26 אוקטובר 2010 | 13:06 ~ 21 תגובות | תגובות פייסבוק

נערף

אין מה לעשות, צמד המילים "אמרתי לכם!" עדיין מענג. אוי, זה איום והכי גאוותני ולא אלגנטי, אבל מה לעשות, אני חייב: אמרתי לכם! אמרתי לכם, מרגע ששמעתי ש"מצ'טה" עומד לעלות להקרנות בארץ שזה נשמע לי לא הגיוני. עם כל הקיטורים שלי נגד המפיצים בארץ אני חייב להגיד משהו לזכותם: הם לפחות מאוד עקביים ונורא צפויים. ו"מצ'טה" פשוט לא התאים לפרופיל הבורגני של הסרטים שהמפיצים הגדולים (במקרה זה, א.ד מטלון) רוצים לגעת בו. המפיצים הגדולים בארץ יודעים להפיץ סרטים לבנות 30 ומעלה ("לאכול, להתפלל, לאהוב", למשל), או סרטי אנימציה לילדים. וסרט כמו "מצ'טה", ובכן, אני יכול רק לדמיין את הפרצוף מלא שאט הנפש שהיה להם על הפרצוף כשהם צפו בו. וכך, רוברט רודריגז קיבל מכה כפולה: אף אחד מסרטיו השנה לא יופץ בארץ. כתבתי ביקורת על "מצ'טה" וכתבתי על הפוסטר של לינדסי לוהן לפני עשרה ימים, ופעמיים תמהתי האם בכלל יש סיכוי שהסרט יגיע. והנה, הוחלט: הוא לא.


===============


אגב, אני שומע שגם "החוב" כנראה בסוף לא ייצא בארץ. וגם "הדרך" עושה זיגזגים: נגנז לפני שנה, פתאום החליטו שייצא, פתאום נעלם שוב.


================


נקודת זכות לא.ד מטלון: הם הביאו עותק פילם של "יומנו של חנון" להקרנה בפסטיבל לסרטי ילדים ונוער שיתקיים בסוף השבוע. תודה! מאז שהסרט יצא במרץ באמריקה – לפני שבעה חודשים! – בת ה-9 מנדנדת לי שהיא רוצה כבר שיביאו אותו ארצה, אחרי שהיא – ופחות או יותר כל בית הספר שלה – קראו את כל ספרי "יומנו של חנון" שיצאו עד כה. לא הצלחתי להבין מאנשי פסטיבל סרטי הילדים האם מדובר בהקרנה חד פעמית, או בטרום בכורה לפני יציאה להקרנות מסחריות.



זה די מדהים, לא? שהקרנת סרט בעותק פילם הפך למשהו שאנחנו צריכים להיות אסירי תודה לו. יותר מדי הקרנות מדי.וי.די ומקלטות בטא של סרטים שצולמו בפילם גרמו לי לא לצפות לכלום. פילם בישראל זה מותרות. דכאון.



==================


ובתוך כך, הנה סיפור יפה, משמח ומעודד. סרטי שפירא, בעלי הזכויות להפצת הסרט "טטרו" של פרנסיס פורד קופולה, תכננו להביא את הסרט להקרנות בארץ, אבל כדי לצמצם עלויות, הם רצו לעשות את זה בווידיאו. באופן נדיר, תקדימי ומפתיע – כך מספרים לי – הסינמטקים שלהם הוצע הסרט בהקרנת וידיאו סרבו להקרינו. עד שעלה הרעיון, מצד סינמטק חולון, לשכנע את אנשי סרטי שפירא להשקיע בהבאת עותק פילם ארצה של הסרט, תוך שכל הסינמטקים הגדולים מתחייבים להזמין את הסרט לכעשר הקרנות, באופן כזה שההקרנות הסימטקיות לבדן יכסו את עלות הבאת העותק. וכך נעשה. וכך מתחילת נובמבר נוכל לראות את "טטרו" מסתובב ברחבי הארץ בסינמטקים. סידור דומה, אגב, נעשה כבר קודם עם "סינקדוכה ניו יורק" ועם "איל דיבו", וכך הגיעו הסרטים האלה להקרנות בעותקי פילם, והפכו – בצדק – לשניים מהאירועים הקולנועיים הכבירים של השנים האחרונות. פניתי לסרטי שפירא כדי להבין עוד קצת על הסידור-עוקף-הקרנות-מסחריות הזה, ועל אילו סרטים נוספים – שלולא תמיכת הסינמטקים המפיצים היו חוששים מדי להמר על הכלכליות שלהם – אנחנו יכולים לפנטז לראות בקרוב בארץ. אבל טרם קיבלתי מהם תשובה (כשאקבל, אעדן את הפוסט). אולי שמישהו יארגן עותק של "מצ'טה"? זה יכול להיות אחלה סרט פולחן להקרנות חצות בסינמטקים.

נושאים: בשוטף

21 תגובות ל - “נערף”

  1. בילי אליוט 26 אוקטובר 2010 ב - 13:20 קישור ישיר

    יש לי תחושה קשה שטטרו לא ייתן לך חוויה כמו הסרט של סורנטינו, שהיה הכי פצצה בשנים האחרונות!!!

  2. קתרין 26 אוקטובר 2010 ב - 13:52 קישור ישיר

    זה מוזר מה שאתה אומר על מצ'טה…
    שבוע הבא בדיוק, תפוז עושה הקרנת טרום בכורה לבלוגריה עם הסרט מצ'טה…

  3. איתן 26 אוקטובר 2010 ב - 14:39 קישור ישיר

    קשה לי להאמין ש"החוב" ייגנז. נקודת הפתיחה של המפיצים, שיווקית, היא נפלאה: זה הרי רימייק אמריקאי של סרט ישראלי. מלבד זאת רוב הביקורות שאני קורא מחו"ל אומרות שזה סרט לא רע בכלל.
    מה שבסך הכל קרה שתאריך ההפצה בארה"ב נדחה, ומופיע כרגע כ TBA, ובהתאמה – ההפצה בשאר העולם.

    אני לא בוכה על "הדרך". בשנה שעברה זה היה אחד הפרויקטים שיותר סיקרנו אותי. ואז כיסחו אותו מכל הכיוונים, והוא לא הגיע לשום דבר (בתחילת הדרך עוד דיברו על אוסקרים). כנראה שהסרט הזה הוא פספוס גדול. אין צורך שהמפיצים יאכילו אותנו שאריות מחוממות משנה שעברה (ואותם מפיצים ניסו את זה לפני חודש, עם "ג'נדביין", סרט אוסטרלי מ-2006, שצלל בקופות. הו, מפתיע).

  4. צור שפי 26 אוקטובר 2010 ב - 14:50 קישור ישיר

    אני אהבתי את "הדרך". הסרט נראה בדיוק כמו שדמיינת לי שהוא צריך להיראות כאשר קראתי את הספר. חבל שנמנע מצופים בארץ לראות אותו.

  5. עמית איצקר 26 אוקטובר 2010 ב - 15:43 קישור ישיר

    העיקר מביאים את "יוגי בר". הילדים הישראלים של היום בכלל יודעים מי זה?

  6. סטיבי 26 אוקטובר 2010 ב - 16:03 קישור ישיר

    "הדרך" ראוי למסך גדול, גם אם רוב המתעניינים בו כבר צפו בו. אבל הגניזה המחודשת לגמרי לא מפתיעה.
    ואגב, רוה, ראית שיונייטד מפיצים את "REC" (שגם הוא סרט טרי במיוחד) בשם "פחד, מצלמים!"? פשוט מחריד, ועוד יותר בהתחשב בעובדה שזה שם שדווקא מתאים לא לתרגם, ולעומת זאת לאף אחד אין בעיה להפיץ פה סרטים בשמות העבריים הכשרים "Red" ו"Takers".

  7. Eran 26 אוקטובר 2010 ב - 16:59 קישור ישיר

    Diary of a Wimpy Kid 2: Rodrick Rules
    יוצא כבר ב-25 במרץ 2011.

  8. קול 26 אוקטובר 2010 ב - 17:14 קישור ישיר

    יומנו של חנון סרט נורא ואיום. גם בני הדודים הקטנים שלי שאהבו מאוד את הספרים סבלו מאוד מהסרט

  9. ד"ר חיים 26 אוקטובר 2010 ב - 19:24 קישור ישיר

    @קתרין – ההקרנה לתפוז נקבעה לפני שנודע על גניזת הסרט ולא ניתן לבטלה. אף על פי כן, הוחלט שהסרט לא יעלה להקרנות מסחריות.

  10. סטיבי 26 אוקטובר 2010 ב - 20:07 קישור ישיר

    מה זה "לא ניתן לבטלה"? האם היא נקודה קבועה בזמן?

  11. Eran 26 אוקטובר 2010 ב - 20:34 קישור ישיר

    קבלו טריילר/קליפ חדש מהתנור ל- Tron 2

    http://www.youtube.com/watch?v=SPFpcKm0B7U&feature=player_embedded#!

  12. במחשבות 26 אוקטובר 2010 ב - 20:49 קישור ישיר

    זה כל כך ישראלי הקומבינה הזו של צמצום עלויות, לפחות הפעם כולם מרוויחים.
    off topic

    "המדריך למהפכה" יוצא בעוד כחודש ובימים אלו נודע שאגרת הטלוויזיה תתייקר ב20% בשנתיים הקרובות ויש גם תיקון לחוק רשות השידור שיאפשר גבייה מכל אדם, לא רק ממי שברשותו מקלט טלוויזיה.(שכפי הנראה לא יעבור בוועדות הכנסת, כך אומרים.) נראה לי שיהיה נכון שבמקביל ליציאת הסרט לנהל מאבק ציבורי לביטול האגרה.

  13. Idans 26 אוקטובר 2010 ב - 20:58 קישור ישיר

    החוב אכן נדחה, אבל הסיבה היא כנראה בגלל המכירה של מירמקס לדיסני. easy A כרגע מיועד לצאת בסוף נובמבר.

  14. ירדן 26 אוקטובר 2010 ב - 23:09 קישור ישיר

    ל"במחשבות" –
    המדריך למהפכה יוצא ביום חמישי הקרוב (מחרתיים).
    והנה על התיקון לחוק מאתר קולנוען: http://www.kolnoan.co.il/news/news.aspx?newsId=4226

  15. לוטוס 27 אוקטובר 2010 ב - 2:46 קישור ישיר

    קופולה מבשל בשושו סרט אימה
    http://www.badassdigest.com/2010/10/26/francis-ford-coppola-has-been-secretly-shooting-a-horror-movie

  16. האיש שלא היה שם 27 אוקטובר 2010 ב - 5:59 קישור ישיר

    מטלון פשוט אפסים. לצד פיראנה, מצ'טה הוא הסרט המהנה של השנה. איך זה שיש מקום באולמות הקולנוע להציג סרט וידאו בכיכובה של שירלי גרונר ואין מקום לרודריגז?
    you fucked with the wrong mexican

  17. איתן 27 אוקטובר 2010 ב - 8:54 קישור ישיר

    משהו אחר:

    בשנים האחרונות אני מוצא שיש לי מעט מאוד ערבים פנויים באמצע השבוע. בד"כ אני עסוק בענייני עבודה, או ב…נו, בקולנוע.
    אבל אתמול היה לי ערב חופשי. אז ניצלתי אותו להשלמת פערים. עשיתי לעצמי ערב "הוט".
    חמישה פרקים בסדרה הישראלית "חסמבה דור 3" שודרו עד היום. אתמול עשיתי מיני מרתון, וראיתי את כולם. בסך הכל, די נהניתי. לא מדובר ברי-בוט, אלא באמת בדור הבא, או לחלופין – העברת הלפיד בין הדור הקודם, שכוחו עדיין במותניו (ע"ע "רד") לבין הדור הצעיר. עודד קוטלר מצוין בתפקיד ירון זהבי, והוא נעזר בחבורה של שחקנים ותיקים שעושים עבודה טובה. התסריט מבריק, וכולל מספר רב של טוויסטים, רובם מותחים ואפקטיביים. חבל רק שיהודה לוי עושה חיקוי לא ברור של זאב רווח מימי הבורקס, ודורית בר-אור, שחקנית שאני מסמפט בד"כ, מדקלמת את הטקסטים הכי אידיוטיים שיש (תפסו אותו!), ועושה את זה רע. ולמרות שהבמאי דני סירקין לא עושה עבודה טובה בשילוב המוזיקה, ומושך לכיוון הקומי יותר, הוא לא ממש מצליח לקלקל סדרה שבסך הכל זורמת ומהנה.

    ואח"כ

    ישבתי ונסחפתי לתוך הפרק הראשון בעונה השלישית של "הבורר". אני מאלו שמאוד אוהבים את הסדרה הזו. בעיניי יש בה שילוב מדויק בין דרמת פשע אלימה לבין הומור מצחיק מאוד. ובתוספת הצגות משחק מעולות מכל הקאסט (יהודה לוי זייף ב"חסמבה", אבל הוא מצוין ב"בורר", ומשה איבגי הוא…איבגי), ובימוי סוחף, "הבורר" הוא אחלה בידור.

    יש יצירה ישראלית לא רעה בכלל גם בטלויזיה.

  18. מצ’טה 27 אוקטובר 2010 ב - 13:00 קישור ישיר

    מצ’טה פשוט סרט מאפן

  19. אסף 27 אוקטובר 2010 ב - 16:53 קישור ישיר

    יאיר,
    כמה עולה בערך להביא עותק פילם לארץ? לכמה זמן מביאים אותו? האם כל אחד יכול להביא איזה סרט שהוא רוצה? איך הדבר הזה עובד בדיוק?

    תודה.

  20. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 1:30 קישור ישיר

    Thanks man. That has been nice seeing

  21. Coupon Codes 28 ינואר 2011 ב - 2:24 קישור ישיר

    I wish to show my appreciation for your kind-heartedness giving support to men and women that absolutely need help with that subject. Your very own commitment to passing the message all around had been especially significant and has constantly enabled others just like me to attain their pursuits. Your personal invaluable help indicates this much to me and additionally to my office colleagues. Warm regards; from everyone of us.


השאירו תגובה