06 ינואר 2019 | 23:56 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

גלובוס הזהב 2019: הזוכים והרגעים הגדולים

השנה, לראשונה, החליטה חברת יס שלא להעביר את גלובוס הזהב בשידור חי – אני בהחלט מבין את זה. השנה, לראשונה, לא היה לי שום עניין להישאר ער ולצפות בטקס. ואם אני, המטורף לעניין, מוותר, אז מי נשאר? ההנחיה של אנדי סמברג וסנדרה או לא עניינה אותי והזכיה האפשרית של "כוכב נולד", "רפסודיה בוהמית" או "פנתר שחור" גם לא כל כך.

אנדי סמבג הנחה את גלובוס הזה כפרומו לעליית העונה השישית של "ברוקלין 99" בהמשך השבוע לרשת אן.בי.סי (המשרדת את הגלובוסים), אחרי חמש עונות ברשת פוקס.

לכן, נסתפק בדיווח בדיעבד. הנה הזוכים:

פרסי הקולנוע

הסרט הטוב ביותר – דרמה: "רפסודיה בוהמית"

הסרט הטוב ביותר – קומדיה: "הספר הירוק"

במאי: אלפונסו קוארון, "רומא"

תסריט: "הספר הירוק"

שחקנית – דרמה: גלן קלוז, "האשה"

שחקן – דרמה: ראמי מאלק, "רפסודיה בוהמית"

שחקנית – קומדיה: אוליביה קולמן, "המועדפת"

שחקן – קומדיה: כריסטיאן בייל, "סגן הנשיא"

שחקן משנה: מהרשלה עלי, "הספר הירוק"

שחקנית משנה: רג'ינה קינג, "הסיפור של רחוב ביל"

סרט זר: "רומא"

סרט אנימציה: "ספיידרמן: ממד העכביש"

שיר: "Shallow" מתוך "כוכב נולד"

פסקול: "האדם הראשון", ג'ורדן הורוויץ.

פרסי הטלוויזיה:

סדרת הדרמה: "האמריקאים"

הסדרה הקומית: "שיטת קומינסקי"

סרט טלוויזיה או מיני סדרה: "הרצח של ג'יאני ורסצ'ה"

שחקן בקומדיה: מייקל דאגלס, "שיטת קומינסקי"

שחקנית בקומדיה: רייצ'ל ברוסנהן, "גברת מייזל המופלאה"

שחקן במיני סדרה או סרט טלוויזיה: דארן קריס, "הרצח של ג'יאני ורסצ'ה"

שחקנית במיני סדרה או סרט טלוויזיה: פטרישה ארקט, "הבריחה מדנמורה"

שחקנית – דרמה: סנדרה או, "להרוג את איב"

שחקן – דרמה: ריצ'רד מאדן, "שומר ראש"

שחקנית משנה: פטרישה קלרקסון, "חפצים חדים"

שחקן משנה: בן ווישו, "סקנדל בריטי מאוד"

הכל הלך מאוד לפי הצפוי בפרסי גלובוס הזהב – עד ל-20 הדקות האחרונות, כשאז רצף הזכיות סטה באופן ניכר מכל התחזיות. אם חשבתם שפרסי גלובוס הזהב יוציאו את "כוכב נולד" כמועמד המוביל לאוסקר, אז זה לא קרה: "כוכב נולד" הוא המפסיד הגדול של הערב, עם פרס אחד בודד לשיר. ליידי גאגא וברדלי קופר לא זכו. לעומת זאת, גלן קלוז זכתה בפרס השחקנית על תפקידה ב"האישה" וראמי מאלק זכה על תפקידו כפרדי מרקורי ב"רפסודיה בוהמית".

זכרו: בשנה שעברה כל ארבעת השחקנים זוכי האוסקר, זכו לפני כן בגלובוס הזהב. יש שישה זוכים בפרסי המשחק בגלובוס (בגלל החלוקה לקומדיה ודרמה, ופרסי שחקני המשנה המשותפים). מה שאומר שעכשיו התחרות תהיה בין גלן קלוז לאוליביה קולמן על האוסקר לשחקנית, ובין כריסטיאן בייל וראמי מאלק על האוסקר לשחקן הראשי.

"הספר הירוק", סרטו של פיטר פארלי, הוא למעשה הזוכה הגדול של הערב עם שלושה פרסים: סרט קומי, תסריט ושחקן משנה.

הזכיה של "רפסודיה בוהמית" היא הפתעה ענקית. הציפיות היו ש"כוכב נולד" יזכה בסרט הדרמה, ואם יפסיד אז זה יהיה ל"שחור על לבן" או "פנתר שחור".

זכרו: תקנון גלובוס הזהב מנע מ"רומא" להיות מועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר – דרמה. אלפונסו קוארון הסתפק בפרס על הבימוי ובפרס לסרט הזר.

כלומר, התחרות באוסקרים תהיה בין "הספר הירוק" ובין "רומא". אני מתקשה לראות את "רפסודיה בוהמית" זוכה לאותה אהבה גם באוסקרים. מצד שני, לא ראיתי את זה בה גם עכשיו.

אם מישהו באמריקה התפעל מכך ששלושה סרטים של במאים שחורים היו מועמדים לגלובוס הזהב, הרי שכל חזון לשיוויון התבדה בסופו של דבר עם רשימת זוכים לבנה. השחקנים השחורים קיבלו את פרסי שחקני המשנה (מהרשלה עלי ורג'ינה קינג).

בפרסי הטלוויזיה סנדרה או, מנחת הערב, עלתה גם לקבל פרס בתור שחקנית ראשית בסדרת דרמה ("להרוג את איב"). בשנה שעברה "גברת מייזל המופלאה" זכה בגלובוס הזהב, זמן קצר אחרי עלייתה של הסדרה לאמזון. השנה, שוב סדרה בעונה הראשונה זוכה: "שיטת קומינסקי" בנטפליקס.

==========================

רגע לפני גלובוס הזהב, הכריזה גילדת המפיקים האמריקאית על המועמדים שלה, לפרסים שיחולקו ב-19.1:

"פנתר שחור", "שחור על לבן", "רפסודיה בוהמית", "עשיר בהפתעה", "מקום שקט", "רומא", "כוכב נולד", "המועדפת", "הספר הירוק" ו"סגן הנשיא" (שבעה מהסרטים כבר הוקרנו בארץ, שלושת האחרונים יופצו במהלך ינואר – שזה הישג כביר מנקדת מבטו של הקהל הישראלי).

תזכורת: גילדת המפיקים נחשבת למנבאת מוצלחת של האוסקרים (לפעמים) כי שיטת ההצבעה שם היא היחידה שזהה לזו של האוסקרים (בחירה מתועדפת, בה הבוחרים צריכים לדרג את הזוכים לפי סדר עדיפויות וכל מקום מקבל משקל שונה).

בסרטי האנימציה מועמדים: "הגרינץ'", "משפחת סופר-על 2", "ספיידרמן: ממד העכביש", "ראלף שובר את האינטרנט" ו"אי הכלבים".

 

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “גלובוס הזהב 2019: הזוכים והרגעים הגדולים”


השאירו תגובה