17 ינואר 2010 | 12:00 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

אין בי.סי (יש גלובוסים)

שני הסיפורים שהכי מעסיקים אותי היום קשורים באן.בי.סי: מלחמת הלייט נייט וגלובוס הזהב. פתאום טקס גלובוס הזהב פחות מעניין אותי מנקודת המבט של מירוץ האוסקר, ויותר גורם לי לתהות האם ריקי ג'רווייס, מנחה הגלובוסים, יתייחס לפרשת לנו-אובריאן בשידור חי. הגלובוסים משודרים באן.בי.סי, הרשת שגם יצרה את כל הברדק הזה וגם – באופן משונה מאוד (וכמעט אצילי, למעשה) מאפשרת למנחיה לכבס את כביסתם המלוכלכת באוויר, לקול צהלות הקהל (למעשה, הברדק הזה דווקא הביא לעלייה ברייטינג של קונן).


מה שמסתמן הוא שקונן יירד מהאוויר כבר בסוף השבוע הקרוב, ויקבל מאן.בי.סי פיצויים של 30 מיליון דולר (ובטח ישיק תוכנית חדשה ברשת מתחרה בחודשים הקרובים). לנו יחזור ל"טונייט שואו" אחרי אולימפיאדת החורף בפברואר, ורצועת 22:00 של אן.בי.סי תופקד בידי סדרת תוכניות ריאליטי (ביניהן הריאליטי החדש של ג'רי סיינפלד) והמון שידורים חוזרים של "חוק וסדר". ואן.בי.סי ייזכרו כרשת שהצליחה ליצור את אחת התסבוכות הניהוליות הכי אידיוטיות שראיתי כבר הרבה זמן. כבר כשהם הצהירו שלמרות שקונן אמור לרשת את לנו, לנו יעבור לפריים-טיים זה נשמע מביך. עכשיו כבר ברור למה. מה שמשאיר את השאלה: מה גורם לאן.בי.סי לדבוק בלנו כל כך? הם באמת מאמינים שהוא יצליח לנצח את דיוויד לטרמן עוד הרבה זמן?


מה שכן, השבוע האחרון יצר כמה מהרגעים המופלאים של עולם הלייט-נייט האמריקאי. כמו שהיה כשלנו חטף מלטרמן את "הטונייט שואו" (מה שגורם ללנו להיראות כחוטף סדרתי), לא אתפלא אם גם כאן התסבוכת הזאת תוליד ספר שיוליד סרט טלוויזיה. הנה שלושה דפים שמרכזים את רגעי השיא של מונולוגי הפתיחה של לנו, אובריאן, לטרמן וג'ימי קימל מהשבוע האחרון: אחד. שניים. שלושה. הראיון של לנו עם קימל – בפריים טיים! – בו קימל משחיל ללנו את המשפט "לקונן ולי יש ילדים. אתה רק מטפל במכוניות. ויש לך כבר 800 מיליון דולר. תניח כבר לתוכניות שלנו!" הוא מהרגעים הצורבים והארסיים שראיתי בתוכנית בידור אמריקאית. אני בשוק שזה שודר.



=======


אני לא ממש מאמין למצביעי גלובוס הזהב. 90 חברי תא הכתבים הזרים בהוליווד תמיד חשודים בעיניי. אני לא מאמין להם שהם באמת מצביעים על פי טעמם. תמיד נראה לי שהם מצביעים מתוך רצון לרצות. בראש ובראשונה, כדי לקלוע לאוסקרים. ואז, כדי לבחור את המועמד הכי פופולרי עם הכי הרבה כוכבים, כדי להשיג רייטינג גבוה. אם הם יצליחו לקלוע לאוסקרים ולבסס את עצמם כמנבאי אוסקר ו/או אם הם יתמידו בהשגת רייטינג גבוה למשדר שלהם הם יצליחו להמשיך ולשמר את מעמדם. הטענה הקבועה שלי היא שאין באמת קשר בין העובדה שגלובוס הזהב הפך לטקס פופולרי לצפייה ובין חשיבותו. למעשה, טקס "בחירת המבקרים", של אגודת מבקרי הקולנוע של רשתות השידור (המונה מעל כפליים חברים מתא הכתבים הזרים) הפך בעשור האחרון לחזאי אוסקר אמין יותר מהגלובוסים – שניהם משדרים של גופים שלהוטים לרצות את הכוכבים ולהתחנף למפיקים ולאולפנים – אבל המשדר שלו עדיין לא צבר את הפופולריות של הגלובוסים.


דוגמה לחוסר האמינות בעיניי של הגלובוסים: אני לא מאמין שיש לג'ורג' קלוני סיכוי לזכות באוסקר על "תלוי באוויר", אבל אני כן מאמין שיש לו סיכוי מצוין לזכות מחר בגלובוס הזהב. כי מצביעי הגלובוס יודעים שאם הם יתנו פרסים לקלוני ולמריל סטריפ, יהיה להם טקס אלגנטי ומבדר ועם נאומי זכייה שרמנטיים.


העובדה ש"The Hurt Locker" זכה שלשום בפרסי "בחירת המבקרים" היא סוג של ביג דיל. על פי השנים האחרונות אנחנו אמורים להבין כעת ש"The Hurt Locker" הוא-הוא ה-מועמד המוביל לזכייה באוסקר. לי עדיין קשה להאמין לזה. אני נוטה להמר על "אווטאר" כזוכה באוסקר כרגע. אבל אני עשוי לשנות את דעתי. בכל זאת, פרסי בחירת המבקרים ידעו לנבא כמה וכמה זכיות. אז האם "The Hurt Locker" יהיה "נער החידות ממומביי" (שזכה בבחירת המבקרים ואז זכה באוסקר) או "סודות אל.איי" (שזכה בבחירת המבקרים אבל הפסיד ל"טיטאניק")?


לכן, בכל זאת, יש לגלובוסים הלילה חשיבות נבואית קטנה. ברמת האינדיקציה, החול המועף כדי לבדוק את כיוון הרוח ועוצמתה. "אווטאר" אמור להיות הזוכה בגלובוסים הערב. זה קל מדי. חברי תא הכתבים הזרים לא יעיז לוותר על מה שאמור להיות הסרט הקופתי בכל הזמנים כזוכה בטקס שלהם. כל בחירה אחרת זו התנקשות מודעת ברייטינג (חברי האקדמיה, שתמיד נדמה שהם קצת בזים לרייטינג, אלופים בבחירות אנטי-רייטינגיות, ע"ע ההתעלמות מ"האביר האפל"). לכן, אם פתאום יתברר ש"The Hurt Locker" זוכה בגלובוסים ולא "אווטאר", זה הרגע שבו צריך להיות ברור שהרוח נושבת לכיוונה המובהק של קתרין ביגלו. זה מאוד יפתיע אותי אם זה יקרה.


אז מי יזכה? אין לי ממש מושג, וזה די אידיוטי להמר על הגלובוסים, אבל הנה הניסיון שלי:


סרט (דרמה):

"אווטאר"

למרות שכמו שכתבתי לעיל, זכייה של "The Hurt Locker", או אפילו "תלוי באוויר", תעשה בלאגן לא קטן בתחזיות האוסקר.


בימוי:

קתרין ביגלו, "The Hurt Locker".

חברי תא הכתבים הזרים ירצה להיזכר כמי שעשה היסטוריה וניבא שלראשונה אשה תזכה באוסקר.



סרט (קומדיה/מיוזיקל):

לא ראיתי את "Nine" אבל אני אהיה מאוד מופתע אם הוא לא יזכה, למרות שהביקורות נורא פושרות והקופות קפואות. אחרי הכל, זה סרט של הארווי וויינסטין, וחברי תא הכתבים הזרים אוהבים לעשות מה שוויינסטין אומר. אם "Nine" יתגלה כסרט מביך מדי אפילו בשביל הגלובוסים, אז "ג'ולי וג'וליה" יזכה.


שחקן (דרמה):

מירוץ קרוב בין ג'ורג' קלוני לג'ף ברידג'ס. אני מהמר שקלוני יקח.


שחקנית (דרמה):

מירוץ צמוד מאוד-מאוד בין סנדרה בולוק ("The Blind Side") לקארי מוליגן ("לחנך את ג'ני"). הגלובוסים אוהבים את שני הטיפוסים: מצד אחד הכוכבת הגדולה שלרוב לא סופרים בעונת הפרסים, מצד שני הכוכבת הצעירה שעוד לא זכתה בכלום. האמת, קשה לי להמר כאן. אני נוטה להמר לכיוונה של מוליגן.


שחקן (קומדיה):

נראה לי שדניאל דיי-לואיס על "Nine".


שחקנית (קומדיה):

מריל סטריפ, "ג'ולי וג'וליה".


שחקן משנה:

כריסטוף וולץ, "ממזרים חסרי כבוד"


שחקנית משנה:

מוניק, "פרשס".

שלוש הקטגוריות הכי בטוחות.


תסריט:

או "ממזרים חסרי כבוד" או "תלוי באוויר". אהמר על טרנטינו.


סרט אנימציה:

"למעלה".


סרט זר:

או "הסרט הלבן" או "חיבוקים שבורים". אני מהמר על "חיבוקים שבורים".



ומה ההימורים שלכם? ואל תשכחו: הלילה ב-3:00, כאן בלייב בלוג. יהיה ריקי ג'רווייס, יהיה מצחיק.

נושאים: בשוטף

16 תגובות ל - “אין בי.סי (יש גלובוסים)”

  1. יוסף 17 ינואר 2010 ב - 12:39 קישור ישיר

    קימל משעשע, אבל אני לא חושב שלו, או לקונן יש בעיות כספיות, כך שהוא נשמע די צבוע.
    בכלל הפורמט של מונולוג מדיחות קרש וראיונות משמימים עם איזה כוכב טלוויזיה שיש לו מה לקדם כבר מיצה את עצמו. נסיון לראות תוכנית מלאה של קימל, לנו, פרגסון, קונן או לטרמן זאת חוויה לא קלה. סטויארט עוד סוחב כי יש לו הרבה תוכן פוליטי שהאחרים לא מתקרבים אליו.

    ========

    רוה ליוסף: אמממ… לא מסכים.

  2. דין 17 ינואר 2010 ב - 13:20 קישור ישיר

    אני חושב שבגלובוסים זה הסיכוי הכי טוב של 500 ימים עם סאמר לקלב פרגון בעונה הזאת.
    בתור מישהו שראה את NINE, וחושב שהוא אכן מביך (פרט באמת לשני שירים של קרוז וקוטייר), אני חושב שבקטגוריות בקומדיה / מיוסיקל יש ל500, ולגורדון לויט סיכוי לא רע להפתיע…

  3. רותם 17 ינואר 2010 ב - 13:44 קישור ישיר

    אני מקווה שאתה לא מסכים לחלק השני של האמרה של יוסף, כי החלק הראשון די נכון. זה שללנו יש יותר מהם, לא אמור להוביל מישהו מאיתנו לרחם עליהם (לפחות לא כלכלית).

  4. אורון 17 ינואר 2010 ב - 13:56 קישור ישיר

    הימוריי השלמים לגלובוס המוזהב בניק-לינק, באתר עכבר העיר אונליין. די חופפים לשל בעל הבלוג…

  5. ליטל 17 ינואר 2010 ב - 16:27 קישור ישיר

    ממזרים חסרי כבו זוכה בסרט הטוב ביותר וכולם נשארים בשוק !

  6. גיא אורבניאק 17 ינואר 2010 ב - 18:21 קישור ישיר

    כבר שאלתי את השאלה הזאת ,ולא קיבלתי תשובה,אז אנסה שוב:
    האם מישהו יכול לאשר/להכחיש את השמועה שהרט לוקר ישודר בארץ בטלויזיה ב7 למרץ?

    =======


    רוה לגיא: למה שמועה? והנה, זה מה שקורא למי שלא נכנס ל"סינמסקופ" מדי יום לכל פוסט ופוסט. ככתוב כאן, "מטען הכאב" (כך בעברית) ישודר בערוץ הסרטים של יס ב-7.3 ב-21:30.

  7. גיא אורבניאק 17 ינואר 2010 ב - 18:28 קישור ישיר

    השתתפו כאן בתחרות הניחושים ,ואולי תזכו בבלו ריי של סטר טרק

    http://www.awardsdaily.com/Contests/contest.php

  8. אורי 1 17 ינואר 2010 ב - 18:41 קישור ישיר

    "מנעול הכאב" אכן מיועד לשידור ב"יס" אי שם במרץ ולא ייצא לבתי הקולנוע

  9. אורי 1 17 ינואר 2010 ב - 18:51 קישור ישיר

    ומישהו יודע מה יעלה בגורל ההפצה של הסרטים הבאים המעומדים היום לגלובוס הזהב:
    "השליח"
    "התחנה האחרונה"
    "המודיע"
    "נקודת התורפה"

    ===========

    רוה לאורי: "השליח" ייצא ב-25.2. "המודיע" נגנז. כל השאר, אני מהמר, גם. אם סנדרה בולוק תזכה בגלובוס או באוסקר על "The Blind Side" אולי הם עוד יואילו להוציא את הסרט בארץ. לא הייתי מחזיק את נשימתי.

  10. Taktik 17 ינואר 2010 ב - 20:46 קישור ישיר

    מכל התהליך הזה נראה שקונאן יוצא לטובה. אמריקה, שחלקה פחדה מהסלאסטיק של קונאן, התחילה להכיר את הדחליל הכתום הזה..

    אישית תמיד העדפתי אותו, מכל מנחי הטוק שאו הוא אולי היחיד שיש לו קול ייחודי והוא עצמו אדם מצחיק (וגם טוב) כפי שהוכיחה לנו שביתת התסריטאים שהשאירה את התוכנית שלו בתור האופציה הכי שפויה ומצחיקה בטלויזיה, כשהוא מנסה לחשוב כל פעם על רעיונות חדשים (ומצחיקים למוות) לבדר.

    I'm with coco

  11. Blue2 17 ינואר 2010 ב - 23:26 קישור ישיר

    קונאן, כמובן, שולט, וכל הפיאסקו הזה הוא תענוג טלויזיוני מיוחד במינו,

    אבל חייבים להודות שקונאן קצת הלך רחוק מדי בארסיות שלו, וגם בצביעות שלו כלפי עצמו (להתבדח שאתה הולך להיות קופאי בסטארבאקס, ובאותו הזמן לנהל מו"מ על פיצויים של 30 מיליון דולר, זה יהירות).

    ההיבריס לא פוסח על אף אחד..

  12. גיא אורבניאק 18 ינואר 2010 ב - 0:14 קישור ישיר

    דרמה: אוואטר
    קומדיה/מוזיקלי: Nine
    אנימציה:אפ
    סרט זר: Un Prophet
    במאי:קמרון
    תסריט: תלוי באוויר
    שחקן דרמה:ג'ורג' קלוני
    שחקנית דרמה:בולוק
    שחקן מוזיקלי:דיי לואיס
    שחקנית קומית:סטריפ על ג'וליה
    שחקן משנה ושחקנית משנה: ואלץ ומוניק
    מוזיקה ושיר:אין לי בכלל מושג אז אני אלך על ג'יימס הורנר וטי בון בארנט בהתאמה.
    ובתור טיי ברייקר אני אזרוק ניחוש לגבי הזוכים בפרסי הטלויזיה (וכאן בכלל אין לי מושג כי לא קראתי אפילו חצי שורה של ניתוחים בנוגע לפרסי הטלויזיה)
    סדרת דדמה :דקסטר בפעם הראשונה
    סדרה קומית:גלי בפעם הראשונה

  13. גיא אורבניאק 18 ינואר 2010 ב - 0:19 קישור ישיר

    דרך אגב,אם בסרטים זרים עסקינן-מה עלה בגורלם של פרופט והספר הלבן?
    מישהו יודע?
    מת לראות אותם כבר ולא רוצה להוריד ,אלא מעדיף את הקולנוע

  14. גיא אורבניאק 18 ינואר 2010 ב - 0:19 קישור ישיר

    סליחה….
    הסרט הלבן
    לא הספר.
    ידעתי שמתיישהוא אטעה עם הטייטל של הסרט הזה

  15. סטיבי 18 ינואר 2010 ב - 1:03 קישור ישיר

    שניהם אמורים לעלות לאקרנים בפברואר.

  16. אוהד קאופמן 18 ינואר 2010 ב - 1:12 קישור ישיר

    עוד מספר שעות יחל טקס גלובוס הזהב כמו בכל שנה , ההתרגשות בשיאה והכוכבים בדרך.

    גם השנה נוכל לפגוש שם בכל האנשים המשפיעים ביותר על תעשיית הסרטים והטלוויזיה יושבים מסביב לשולחן עגול וחולקים רגעים מרגשים של הסרטים של השנה האחרונה.

    גלובוס הזהב זוהי החזרה הגנרלית לפני טקס האוסקר והרבה פעמים הוא מצליח לנבא את הזוכים שם.

    צרפתי לכם לינק לכל המועמדים השנה:

    http://www.goldenglobes.org/nominations/

    מלבד "אוואטר" ו"ממזרים חסרי כבוד" שעשו את הבאזז שלהם השנה יש מספר סרטם קטנים יותר שאולי יפתיעו והיוצרים שלהם יזכו לעלות לבמה לקבל פרס.

    שימו לב לסרטים הבאים:

    The Hurt Locker
    Precious: Based On The Novel Push By Sapphire
    Up In The Air

    מלמבד זה לגבי שחקנית טובה ביותר הייתי מהמר על :

    Sandra Bullock – The Blind Side

    ושחקן הטוב ביותר:

    Jeff Bridges – Crazy Heart או Tobey Maguire – Brothers

    אנקדוטה קטנה:

    1.קלינט איסטווד למרות שמגיע עם סיפור חזק השנה לטקס , השנה לדעתי זו לא השנה שלו ואחרי שהתרגלנו ממנו כל שנה לקבל פרסים , השנה הם יחולקו לבמאים אחרים לדעתי.

    2.מעולם לא הייתי קרוב יותר (פיזית) לטקס , השנה אני אצפה בו במונטריאול קנדה בשידור חי , אני מקווה כל שנה להתקדם יותר ויותר לעבר הטקס עד שאני אגיע לבמה עצמה (כולל) :).

    אוהד.


השאירו תגובה