08 אפריל 2010 | 10:00 ~ 23 תגובות | תגובות פייסבוק

אי של נחת

אלה היו שנתיים בלתי רגילות עבור קרטר בורוול, המלחין הקבוע של האחים כהן ואחת הפיגורות הבולטות בסצינת הקולנוע העצמאי. פתאום סרט שהוא מחובר אליו זוכה באוסקר ("ארץ קשוחה"), ושנה אחר כך שני סרטים שהוא הלחין היו מועמדים לאוסקר ("יהודי טוב" ו"הזדמנות שנייה"). וסרט אחר הופך לסנסציית נעורים ("דמדומים"), והיה גם את "ארץ יצורי הפרא". לא רע למלחין שעד לפני שנתיים הייתי בטוח שכל מה שהוא מלחין נועד להיכשל בקופות (או בגלל קרמה רעה, או כי הפסקולים שלו לרוב משדרים תחושה של אי-נחת. בעיניי זה נפלא, הקהל הרחב הגיב אליהם פחות טוב). בזכות הטוויטר של שי רינגל הגעתי לראיון מקיף למדי עם בורוול על עבודתו בסרטים בשנתיים האחרונות. איך הוזמן ל"דמדומים" כדי להלחין את שיר הערש שאדוארד מנגן לבלה (סצינה שהאולפן דרש שתתווסף בצילומי השלמה אחרי שהם קראו בבלוגים של מעריצי הספר שהסצינה שהם כה אוהבים מהספר לא נכללה בתסריט). ואיך הוזמן להלחין את "ארץ יצורי הפרא" בגלל הסצינה על החוף שהדאיגה את אולפני וורנר. ואיך 13 דקות של מוזיקה ל"ארץ קשוחה" הוחבאו מתחת לאפקטים של רוח ורעשי צמיגי רכב, והם למעשה בלתי נשמעים.


==========


אפרופו טוויטר: לעידו קינן יש משהו להגיד לכם בקשר לאתר של סינמה סיטי.



==============


איתן וייץ, מקבועי הבלוג מיום היווסדו, מדווח לאתר ioncinema על הסרטים הישראליים שנמצאים עכשיו בעבודה: ערן קולירין, ערן ריקליס, ניר ברגמן, יוסף סידר וארי פולמן. הייתי מוסיף לרשימה את דובר קוסאשווילי ואת אבי נשר שגם נמצאים בסוף העריכה לסרטיהם. וכך נוצרת לה רשימת חלומות של היוצרים הישראליים הכי מפורסמים בעולם שנמצאים בשלבים שונים של עבודה על סרטים חדשים.



האם אפשר כבר לפנטז על קוסאשווילי בפסטיבל ונציה הקרוב, סידר בפסטיבל ברלין הבא וקולירין בקאן של שנה הבאה?



=============


חואן חוסה קמפנלה, שזכה השנה באוסקר על הסרט הזר עם "הסוד שבעיניים", מוצף מאז זכייתו בהצעות עבודה (הוא גר כבר שנים בלוס אנג'לס ומביים פרקים לסדרות טלוויזיה), אבל כעת, מדווח "וראייטי", הוא הולך לביים את סרט האנימציה התלת מימדי הראשון בהפקת ארגנטינית/ספרדית.


============


אני רואה כפול. פעמיים ניקולס קייג': גם ב"קיק אס" וגם ב"אסטרו בוי". פעמיים ארון ג'ונסון: גם ב"קיק אס" וגם ב"נער משום מקום". שני סרטים של לאסה האלסטרום: "האצ'יקו" ו"ג'ון היקר". והמון דרקונים: "הדרקון הראשון שלי", "אליס בארץ פלאות", "לילי המכשפה הקסומה", "סולומון קיין" (נדמה לי) ובקרוב "התנגשות הטיטאנים". מה קרה, הוקמה קרן למימון סרטי דרקונים ואיש לא סיפר לי?


==============


ואני זקוק לעזרכתם. כמדי תחילת אפריל – אם אני לא שוכח – אני חושב לנסות להמר על הסרטים שיהיו הכי קופתיים באמריקה בעונת הקיץ הקרובה. אני עובר על רשימת הסרטים שיופצו בין סוף אפריל לסוף אוגוסט ומנסה למצוא מי מהם יהיה אלוף הקופות. האם למישהו מכם יש הימור מושכל שהוא יכול לחלוק? נראה רק דבר אחד הגיוני, אלוף הקופות של הקיץ יהיה – ממש כמו אלוף הקופות של האביב ושל החורף שלפניו – סרט בתלת מימד. זה אמור להפוך את "צעצוע של סיפור 3 " או את "שרק 4 " למועמדים טבעיים. אבל סרטי אנימציה לעיתים נדירות מגיעים לראש הטבלה. צריך סרט אקשן. אם "איירון מן 2 " היה בתלת מימד הייתי מהמר עליו בלי היסוס, אבל הוא לא. אז יאללה, המרו: מי יהיה אלוף הקיץ הקופתי? אני אנסה להמר בעצמי בקרוב.

נושאים: בשוטף

23 תגובות ל - “אי של נחת”

  1. עמית איצקר 8 אפריל 2010 ב - 10:45 קישור ישיר

    "איירון מן 2" כנראה.

  2. רותם 8 אפריל 2010 ב - 10:58 קישור ישיר

    אני מתפלא שעוד לא ניסו להפוך את איירון מן 2 לתלת מימד

  3. רז-ש 8 אפריל 2010 ב - 11:01 קישור ישיר

    איירון מן 2, עם או בלי תלת מימד.
    הנסיון להמר על סרט רק בגלל התיאוריה יוביל לכשלון. תסתכל על המציאות.

  4. JNH 8 אפריל 2010 ב - 11:02 קישור ישיר

    סיכוי טוב לשרק 4. יש לסרטים האלו נטייה להכניס יותר כסף ככל שהם יורדים באיכות.

  5. עמית איצקר 8 אפריל 2010 ב - 12:03 קישור ישיר

    אולי בעצם "צעצוע של סיפור 3"

  6. רז-ש 8 אפריל 2010 ב - 13:10 קישור ישיר

    טוב מקודם כתבתי כאן מהר מידי איירון מן 2 בלי לנמק. אז הנה:
    אלה הסרטים שכרגע צפויים להיות הסרטים הכי שוברי קופות של הקיץ:
    איירון מן 2 (7 למאי), הנסיך הפרסי (28 למאי), הסרט השלישי בסדרת דמדומים (אלוהים יודע למה) (30 ליוני). ושני סרטי האנימציה: שרק 4 וצעצוע של סיפור 3.
    לסרטי אנימציה יש בדרך כלל הכנסה קבועה פחות או יותר, בין 250 ל300 מיליון. מיכיוון שמדובר בסרטי תלת מימד אז אפשר להוסיף עליהם עוד 25% של מחיר הכרטיס. אז בו נגיד בסביבות ה-375 מיליון דולאר. אם ניתן בונוס נוסף של סרטי המשך אז אולי אנחנו מדברים על 400 מיליון. מי ינצח? שרק או צעצוע של סיפור? כנראה ששרק הפחות מתוחכם.
    כמה כסף עשה דמדומים? 370 מיליון דולאר. אז בו נגיד שהמקסימום של סרט ההמשך זה גם 400.
    האם הנסיך הפרסי יעבור את ה400 מיליון? יש סיכוי כזה. אבל זה תלוי בבאז הראשוני, מה אנשים יגידו לחברים שלהם אחרי ההקרנה. זה כנראה סרט הראווה הגדול ביותר של הקיץ, לי אישית הוא לא עושה את זה (ואני אהבתי את המשחק PS2 המקורי), אבל מי יודע.
    נשארנו עם איירון מן 2, איירון מן הראשון זכה להרבה תשבוחות בצדק, זה סרט הקומיקס/ גיבורי על היחדי של הקיץ (אם לא מחשיבים את ג'ון האקס), זה עם רוברט דאוני ג'וניור וסמואל אל ג'קסון. באז חזק ביותר. ובאופן כללי נראה מגניב. 450 מיליון בסוף הקיץ נראה לי סכום הגיוני. ועל כן איירון מן 2 הוא בלי תחרות לדעתי.

    קלף נוסף למרוץ: inception של כריסטופר נולאן. ולו בגלל שזה כריסטופר נולאן. וגם זה יוצא באמצע יולי, חודש שנשאר נטול יציאות משמעותיות אחרות לחלוטין. אולי זה יפתיע.

    (לגבי הדרקונים, בהתנגשות הטיטאנים אין שום דרקון עד כמה שידוע לי, ולא ראיתי אבל ממה שהצלחתי לברר גם בסלומון קיין אין דרקון. לא כל סרט פנטזיה זה בהכרח סרט דרקונים)

  7. עמית איצקר 8 אפריל 2010 ב - 13:19 קישור ישיר

    האם "צוות לעניין" יהיה הפתעת הקיץ? בכל זאת יש שם את בראדלי קופר…

  8. אורן סופר 8 אפריל 2010 ב - 14:45 קישור ישיר

    אני חושב שזה יהיה או "איירון מן 2", או "Inception". התלת-מימד באמת מוסיף כמה עשרות מיליונים להכנס הסופית של סרטים, אבל כמו שנאמר, מדובר בסרטי אנימציה שבדרך כלל מכניסים סכום קבוע של כסף. קראתי כתבה לא מזמן שאומרת שהטרקינג של איירון מן 2 הוא בשמיים, ושיש לסרט כל כך הרבה מודעות בקרב הציבור כבר עכשיו – חודש לפני שהוא יוצא – שיש אפילו סיכוי שהוא יעקוף את "האביר האפל" מהקיץ שעבר. חשוב לזכור שהאביר האפל עדיין מחזיק במספר שיאים של הכנסות קופתיות – ללא העזרה של מחיכים מופקעים של תלת-מימד כלל. מצד שני, רוב הסקרים באינטרנט ששואלים "מה הסרט שהכי מצפים לו בקיץ?" שמים את "Inception" במקום הראשון, ואם הם ממשיכים את קמפיין הפרסום כמו שהם עושים עכשיו – שומרים על סודיות מוחלטת, יוצרים אווירה של מיסתורין עד כדי כך שאנשים יילכו לראות את זה רק כדי לראות מה לעזאזל הולך שם – אני חושב שיש לזה סיכוי דיי גדול להיות המנצח של הקיץ. יש לזה באז פשוט מטורף, שאני חושב שרק יילך ויתגבר בחודשים הקרובים.

    אז לסיכום: כנראה "איירון מן 2", אבל ל-"Inception" יש סיכוי לא רע!

  9. אורון 8 אפריל 2010 ב - 15:51 קישור ישיר

    מוזר שרק בטוקבקים מוזכר "Inception", סוס רציני בהחלט שלא לחינם יוצא בקיץ.

    אולם, גם אני מהמר על איש הברזל השני כמועך הגדול של הקיץ. אבל כבר עכשיו יודע מה יהיה סרט השנה שלי לשנת 2010… הרי יש חדש של כריסטופר נולאן, הבמאי היחיד שלא משנה כמה גבוה אני תולה את ציפיותיי מעולם לא איכזב.

  10. איציק הדרוזי 8 אפריל 2010 ב - 17:00 קישור ישיר

    הנסיך הפרסי יאכזב לדעתי. המובילים יהיו איירון מן 2, Inception, שרק 4, ואני מתלבט אם לומר גם צעצוע של סיפור ודמדומים. בכל מקרה לדעתי המנצח יהיה Inception.

  11. JNH 8 אפריל 2010 ב - 17:02 קישור ישיר

    אורון, תראה את אינסומניה. אם זה לא אכזבה אני לא יודע מה כן.

  12. מיכאל 22 8 אפריל 2010 ב - 17:43 קישור ישיר

    החדש של נולאן יקבל רשמית את התרגום
    'ההתחלה'? נשמע נדוש משהו.
    לא לשכוח את הסרט של סטאלון, המאגד את כל כוכבי האקשן עליהם גדלנו. וגם 'מאצ'טה' של רודריגז יהיה שובר קופות.

  13. איתן 8 אפריל 2010 ב - 17:54 קישור ישיר

    1. עריכה יאיר, עריכה. כתבתי גם על קוסשוילי וגם על אבי נשר. יצא ארוך מדי, והקטעים האלו נערכו החוצה. הם ישובו בדיווח הבא. אני פסימי בקשר לקוסשוילי החדש, אבל אני חושב (מקווה) שאת קולירין החדש, ניר ברגמן החדש, וערן ריקליס החדש נראה הרבה יותר מוקדם ממה שאתה חושב (הקרנות האקדמיה צריכות להתחיל כבר בחודש הבא, לא?)
    2. סרטי קיץ הם פחות העניין שלי. אבל גם אני חושב ש"איירון מן" ישלוט.וגם אני חושב שכריסטופר נולאן ידבר חזק (הטריילר נראה מסקרן מאוד). וכמובן ש"צעצוע של סיפור 3" ילך חזק (פיקסאר שולטים!!!1). ואיכשהו סרט אחד, זה שיפתח את עונת הקיץ, נשכח: "Knight and day" (זה עם טום קרוז וקמרון דיאז). משום מה, הטריילר שעשע אותי. נדמה לי שטום קרוז משחק עם תדמית ה"משוגע" שהודבקה לו. מסקרן אותי.
    3. עניין אחר: גם באיטליה מחלקים פרסים. טקס פרסי האקדמיה האיטלקית לקולנוע, ה"דוד די דונטלו", יתקיים בתחילת החודש הבא. היום התפרסמה רשימת המועמדים. מכיר שם רק שני שמות:
    "לנצח" של מרקו בלוקיו (15 מועמדויות. הוקרן בפסטיבלים בחיפה ובירושלים בשנה שעברה. לא ראיתי, אבל הביקורת אהבה); ו"באאריה" של ג'וזפה טורנטורה (13 מועמדויות). סרט נהדר בעיניי. מופיע בכל מיני רשימות הפצה בארץ, אבל כל הזמן נדחה (נגנז?).
    רשימת המועמדויות המלאה:
    http://www.daviddidonatello.it/candi2010.htm

  14. אלף 8 אפריל 2010 ב - 21:34 קישור ישיר

    עמו 36 – מחזק את דבריך.

  15. רז 8 אפריל 2010 ב - 22:04 קישור ישיר

    אני הולך על ההימור ההרפתקני: Inception (כן, הוא שייך לבמאי שעשה את "האביר האפל", מצד שני – זה לא עושה רושם של סרט קומוניקטיבי במיוחד).
    לא קשור בכלל, אבל "The Illusionist" של סילביאן שומה יפתח את פסטיבל הסרטים באדיבורו בסוף יוני – ולי, במזל מחורבן, יוצא להיות באדינבורו בדיוק שבועיים אחר-כך. יש איזשהן חדשות בנוגע להפצה מקומית? פסטיבל הקולנוע בירושלים? אולי פסטיבל הקומיקס-קריקטורה-אנימציה בסינמטק ת"א?

  16. איתן 8 אפריל 2010 ב - 22:05 קישור ישיר

    עוד 2 דברים שרציתי להוסיף:
    1. הוזכר פה "צוות לעניין". ראיתי את הטריילר. נורא ואיום בעיניי. נראה כאילו הם שכחו שהסדרה המקורית התבססה על חגיגת אקשן מטורללת. בסרט החדש יש אקשן. אין חגיגה. אין הומור. נראה לי שהסרט יגמור כמו "מיאמי וייס". בפח.
    2. ראיתי היום טריילר מ-פ-ח-י-ד. לסרט קוראים "Splice". לבמאי קוראים וינצ'נזו נטלי ("קיוב" המבריק). לשחקנים הראשיים: שרה פולי (אוהב אותה) ואדריאן ברודי (לא כל כך אוהב אותו). אם מישהו ישקיע שם בשיווק חכם, זה יכול להיות ה"פעילות על טבעית" של השנה. הנה הטריילר
    http://movies.yahoo.com/movie/1810062539/video/19024415

    לילה טוב.

  17. עדן 8 אפריל 2010 ב - 22:30 קישור ישיר

    אני אהיה מופתע מאד אם Inception יגמור בחמישייה הראשונה של סרטי הקיץ. הוא נראה מורכב מדי ובוגר מדי בשביל הקהל הצעיר של הקיץ. אין לי ספק שהוא יעשה כסף, אבל לצפות שהוא יהיה מקום ראשון זה לצפות ליותר מדי.

  18. סטיבי 9 אפריל 2010 ב - 0:12 קישור ישיר

    אוףטופיק – מישהו הזכיר לא מזמן את "the infidel", הנה האינדיפנדנט עוסק באי ההפצה שלו בארץ:
    http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/ok-in-iran-shunned-in-israel-film-about-muslim-born-a-jew-1939607.html

  19. אורון 9 אפריל 2010 ב - 13:51 קישור ישיר

    ג'יימס ניוטון האוורד – ראיתי את כל הסרטים של נולאן יותר מפעם אחת. "אינסומניה" הוא הפחות טוב מבין כולם, אבל זה לא הופך אותו לפחות מסרט מעולה, מותח, משוחק לעילא (אחד התפקידים הטובים של פאצ'ינו בעשור הקודם), עם לפחות שתי סצינות בלתי נשכחות (הערפל, נהר בולי העץ). אני אישית מאוד מאוד אוהב אותו והוא רחוק שנות אור מאכזבה בעיניי.

  20. מיכאל 22 9 אפריל 2010 ב - 16:01 קישור ישיר

    איתן, מחזק דברייך.
    גדלתי על הסדרה 'צוות לעניין' והרימייק נראה על הפנים, כנ"ל בנוג ל'קראטה קיד'. SPLICE הוא סרט מדובר מאוד וכבר לפני כחצי שנה היה לו טיזר ביוטיוב.
    אדריאן ברודי ועוד כמה ששכחתי שמם, יופיעו.

    'טקסידרמיה' מי ראה? סרט מופתי ונהדר. יאיר כתב עליו ביקורת בזמנו?

  21. קילרוי 10 אפריל 2010 ב - 21:46 קישור ישיר

    טוב אני רואה כאן התעלמות די מוחלטת מטרון 2, שמבחינתי הוא הסרט היחיד שאני ממש מחכה לו.

  22. Christian Snellen 5 פברואר 2011 ב - 23:41 קישור ישיר

    My brother recommended I might like this blog. He was entirely right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

  23. Reynalda Gerguson 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    I'm having a hard time viewing this information from my iPhone. Maybe you could upgrade the site and make it more accessible from my phone. Thatd be real cool!


השאירו תגובה