20 יולי 2017 | 18:36 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל ירושלים 2017: זוכי תחרויות הפיצ׳ינג – פיצ׳פוינט וחממת התסריטים

״עץ תאנה״ של אלמורק דוידיאן. התחיל בחממה של סם שפיגל, השנה בפיצ׳פוינט

פסטיבל ירושלים הוא המקום שלנו להתעדכן בסרטים החדשים שהופקו בישראל, אבל הוא גם פלטפורמת הזנקה לסרטים שיופקו בשנה-שנתיים הקרובות. תחרות הפיצ׳ינג (הפיצ׳פוינט) שמאורגנת כבר 12 שנה על ידי קרן הקולנוע הישראלי היא חזאית סטארט-אפ מצוינת. אחוז ניכר מהסרטים המוצגים באירוע אכן מופק, והסרטים הזוכים בפרסים הם לא אחת אלה שאכן נשמע עליהם: ״פיגומים״, שמוקרן השנה בתחרות הישראלית, זכה בפיצ׳פוינט בשנה שעברה, ״תיקון״, ״להציל את נטע״, ״למלא את החלל״, ״אפס ביחסי אנוש״, ״לא פה, לא שם״, היו בין זוכי השנים הקודמות, כשהפרויקטים עדיין היו על הנייר, וחיפשו השלמות מימון לפני צאתם לצילומים. לכן, רשמו לפניכם את זוכי השנה, כי תשמעו עליהם בשנה הבאה:

בפרס ון ליר (20,000 שקל) זכה ״חסן החכם״. במאי תאופיק אבו ואיל, מפיק באהר אגבריה. תאופיק אבו ואיל, שביים ב-2004 את ״עטאש״ המעולה, מספר על חסן בן ה-27, שעובד עם אמו במכולת וחולם על לימודי מתמטיקה בחו״ל. הוא יוצא למסע לילי בתל אביב עם לולו, משת״פית טרנסג׳נדרית, שחסן נשלח לחסל.

בפרס אולפני די.בי ואולפני אופוס (שירותי פוסט-פרודקשן בשווי 55,000 ש"ח) זכה ״אסיה״. במאית רותי פרי-בר, מפיקים יואב רועה ואורית זמיר. זהו סרט הביכורים של רותי פרי-בר, בוגרת סם שפיגל, שכמה ימים לפני כן שכתבה במענק הפקה על סך 100,000 דולר מטעם קרן סרטי הביכורים של בוגרי בית הספר. בשנה שעברה חולק המענק, שמאפשר לבוגרי בית הספר לצאת לדרך עם סרטם הארוך הראשון, לאורן אדף. ״אסיה״ מספר על אשה בת 35, שמתמודדת עם בתה הגוססת בת ה-17. כלומר, בתוך כמה ימים גייסו פרי-בר ומפיקיה סכום נכבד: 100,000 דולר להפקה, ו-55,000 שקל לפוסט-פרודקשן.

הפרויקט ״הדרך לאילת״ (במאי יונה רוזנקיאר, מפיק קובי מזרחי) קיבל פרס בשווי 5,000 יורו להשתתפות במעבדת פיתוח תסריטים בטורקיה.

פרויקטים נוספים שהוצגו השנה בפיצ׳פוינט: "אור גדול מאוד"' סרטו החדש של עידן הובל (״מנתק המים״), ״חלב״ של מאיה קניג (״אורחים לרגע״), "חולל אילות״ של טלי אוחיון ו״מלך החגיגת״, סרט דוקודרמה באנימציה של אורי מרנץ.

בשנים האחרונות הפיצ׳פוינט הוסיף מסלול להשלמת הפקה, עבור סרטים שכבר צולמו ונמצאים בשלבי עריכה מתקדמים. שניים מהם זכו השבוע לעזרה: ״הד״ של עמיקם קובנר ואסף שניר (מפיקים: יהונתן פארן ורקן מיכאלי) זכה ב-15,000 יורו לשירותי פוסט-פרודקשן; ו״עץ תאנה״ של אלמורק דוידיאן (מפיקי: נעמי לבארי וסער יוגב), סרט שצולם באתיופיה, זכה ב-4,000 יורו.

חבר השופטים הבינלאומי כלל את מייק גודרידג׳, לשעבר מבקר קולנוע ב״סקרין״ וכיום מנכ״ל חברת ההפקה הבריטית ״פרוטגוניסט״, ודילן ליינר, סמנכ״ל רכש והפקות בסוני פיקצ׳רס קלאסיקס.

 

==================

כמה ימים לפני כן, הגיע לסיומו מחזור שש של מעבדת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל. ״משפחה״ של רוני קידר, זוכה המחזור השני, הוצג בתחרות בפסטיבל השנה. ״הבן של שאול״, גם הוא מהמחזור השני, כבר זכה באוסקר הזר. ״הגננת״, זוכה המחזור הראשון, זכה להצלחה בינלאומית. ״שבוע ויום״, גם הוא מהמחזור הראשון, זכה בפסטיבל ירושלים בשנה שעברה. ״הד״, ״עץ תאנה״ ו״הדרך לאילת״, שהוזכרו באייטם למעלה, פותחו בחממה במחזורים הקודמים. ״אני חולם בשפה אחרת״ ו״טעם של דיו״, שהוקרנו השנה בפסטיבל ירושלים, יצאו גם הם מהחממה.

בפרס הראשון על סך 50,000 דולר זכה "פנחס" של הבמאי-תסריטאי פיני טבגר בהפקת חיים מקלברג. ״פנחס״, סיפורו האישי של הבמאי (שמוכר לקהל הרחב גם כשחקן), היה גם שמו של סרט הגמר של טבגר בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב.

הפרס השני על סך 20,000 דולר חולק בין שני פרויקטים:

"שמיים ערומים" (גאורגיה) של דיאה קולומבגאשווילי והמפיק ראטי אונלי.

"כביש הסרגל" (ישראל) של מאיה דרייפוס והמפיקה אסתי-יעקב מקלברג.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “פסטיבל ירושלים 2017: זוכי תחרויות הפיצ׳ינג – פיצ׳פוינט וחממת התסריטים”

  1. איתן 20 יולי 2017 ב - 20:00 קישור ישיר

    בין הקרנה אחת לשניה, ישבתי בקהל באחת מישיבות הפיצ'ינג בפסטיבל חיפה של השנה שעברה. בין היתר הוצג גם שם "אסיה" של רותי פרי-בר. אני זוכר אותו כפיצ' מרגש במיוחד. אני מקווה שהסרט יושלם בקרוב.

  2. הודיה 24 יולי 2017 ב - 2:20 קישור ישיר

    2 תיקונים –
    הפרס של קרן פיצ'ר ראשון הוא 100,000 דולר ולא שקל. זה הפרס הגדול ביותר שמחולק בארץ.
    וזו השנה השלישית של הקרן. בשנה הראשונה זכה נמרוד אלדר.
    ואם כבר כתבתי, אז מה השם של הסרט של עידן הובל? זה בטעות הוקלד באנגלית.
    תודה רבה!


השאירו תגובה