17 דצמבר 2009 | 11:41 ~ 17 תגובות | תגובות פייסבוק

"פובידיליה" בברלין, דיסני מת

מ-15:30 בערך, דיווח מיס פלאנט והקרנת "אווטאר". אם אתם לא עוקבים אחרי בטוויטר, זה הרגע להתחיל. אני מניח שדיווחים טלגרפיים ראשוניים אעלה קודם כל שם. ואז כאן. לא מעט מקוראי "סינמסקופ" כבר הודיעו שהם יגיעו להקרנה. מקווה לראות אתכם שם. ובינתיים, כמה כותרות על סדר היום.


פרסום ראשון: "פובידיליה" של האחים דורון ויואב פז, התקבל לפסטיבל ברלין ויוקרן שם במסגרת הפנורמה. מה שאומר, אני מניח, שלבתי הקולנוע בארץ הוא ייצא בסמוך לבכורה הברלינאית בפברואר. מה שאומר, אני מניח, שיהיה לנו חורף ישראלי בבתי הקולנוע: "הבודדים" בינואר, "פובידיליה" בפברואר, "היו לילות" במרץ.


==========


הבלוג Film School Rejects בוחר את 20 הסרטים הזרים הכי טובים של העשור האחרון. וביניהם: "ואלס עם בשיר".



============


האקדמיה פירסמה את רשימת 63 השירים המקוריים שהוגשו ושזכאים להתחרות על מועמדות לאוסקר בקטגוריית השיר. ב-12 בינואר יוצגו 63 השירים בפני חברי תא המוזיקה של האקדמיה והם ינקדו כל שיר. כדי לזכות במועמדות, שיר צריך לקבל ציון ממוצע מינימלי של 8.25. אם אף שיר לא יגיע לניקוד הזה, הקטגוריה תבוטל באותה שנה. אם רק שיר אחד עובר את הממוצע הזה, אז השיר הזה והשיר שקיבל את הניקוד הבא הכי גבוה, יהיו שני המועמדים היחידים. כדי להגיע לחמישה מועמדים בקטגורייה, לפחות חמישה שירים צריכים לקבל יותר מציון ממוצע של 8.25, ואז חמשת השירים בעלי הניקוד הגבוה ביותר יהיו המועמדים. תמצאו ברשימה שירים צפויים (מ"ארץ יצורי הפרא", או מסרטי אנימציה, או מסרטי ההופעות של "האנה מונטנה"), אבל גם כמה שירים פחות צפויים, כמו "יונת השלום" מתוך "ברונו".


============


רוי דיסני, אחיינו של וולט דיסני, ובנו של מי שייסד עם וולט את אולפני דיסני, מת הלילה בגיל 79. דיסני היה האיש האחרון בשושלת דיסני שעדיין היה מעורב בניהול האולפנים, ולמשך תקופה היה יו"ר דירקטוריון החברה. רוי דיסני היה מעורב בשני מהפכים בחברה: בפעם הראשונה כששכר באמצע שנות השמונים את מייקל אייזנר לנהל את החברה, ואייזנר הביא איתו את ג'פרי קצנברג, והשניים הקימו לתחייה את האולפנים, שכמעט ולא תפקדו, והחזירו לדיסני עטרה ליושנה עם הפקה מחודשת – ומצליחה מאוד – של סרטי אנימציה (השיא, בעיניי, הוא "היפה והחיה", שהיה סרט האנימציה הראשון והאחרון שהיה מועמד לאוסקר). עשרים שנה אחר כך הוא גם היה האיש שפיטר את אייזנר.


נושאים: בשוטף

17 תגובות ל - “"פובידיליה" בברלין, דיסני מת”

  1. עדן 17 דצמבר 2009 ב - 13:35 קישור ישיר

    שמח מאד על פובידיליה, סרט מעולה.

  2. דניאל 17 דצמבר 2009 ב - 13:38 קישור ישיר

    רק אל תצייץ בטווטיר באמצע הסרט.. אני בשורה 10 והאור שבוקע תמיד מהצג של הסלולר מפריע בטירוף.

  3. גיל 17 דצמבר 2009 ב - 14:23 קישור ישיר

    זו בדיחה לגבי פובידיליה?? סרט מגוחך ומביך. עופר שכטר מפתיע לטובה אבל הסרט סובל מבעיות תסריטאיות חמורות מאד והסה"כ הוא פשוט גרוע. לא ברור איך התקבל לברלין…

  4. דליה 17 דצמבר 2009 ב - 16:00 קישור ישיר

    גיל אתה מגעיל. פובידיליה סרט מעולה, שיהיה לאחים פז המון בהצלחה!

  5. גיל 17 דצמבר 2009 ב - 17:33 קישור ישיר

    דליה, את שתולה של ההפקה?
    אני אשמח אם תפרטי למה פובידיליה סרט מעולה. לדעתי, הוא ממש לא וכך גם לדעת צופים רבים שראו את הסרט בחיפה וגיחכו כשהסרט הסתיים וחשבו בדיוק כמוני. הסרט לא עובד הוא כמו קליפ אחד ארוך וזה לא סרט. עופר שכטר הוא נקודת האור היחידה בסרט. אפרת היא אחד הדברים היותר אנמיים שנראו על המסך, הדיאלוגים מגוחכים והסרט פשוט לא עובד. האחים פז אולי יודעים לעשות פרסומות (לפחות כך שמעתי) אבל לכתוב תסריט ולביים סרט הם פשוט לא יודעים. לפי השמועות אף אחד לא רוצה להפיץ את הסרט ויש לכך סיבה.

  6. Idans 17 דצמבר 2009 ב - 20:54 קישור ישיר

    על עלילות דיסני ואייזנר מומלץ לקרוא בספר המרתק (והעמוס) "מלחמות דיסני".

  7. דנה 18 דצמבר 2009 ב - 9:10 קישור ישיר

    גיל, או מי שלא תהיה – האם שמעת פעם את הביטוי "שימותו הקנאים?"

  8. אוסקר 18 דצמבר 2009 ב - 14:12 קישור ישיר

    יפה כתבה דנה "שימותו הקנאים"… מתגובתו של גיל זועקת הקינאה.

  9. איתן 18 דצמבר 2009 ב - 15:02 קישור ישיר

    פובידיליה?? זה מה שנוסע לברלין ?לא מאמין זה סרט עמוס בעיות למרות משחק טוב של עופר שכטר.אני כבר מוכן להתערב על כישלון קופתי גדול בארץ אבל לברלין הלו האם הגרמנים שתו בירה?בכל מקרה הרבה הצלחה לאחים פז למרות שהכישלון כתוב על הקיר.

  10. יאיר הוכנר 18 דצמבר 2009 ב - 15:26 קישור ישיר

    לא יודע אם פרסמת כבר בעבר אבל גם "הזמן הורוד" של יאיר קדר התקבל לפנורמה בברלין.

  11. איתן (המקורי) 18 דצמבר 2009 ב - 16:33 קישור ישיר

    רק כדי למנוע בלבול: יש מישהו שקוראים לו איתן שלא אהב את "פובידיליה". אבל יש מישהו אחר שקוראים לו איתן (אני) שחשב שזה אחלה סרט. מאוד נהניתי כשראיתי אותו. לא משהו גאוני, אבל בידור שעשוי טוב, עם שימוש נבון במוזיקה, ויזואליה מרשימה, וכמה רגעים דרמטיים מצויינים (בעיקר בין עופר שכטר הגדול לבין הבחורה שבמסך. אפרת בוימוולד די בינונית לטעמי). סוג של "RUN לולה RUN" ישראלי.
    אני שמח שהסרט נוסע לברלין, ומצפה להצלחתו.

  12. רותי 19 דצמבר 2009 ב - 7:39 קישור ישיר

    “פובידיליה”. בחירה מוזרה הסרט הזה פשוט כלום ליד הספר המופלא. ביוני רציתי לסנימטק לראות אותו אך גם שלמה בר שביט המופלא לא עזר לסרט נשאלת השאלה האם ראוי שזה הסרט שיסע לברלין? בכל מקרה אני מקווה שזה לא יהרוס את השם הטוב שיש לקולנוע הישראלי בעולם.

  13. נועם 19 דצמבר 2009 ב - 12:16 קישור ישיר

    לכל משתתפי "קרב החרבות". אני לא מבקר תדיר בבלוג הזה ולא חובב קולנוע מושבע (ממוצע של סרט בחודש, כמו רוב האנשים). אבל שמעתי על "פובידיליה" ושמחתי לשמוע שסרט שלא עוסק בערבים/טנקים/לבנון/כיבוש/עדות ייצג אותנו בברלין. מבלי לראות את הסרט אני גם משוכנע שזה סרט איכותי דיו, זה לא ששילמו לברלינאים כדי להקרין שם את הסרט.
    מנגד, גיל, רותי, האייתנים, הדליות והרינות מכתתים חרבותיהם למילים. כמו שכולם כאן ראשי ממשלה, מנהלים ומאמני כדורגל, כך כולם גם מבקרי קולנוע, ואיזה מילים! מה קורה איתכם? נשמע שאתם ממש מדבר מכאב! או מאינטרס??

  14. עומר 19 דצמבר 2009 ב - 19:09 קישור ישיר

    פובידיליה הוא באמת סרט לא טוב, זה אפילו לא סרט סטודנטים. אני מעריך שהסיבה שהוא התקבל לפסטיבל ברלין היא בגלל נושא השואה, בעל הדירה הוא ניצול שואה לפי מה שאני זוכר. כנראה שהברלינאים עדיין רגישים לנושא זה. גם אדם בן כלב, שהוא סרט לא טוב בכלל, התקבל בשנה שעברה לברלין, כנראה גם בגלל עניין השואה.ואולי כדאי שהאחים פז וכל מי שקשור להפקה יאפשרו לאנשים להביע את דעתם. להזכירכם, מבקרים רבים, לרבות אורי קליין ונראה לי שגם גידי אורשר ציינו שפובידיליה הוא סרט לא טוב. אז כנראה שיש דברים בגו. יש חופש ביטוי במדינה, שמעתם על כך?

  15. רינת 19 דצמבר 2009 ב - 20:04 קישור ישיר

    סרט מעולה.

    אמנם נכון, גם אני טוקבקיסטית בתשלום של היחצנות של הסרט, אבל זה לא אומר שהדעה שלי לא חשובה!

    בימים הקשים האלה בעולם הפרסום, גם החברות הגדולות כמו יוניברסל והאחים וורנר שוכרות סטודנטים צעירים שיעשו להם טוקבקים, קליפים, ובלוגים, כאילו של מעריצים.

    אבל מה לעשות, לפעמים להפקה אין כסף לטוקבקיסטים מקצועיים ואז נאלצים לשכור טוקבקיסטים חובבנים.

    בקיצור, לרוץ לקולנוע, ואם יש לכם קצת כסף בכיס – קחו מונית.

  16. גברי 20 דצמבר 2009 ב - 14:52 קישור ישיר

    סרט גרוע.

    אמנם נכון, גם אני קולגה ממורמר שהסרטים שלו לא מתקבלים לשום מקום, אבל זה לא אומר שהדעה שלי לא חשובה.

    העניין הוא כזה:
    כיוון שהסרט שלי הוא הסרט הכי טוב בעולם והוא לא התקבל לשום פסטיבל, מן הסתם כל סרט שמתקבל הוא מתקבל או בגלל פרוטקציה או בגלל השואה או בגלל המלחמה.

    אין לי שום הסבר הגיוני אחר, אני מצטער.

    בעצם כשאני חושב על זה אני מבין, שגם אני בעצם נהייתי טוקבקיסט בתשלום, רק שאני עובד בשביל הסרט שלי ולא בשביל הסרט שלהם, וחוץ מזה שאני עדיין לא מרוויח מספיק כסף כדי להתפרנס.
    בקיצור, אבד ההגיון בעולמנו. אלוהים.

  17. יוני 20 דצמבר 2009 ב - 14:55 קישור ישיר

    סרט מעניין.
    לא בגלל התוכן, אלא בגלל השטויות שהוא גורם לאנשים לכתוב בתגובה לכתבה עליו.


השאירו תגובה