09 ינואר 2019 | 14:00 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אוסקר 2018: מה למדנו מהמועמדויות לגילדת הבמאים ולבאפט"א?

אחד מאלה יזכה באוסקר

המועמדויות לפרס גילדת הבמאים פורסמו אתמול והמועמדויות לפרסי הבאפט"א (פרסי האקדמיה הבריטית) פורסמו הבוקר. שני האירועים האלה הם אבני דרך חשובים בדרך לאוסקר: מעט סרטים זכו באוסקר מבלי לזכות קודם בפרס גילדת הבמאים; ופרסי הבאפט"א חשובים מאוד לאוסקרים, כי יש הרבה מאוד מצביעי אוסקר בריטיים. הבאפט"א חימדה אותנו שהם די טובים בלזהות עבורנו הפתעות אפשריות שעשויות להתרחש באוסקרים.

הכותרת המיידית קשורה ל"כוכב נולד": למרות שהוא הפסיד את גלובוס הזהב ביום ראשון בלילה, הוא עדיין חזק מאוד במירוץ. למעשה, זה הסרט היחיד שקיבל בינתיים מועמדויות אצל כל הגילדות שפרסמו עד כה המועמדים שלהם. מה שאומר שכל מחלקות תעשיית הקולנוע אוהבות את הסרט: הבמאים, השחקנים, הצלמים, אנשי הסאונד וכן הלאה. בשאר הסרטים, חילוקי דעות: השחקנים, למשל, אהבו את "רפסודיה בוהמית" אבל הבמאים לא. הבמאים אהבו את "רומא", אבל השחקנים לא. הבמאים והשחקנים לא התלהבו מ"המועדפת", אבל הבריטים השתגעו עליו. וכן הלאה.

דיברתי על תחילת עונת האוסקרים, על גלובוס הזהב, על "רומא", על השאלה מי בעצם ביים את "רפסודיה בוהמית" ועל סרטי הביכורים המועמדים לפרס גילדת המבקרים בפודקאסט הקולנוע של סינמסקופ ברדיו הקצה. לחצו על הנגן משמאל או כאן

המועמדים לפרסי גילדת הבמאים הם:

אלפונסו קוארון, "רומא"

בראדלי קופר, "כוכב נולד"

ספייק לי, "שחור על לבן"

אדם מקיי, "סגן הנשיא"

פיטר פארלי, "הספר הירוק"

המועמדים לפרסי גילדת הבמאים לסרט תיעודי:

"שלושה זרים זהים"

"RBG"

"סולו חופשי"

"?Won’t You Be My Neighbor"

Hale County This Morning, This Evening

המועמדים לפרס סרט הביכורים:

בראדלי קופר, "כוכב נולד"

בו ברנהם, "כיתה ח'"

בוטס ריילי, "סליחה על ההפרעה"

קרלוס אסטרדה, "בליינדספונטינג"

מתיו היינמן, "מלחמה פרטית"

(סידרתי אותם לפי סדר סיכויי הזכיה שלהם, לפי דעתי).

80 אחוז מהזוכים בפרס גילת הבמאים זוכים אחר כך באוסקר על הבימוי, וברוב המקרים הזוכה באוסקר על הבימוי יזכה גם באוסקר על הסרט (אם כי בשנים האחרונות זה התפצל כמה פעמים). בהוליווד, צריך לשים לב, מאוד אוהבים שחקנים שמתחילים לביים, מה שנותן יתרון מסוים לבראדלי קופר. ובשנים האחרונות, הם מאוד אוהבים את המקסיקנים, מה שנותן עדיפות לאלפונסו קוארון (שכבר זכה בפרס הגילדה על בימוי "כח משיכה", והוא גם זכה עליו באוסקר על הבימוי, אב לא באוסקר על הסרט שהלך ל"12 שנים של עבדות".

=======================

ובצד השני של האוקיינוס האטלנטי, הוכרזו הבוקר בכיכר פיקדילי בלונדון המועמדים לפרסי הבאפט"א. זכרו: האקדמיה האמריקאית הרחיבה מאוד בשנתיים האחרונות את כמות המצביעים שאינם אמריקאים – דבר שמחזק מאוד את "רומא" דובר הספרדית וגם את "רפסודיה בוהמית", שאהוב באנגליה ובאירופה הרבה יותר מאשר בארה"ב. ובכל זאת, שימו לב ש"רפסודיה בוהמית" לא מועמד לפרס הסרט ביותר אלא רק לפרס הסרט הבריטי הטוב ביותר, בשעה ש"המועדפת" של יורגוס לנתימוס מועמד גם וגם. "המועדפת", סרט תקופתי המתרחש בחצר המלכה אן במאה ה-17 מוביל עם מספר המועמדויות (12).

הסרט הטוב ביותר:

"רומא"

"כוכב נולד"

"המועדפת"

"הספר הירוק"

"שחור על לבן"

(בסופו של דבר, אלה הסרטים שבאמת מתחרים על האוסקר. המועמויות לאוסקר יכילו בין 8 ל-10 סרטים, אבל אלה בעצם הסרטים שבאמת מתחרים).

במאי:

אלפונסו קוארון, "רומא"

בראדלי קופר, "כוכב נולד"

ספייק לי, "שחור על לבן"

יורגוס לנתימוס, "המועדפת"

פאבל פאבליקובסקי, "אהבה בימים קרים"

(פיטר פארלי לא מועמד על בימוי "הספר הירוק")

סרט זר:

"רומא" (מקסיקו)

"אהבה בימים קרים" (פולין)

"המשפחה שלי" (יפן)

"דוג-מן" (איטליה)

"כפר נחום" (לבנון)

(זה מאוד מעניין: שניים מהבמאים המועמדים לבאפט"א מועמדים בקטגוריית הסרט הזר. ובשחור-לבן. בהשראת ההורים שלהם).

סרט תיעודי:

"שלושה זרים זהים"

"RBG"

"סולו חופשי"

"מקווין"

"הם לא יזדקנו"

סרט אנימציה:

"ספיירמן: ממד העכביש"

"משפחת סופר-על 2"

"אי הכלבים"

(וואו. "ראלף שובר את האינטרנט" בחוץ).

לרשימת המועמדים המלאה.

הקטגוריה הכי מסקרנת בבאפט"א תהיה של השחקנית: גלן קלוז או אוליביה קולמן? שתיהן זכו בגלובוס הזהב. גלן קלוז תרכב על תנועת "הגיע הזמן" אבל לאוליביה קולמן הבריטית יש את יתרון המגרש הביתי. גם קטגוריית שחקנית המשנה מסקרנת כי כרגע יש שם מירוץ צמוד בין ארבע שחקניות: רייצ'ל וייס ואמה סטון על "המועדפת", מרגו רובי על "מרי מלכת הסקוטים" ואיימי אדמס על "סגן הנשיא".

שימו לב שבעוד "כוכב נולד" מועמד לשבע קטגוריות, בראדלי קופר עצמו מועמד באופן אישי חמש פעמים (מפיק, בימוי, תסריט, שחקן, מוזיקה). ובעוד "רומא" מועמד לשבעה פרסים, אלפונסו קוארון לעומת זאת מועמד באופן אישי שש פעמים! (מפיק, בימוי, תסריט, סרט זר, צילום, עריכה). אם הוא יחזור על ההישג הזה גם באוסקרים הוא ישווה את השיא של וולט דיסני, שגם היה מועמד באופן אישי שש פעמים בטקס אחד ב-1954 (אבל על שישה סרטים שונים).

המועמדים לאוסקר יתפרסמו ב-22.1 והטקס יתתקיים ב-24.2.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אוסקר 2018: מה למדנו מהמועמדויות לגילדת הבמאים ולבאפט"א?”


השאירו תגובה