10 דצמבר 2009 | 11:51 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

זמן רשימות

לגלובוס הזהב יש פחות חוקים ומגבלות מהאוסקר כשזה מגיע לבחירת סרטים לקטגוריית הסרט הזר. הם מתעקשים על ענייני שפה, כמו באוסקר, אבל לא מתעניינים בנציג הרשמי של המדינה, אלא בוחרים בעצמם את הסרטים הבינלאומיים הבולטים ביותר של אותה שנה, על פי ביקורות ונוכחות בפסטיבלים. כך ייתכן שברשימת הסרטים יהיה יותר מסרט אחד מכל מדינה. אתמול פורסמה הרשימה של 69 הסרטים הזרים שמתוכם יבחרו חברי תא הכתבים הזרים בהוליווד בימים הקרובים את חמשת המועמדים לגלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר. הנציג הרשמי של ישראל לאוסקרים, "עג'מי", נמצא שם. אבל גם "לבנון", זוכה פסטיבל ונציה. וגם… "שלום ולהתראות", הקופרודוקציה הצרפתית/ישראלית עם ז'ראר דפרדייה ופאני ארדן. זה אמנם סרט צרפתי לכל דבר, אבל בסופו של דבר, יש שלושה סרטים ישראליים, או המתרחשים בישראל, מבין 69 הסרטים הכשירים לבחירה לגלובוסים. המועמדויות לגלובוס הזהב יפורסמו ביום שלישי אחרי הצהריים. אני מאמין שאם יש לסרט ישראלי סיכוי כלשהו להגיע למועמדות זה יהיה דווקא "לבנון" ולא "עג'מי", אבל כרגע נדמה לי שהסיכויים לכך קטנים. אני מצפה למצוא שם את "חיבוקים שבורים" של אלמודובר, את "קוקו לפני שאנל" (שני אלה כשירים למועמדות לגלובוסים, אבל לא לאוסקרים), את "נביא" של ז'אק אודיאר, את "הסרט הלבן" של מיכאל האנקה, ואת "מקס מנוס" הנורווגי או את "המשרתת" הצ'יליאני או את "אמא" הקוריאני. הימורים שלכם?


===========


הו, זו כותרת שממש שימחה אותי: אחד הבמאים הכי מסקרנים של השנה שעברה הולך לביים סרט על אחד המוזיקאים שאני הכי אוהב. סטיב מקווין (האמן שהפך לבמאי, לא השחקן המנוח), שביים בשנה שעברה את "רעב" הנפלא, הולך לכתוב ולביים סרט ביוגרפי על המוזיקאי האפריקאי פלה קוטי. חוץ מסיפור חיים די פנומנלי – לא רק אחד המוזיקאים הכי פוריים בעולם, אלא גם מישהו עם אספירציות פוליטיות/מהפכניות, ומי שמיליון איש השתתפו בהלווייתו כשמת מאיידס ב-1997 – זה ללא ספק יהיה סרט עם פסקול אדיר.


==========


הנה מתחילות רשימות סרטי השנה של המבקרים האמריקאים לסיכום 2009. והראשון: ריצ'רד קורליס מ"טיים מגזין". במקום הראשון שלו: "נסיכה והצפרדע", סרט האנימציה של דיסני (אנימציה קלאסית, לא דיגיטלית) שייצא באמריקה רק בסוף השבוע הקרוב. במקום השני: "למעלה". במקום השלישי: "מיסטר פוקס הפנטסטי" של ווס אנדרסון. אני מניח שקורליס ממש אוהב אנימציה, כי במקום הראשון שלו לפני שנה היה "וול-E". אגב, שמונה מעשרת הסרטים הכי טובים של השנה ברשימה שלו לא הוקרנו עדיין בישראל. אנחנו מקבלים את המיטב של סוף השנה רק ברבעון הראשון של השנה הבאה.


ואגודת המבקרים של וושינגטון בחרה ב"תלוי באוויר" של ג'ייסון רייטמן כסרט השנה שלה. בשנה שעברה הם בחרו את "נער החידות ממומבאי". האם זה אומר ש"תלוי באוויר" יזכה השנה באוסקר?


=============


ואם הצטרפתם אתמול לעידון האייפון, בשורות טובות: IMDb השיקו אפליקציית אייפון. אין לי מושג מה זה אומר.

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “זמן רשימות”

  1. זוהר 10 דצמבר 2009 ב - 13:14 קישור ישיר

    חס וחלילה.

  2. זוהר 10 דצמבר 2009 ב - 13:15 קישור ישיר

    אוי – החס וחלילה כוון לתגובה האיומה של "ריצ'רד ה3" ממקודם.

  3. מיכאל 22 10 דצמבר 2009 ב - 15:26 קישור ישיר

    מתי יגיע לארץ, אם בכלל, 'הסרט הלבן'
    של מיכאל הנקה והחדשים של בונג ג'ון הו ופארק צ'אן ווק? ותגיד, כבר ראית את החדש של טוד סולונדז? איך הוא?

  4. mook 10 דצמבר 2009 ב - 17:45 קישור ישיר

    מיכאל 22, החדש של הנקה מיועד, לפי התוכניה שבאתר של 'לב', ל-25 בפברואר:
    http://www.lev.co.il/moviesSoon/cinemaSoon.asp

  5. mook 10 דצמבר 2009 ב - 18:01 קישור ישיר

    ו… ריצ'ארד ה-3, פרוש כל עוד אתה בשיאך.

  6. עמית איצקר 10 דצמבר 2009 ב - 18:06 קישור ישיר

    למיכאל 22, אני בספק מאוד אם הסרטים החדשים של בונג ג'ון הו ופארק צ'אן ווק יופצו בארץ. חוץ מ"שבעה צעדים" אף אחד מהסרטים שלהם לא הופצו בקולנוע אלא רק שודרו בטלויזיה. והסרט של טוד סולונדז עדיין לא מצא מפיץ לארה"ב. קולנוע לב הפיצו את הסרטים הקודמים של סולונדז אבל בתוכניה שלהם באתר הוא עדיין לא מוזכר.

  7. מיכאל 22 10 דצמבר 2009 ב - 22:02 קישור ישיר

    ל – mook ועמית איצקר.
    אני מטבריה, כך שלא משנה לי מה יש בתכנייה של קולנוע לב 🙂
    אל תהיו בבועה, לא כולנו מת"א 🙂
    החדש של אנדריאה ארנולד נשמע טוב, ומקווה שהיא תוכיח עצמה לאחר השיעמומון
    'דרך אדומה', כי סרטה הקצר 'צרעה', הוא פשוט יצירת מופת בוטה, ממש מהלומה רגשית בלתי מרוסנת. הברקה.

  8. hamlet 10 דצמבר 2009 ב - 23:36 קישור ישיר

    White Ribon – very good

  9. עמית איצקר 11 דצמבר 2009 ב - 6:47 קישור ישיר

    למיכאל 22, לא נורא שאתה גר בטבריה. תמיד יש את האינטרנט בשביל זה. אני אישית כבר הורדתי את החדש של פארק צ'ן ווק.

  10. סבסטיאן 11 דצמבר 2009 ב - 9:41 קישור ישיר

    אוואטר מעיף את הביקורות בארה"ב. חלק מהבלוגרים כבר נסחפו למועמדויות משחק בשביל הסרט…

    יש למה לצפות

  11. גיא טל-אור 11 דצמבר 2009 ב - 10:44 קישור ישיר

    מיכאל 22 – שכח מלראות את פארק ובונג החדשים על מסך גדול. יש אותם באוזן השלישית כבר חודש, ואם לעשות את המתמטיקה זה אומר שיש להם ד.ו.ד בחו"ל, וזה אומר שיש גרסה שלהם ברשת… שאמשיך, או שכבר ברור איך מפיצי הסרטים בארץ רוצים שתראה סרטים קוריאניים של שני במאים הנושקים לגאונות?

  12. Spartak 11 דצמבר 2009 ב - 16:21 קישור ישיר

    מאוד עצוב שברגע זה "תלוי באוויר" צריך לצאת בארץ,רק ב5 בצרץ,אני מקווה כשאם וכאשר יקבל מאמדויות לגלובוס ולאוסקר יקדימו את הבכורה!

  13. מיכאל 22 11 דצמבר 2009 ב - 20:22 קישור ישיר

    אני נגד הורדה וצפייה באינטרנט. נדיר שאני רואה סרטים ברשת. אגב, בדיוק ראיתי ברשת עכשיו את 'המסור 6' ונהניתי מאוד כחובב גור וסאדיזם קולנועי…
    יאיר, כיצד לא כתבת ביקורת על החמישי?


השאירו תגובה