31 אוקטובר 2010 | 09:00 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

גת טו גו

מישהו יודע מה קורה בקולנוע גת? כבר חודשים שלא עלה שם סרט בבכורה. כל הסרטים שהוצגו בו פחות או יותר מאז "אליס בארץ הפלאות" – מ"Red" שמציג עכשיו, דרך "לאכול, לאהוב, להתפלל", "אהבה בהחלפה", צעצוע של סיפור 3 " ועוד כמה בדרך – עלו בגת כמה שבועות אחרי שיצאו בבתי קולנוע אחרים. זה עושה לי פלאשבק לשנות השמונים. לפני שהתחילו עם הדבר זה שנקרא "הפצה רחבה" (בישראל זה אומר 20-30 עותקים שמופצים בכל הארץ בו בזמן, באמריקה זה אומר 3,000-4,000 עותקים) הנוהל היה שמביאים 2-3 עותקים, שמים אותם בערים הגדולות וכשהסרט "מפסיק לעבוד" בבית הקולנוע מתחילים להוציא אותו למסע הופעות בפיפריה. כמי שגדל בפריפריה כזאת – ראשון לציון – אני יודע מה זה לחכות שבועות, ולפעמים חודשים, עד שיגיע עותק של סרט כל הדרך (16 ק"מ) מתל אביב לראשון. וזה בא עם מחיר: אני זוכר של"קצין וג'נטלמן", שכנראה היה שלאגר ענק בתל אביב, היינו צריכים לחכות חודשים, כשכל מה שהיה לנו זה את הבקרוב שכבר נשחק מרוב הקרנות. ומצד שני, סרטים שידענו שעלו, וכנראה נכשלו, הבנו שברגע שהבקרוב שלהם נעלם ממסך זה אומר שבעל בית הקולנוע התחרט והחליט לא להביא את הסרט הזה לפרבר שלנו. גם בימיי האמריקאים, בסבנטיז, היה סידור דומה: הבכורות שמורות לבתי הקולנוע של הדאון-טאון, ובתי הקולנוע בפרברים מקבלים את העותקים רק כמה שבועות אחר כך (ובתמורה, מחיר הכרטיס נמוך יותר, גם כי העותק משומש וגם כי הסרטים הלא-טריים מגיעים לשם). בתי הקולנוע האלה נקראים Second Run. אולמות לסיבוב שני. ופתאום גת, שאמור להיות היהלום בכתר של בתי הקולנוע בתל אביב, זוכה ליחס כזה?


יש שני הסברים אפשריים. האחד, רשת תיאטראות ישראל מנסה למקד את תשומת ליבנו לעובדה שרב חן בככר דיזנגוף שופץ (ושופץ היטב) והם מונעים מגת להתחרות בו בבכורות. הסרטים החדשים משוגרים קודם כל לרב חן, ורק בסיבוב השני לגת (ומשם אקספרס לגיהנום: לאופרה). הסבר שני: ייתכן וגם "לאכול, להתפלל, לאהוב" וגם "Red" הפכו להצלחות גדולות ממה שמפיציהם ציפו, והם משתמשים בגת דווקא כדי להוסיף עותקים ולהרחיב את ההפצה (מישהו כמו איתן, שסופ כל סופ"ש את כמות העותקים של כל סרט, יוכל לעדכן אותנו אם אכן ההפצות התרחבו, או שרק שונעו עותקים מקולנוע אחד לשני).


כך או כך, זה יוצר אצלי תחושה שהמעמד של גת נפגע, כי קולנוע שלא מציג סרטים בבכורה הוא קצת קולנוע של אלטע-זאכן. ונדמה לי שמגיע לו יחס טיפה יותר טוב מזה.



=============


רגע רגע, מה אני שומע? שא.ד מטלון בסוף כן יוציאו את "מצ'טה" ב-11.11?

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “גת טו גו”

  1. איתן 31 אוקטובר 2010 ב - 9:16 קישור ישיר

    לא התרחב. נשאר בערך אותו דבר. לאכוללהתפלל וגו' אכן מצליח בהפצה יחסית רחבה (משהו כמו 15-17 עותקים), ויציב כבר כמה שבועות. Red רק שבוע שני, ומוקדם עדיין להגיב על Second run.

    מה שמעניין, שרק עכשיו (כלומר בשבוע-שבועיים האחרונים) כמות העותקים של Inception התחילה לרדת משמעותית. כך שבסופו של דבר, אני מהמר שהוא מכר יותר כרטיסים מ"זוהי סדום" (שכבר כמעט לא מוצג).

    אה… ו"מצ'טה"? לא ממש מעניין אותי. מה עם Let me in ?

  2. זיו 31 אוקטובר 2010 ב - 9:26 קישור ישיר

    וו-הו!
    אם הסרט האינפנטילי הזה יעלה בנובמבר, אני באמת אהיה אדם שמח.

  3. יובל 31 אוקטובר 2010 ב - 10:46 קישור ישיר

    מצ’טה – ראיתי אותו ב HD בבית מסך42 אינץ'
    סרט שחבל על הזמן

  4. אלון 31 אוקטובר 2010 ב - 17:06 קישור ישיר

    נראה לי שאכן ההסבר קשור לרב חן דיזינגוף
    כי כל עוד הוא היה סגור היו בכורות בגת אם אני לא טועה

  5. ערן 31 אוקטובר 2010 ב - 18:04 קישור ישיר

    במשפט אחד : רב-חן קריית אונו
    שווה יציאה מהעיר, נסיעה באוטובוס, טרמפים

  6. ניר נ. 31 אוקטובר 2010 ב - 20:18 קישור ישיר

    מצ'טה…..ןבכן-לא!

    אבל:
    אולי עוד יהיה כייף עם הסרט הזה …. אני מקווה שעם התגייסות של צופים אולי נראה שריטות חינניות על העותק המתורגם שקיים בארץ.

  7. סטיבי 31 אוקטובר 2010 ב - 23:26 קישור ישיר

    די אפרופו, האם קוראי הבלוג התל אביבים חזו (או עדיין חוזים) בהריסתו הדרמטית של קולנוע תל אביב הישן הערב?

  8. Nedjeljko 17 ינואר 2011 ב - 18:44 קישור ישיר

    Just wanted to say this blog is kinda awesome. I always like to learn something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the issue and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Nedjeljko

  9. buy game 5 פברואר 2011 ב - 19:01 קישור ישיר

    Awesome article it is really. We’ve been looking for this update.

  10. Justin Yagecic 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    Get two plants, and set both of them in two different locations. One plant should be put in a box with a light so it can grow. The other plant should be put in a dark box so it will not grow.


השאירו תגובה