גושן, בתפקידו הקולנועי הראשון. גיבורת הסרט נקרעת בין גישתו הקפדנית והמחמירה מאוד של בן זוגה, ובין ניסיונותיו של אביה, פסיכולוג נודע שנמצא בצרות משל עצמו, ״להציל״ אותה מציפורני הדת, שהוא משוכנע ששטפה את מוחה. את הוריה מגלמים יובל סגל (שמשחק עכשיו ב״חדרי הבית״ של איתן גרין) ומיה דגן (שזכתה בפרס אופיר על תפקידה ב״פעם הייתי״ של נשר). את סבא של ריגר מגלם ששון גבאי. הצלם, כמו בכל סרטיו של נשר מאז ״הסודות״, הוא מישל אברמוביץ.

ג׳וי ריגר ונתן גושן בצילומי סרטו של אבי נשר. צילום: איריס נשר

כאמור, אנחנו מלווים את צילומי סרטיו של נשר כבר 13 שנים ואם היה דבר אחד ידוע בקשר אליהם זה שיש חוקיות: כל שלוש שנים סרט חדש, כמו שעון. כך זה מאז ״סוף העולם שמאלה״ ב-2004. והנה, אנחנו נמצאים בסך הכל שנה וחצי אחרי צילומי ״החטאים״, וחצי שנה אחרי הפצתו, אז איך כבר סרט חדש? למעשה, זהו גלגול של הפרויקט שנשר התחיל לעבוד עליו עוד לפני ״החטאים״. בגרסתו המקורית קראו לו ״עמק רפאים״ והוא היה אמור להיות קופרודקציה ישראלית-אמריקאית, עם שחקנית אמריקאית בתפקיד הראשי. שחקניות שונות הגיעו במהלך 2014 לבדוק אפשרות להשתתף בסרט ואז התחילו פיגועי הדקירה בירושלים והשחקניות וסוכניהם נבהלו. נשר עבר לעבוד על ״החטאים״. אחרי שהסרט הופץ, הוא חזר לתסריט ההוא אותו כתב עם הפסיכולוג נועם שפנצר, ושיכתב אותו כהפקה ישראלית. הסרט נקרא בשלבי השכתוב ״האלוהית״ ואז ״עולה הרגל״ וכרגע הוא נטול שם. וממילא, כולם יקראו לו, כתמיד, ״החדש של אבי נשר״.

ג׳וי ריגר ואבי נשר בצילומי הסרט החדש. שיתוף הפעולה השני שלהם אחרי ״החטאים״. צילום: מיכל פתאל

 

אבי נשר ונתן גושן, בצילומי הסרט החדש, נטול השם. צילום: מיכל פתאל

 

זה הסרט הרביעי של נשר שעוסק, בדרך כזו או אחרת, בחקר נושאים הקשורים ליהדות. הסרט החדש, כמו ״הסודות״ וכמו ״פלאות״, מתרחש בתוך עולם של אנשים דתיים, תלמידי ישיבה ותלמידות סמינר, והמתח או החיבור שנוצר בין דתיים וחילוניים. ״החטאים״ לא עסק אמנם בדת ובדתיים, אבל הוא שאל שאלות אמוניות ומוסריות הבוחנות עולם יהודי שיש או אין בו שכר ועונש.

 

נשר וגושן. פעם שלישית שנשר חוקר בסרטיו את עולם הדת והאמונה, אחרי ״הסודות״ ו״פלאות״. צילום: איריס נשר

 

דניאל זמיר, הזמר והסקסופוניסט, תורם לפסקול הסרט כמה קטעים מקוריים, וגם משתתף בצילומים בתפקיד קטן:

אבי נשר עם דניאל זמיר, המופיע בתפקיד אורח

צילומי הסרט מתקיימים בדיוק בתקופה שבה ״החטאים״ מופץ ב-23 בתי קולנוע בארצות הברית, על ידי חברת גולדווין (לייבל הארט-האוס של אם.ג׳י.אם), אחרי שקיבל שם ביקורות יפות (הביקורת של גלן קני באתר של רוג׳ר איברט, שמשווה את נשר לאסגר פרהדי, מפתיעה בתבונתה ובאבחנותיה). באחרונה הוזמן התסריט של ״החטאים״ להשתלב בספריית התסריטים של האקדמיה האמריקאית לקולנוע (הגוף שמחלק את האוסקרים). הספריה של האקדמיה כבר מכילה עותקים לתסריטים ישראליים כמו ״למלא את החלל״, ״כנס העתידנים״, ״כנפיים שבורות״, ״הערת שוליים״, ״פעם הייתי״, ״הסיפור של יוסי״, ״שליחותו של הממונה על משאבי אנוש״ והסרטים התיעודיים ״5 מצלמות שבורות״, ״שומרי הסף״, ״פרינסס שואו״ ו״יומני לוחמים: הסלילים הגנוזים״.

השוט האחרון של יום הצילום של ליל אמש:

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “תמונות ראשונות מצילומי סרטו החדש של אבי נשר, עם ג׳וי ריגר ונתן גושן”


השאירו תגובה