13 נובמבר 2010 | 21:38 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

הסיפור האמיתי, פחות או יותר

אחרי שהתרגשנו מהקאמבק של "פו הדב" ב-2011, הגיע הזמן להתחיל להתרגש מעוד קאמבק ילדותי שיתרחש בעוד שנה: שובם (שובן?) של "החבובות". ג'ייסון סיגל וניקולס סטולר ("קח את זה כמו גבר") כתבו את התסריט ונראה שכל שחקני הוליווד יעלו לרגל לסט הצילומים להופעות אורח קטנות. ובסוף השבוע גילה פיטר סירטה, בעל הבלוג "סלאשפילם", שמצלמים את הסרט ממש ליד הבית שלו, אז הוא ירד לרחוב עם מצלמה וצילם קצת את הסט. הצילומים מקיימים באולפנים של חברת ג'ים הנסון, הממוקמים באתר שבו שכן הסטודיו ההיסטורי של צ'רלי צ'פלין. המתחם הולבש מחדש לצורכי הסרט והפך "לאולפני החבובות", שנראים נטושים וישנים. הסרט ינסה לאחד מחדש את כל החבובות לקאמבק. הנה הצילומים מהצילומים.


================


לפני שעה קלה הסתיים בהוליווד טקס הענקת פרסי האוסקר על מפעל חיים לפרנסיס פורד קופולה, ז'אן לוק גודאר, אליי וולאך וקווין בראונלו. הנה גלריית תמונות מהאירוע.



=================


"מכונת החלומות", הסרט שעליו עבד במאי האנימציה היפני האדיר סטושי קון בזמן שהלך לעולמו, קם לתחייה בידיו של אחד משותפיו ליצירת הסרט, שהבטיח לסטושי הגוסס שהסרט ייעשה גם אחרי מותו.


=================


פרסי גותאם, הפרסים הניו יורקיים לקולנוע עצמאיים, החליטו לחלק פרס בחירת הקהל (מבין סרטים שזכו בפסטיבלים בפרסי בחירת הקהל). ההצבעה מתקיימת באינטרנט. שני הסרטים היותר מוכרים ברשימה הם "קר עד העצם" של דברה גרייניק (שהוקרן בפסטיבל ירושלים ואמור לעלות מתישהו במוזיאון תל אביב) ו"מחכים לסופרמן", סרט תיעודי מדובר של דיוויס גוגנהיים על קריסת מערכת החינוך האמריקאית. הבעיה עם שיטת הצבעה הזאת היא שככה אנשים יצביעו באופן עיוור לסרטים שרק שמעו עליהם, או שראו רק אחד או שניים מתוכם. מה שלא משאיר סיכוי רב סרטים הקטנים יותר.


==============


ואם אתם מתעניינים בתסריטאות אתם חייבים לצפות בווידיאו הזה: ששה תסריטאים שסרטיהם יעמדו במרכז עונת הפרסים והקופות הקרובה משוחחים על עבודתם. ארון סורקין ("הרשת החברתית"), סיימון בופוי ("127 שעות"), מייקל ארנדט ("צעצוע של סיפור 3 "), ג'ון וולס ("קומפני מן"), טוד פיליפס ("אל תלחצי, אני בדרך") ודיוויד לינדסי-אבייר ("מחילת הארנבת"). יש סיכוי מצוין, אגב, שלפחות אחד מהיושבים סביב השולחן יזכה בסוף פברואר באוסקר. סורקין מתחיל את השיחה בהתייחסות לאחריות שלו כלפי הדמות האמיתית שעליה מבוסס סרטו, מארק צוקרברג, שלא שיתף פעולה עם ההפקה. בופוי מספר על חוויית העבודה עם האיש האמיתי – מטפס הרים שכרת לעצמו את הזרוע – שעליו מבוסס הסרט (שביים דני בויל). הנושא של אחריות התסריטאי למציאות היא נושא שיחה מרתק.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “הסיפור האמיתי, פחות או יותר”

  1. ניר נ. 14 נובמבר 2010 ב - 13:49 קישור ישיר

    רשימת שחקני האורח מבאסת – אבל זה מרגש…כמי שגנב ללא בושה את השיר the rainbow connection לסרטו…..

  2. רודריק ג'יינס ג'וניור 14 נובמבר 2010 ב - 14:29 קישור ישיר

    השיחה בין התסריטאים – אוצר לאומי! אהרון סורקין קצת משתלט…
    יש גם שיחה עם שחקניות: Helena Bonham Carter, Natalie Portman, Annette Bening, Nicole Kidman, Hilary Swank and Amy Adams.

    http://www.hollywoodreporter.com/gallery/awards-watch-roundtable-actresses-34596#4

  3. ברק 14 נובמבר 2010 ב - 19:03 קישור ישיר

    זהירות: לא בכוונה פירסמת ספוילר לסרט 127 שעות של דני בויל

  4. דני 14 נובמבר 2010 ב - 23:36 קישור ישיר

    ברק – הסרט מבוסס על סיפור אמיתי אז מן הסתם זה לא ספוילר.

  5. מיכאל ג 15 נובמבר 2010 ב - 13:01 קישור ישיר

    הו אלוהים!
    ציפיתי לשובם/ן של החבובות בשנה האחרונה – זה היה ברור שהחזרה של החבובות לתודעה הציבורית לאחר כל סרטוני היוטיוב שהם שיגרו לחלל הרשת לא תתבזבז ככה סתם, אם כי הנחתי שמדובר בחזרת הסדרה למסך הקטן. אבל ג'ייסון "מרשל" סיגל בתפקיד הראשי וג'ייסון וניק סטולר בתור כותבים? אלו חדשות מדהימות מבחינתי. שרה מרשל ו- get him to the greek הם הסרטים הכי מצחיקים שיצאו בשנים האחרונות. סרט החבובות הזה נראה כרגע כמו דבר ששווה לחכות לו.

  6. סטיבי 15 נובמבר 2010 ב - 16:05 קישור ישיר

    עוף: "יומנו של חנון" רשום בלו"ז של סינמטק תל אביב במהלך חנוכה.

  7. דוד 15 נובמבר 2010 ב - 16:43 קישור ישיר

    אולי קצת באיחור אבל כבוד – ערן היללי בוגר בצלאל זכה מקום ראשון בקטגוריית האנימציה בפסטיבל VIMEO http://vimeo.com/13776542

  8. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 6:36 קישור ישיר

    Dude this spam comments here will drive me crazy! Fix it!

  9. Marija 17 ינואר 2011 ב - 22:31 קישור ישיר

    Just want to say this blog is almost amazing. I always like to hear something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the theme and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for sharing so much in your blog.. Greets, Marija


השאירו תגובה