16 דצמבר 2010 | 14:09 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

ג'יין אוסטן וזומבים

היום עולה בארץ "שם תואר: משטרה", סרט רומני שזכ בהמון שבחים לפני למעלה משנה. המרחק בין "סרט בלשי" ולבין "סרט בלשני" מעולם לא היה קטן יותר כמו בסרט הזה שעוסק בעיקר בפרוצדורות ובענייני שפה ולשון. ראיתי אותו בפסטיבל חיפה לפני שנה וקצת ואמנם הערכתי את האתגרים האינטקלטואליים שהסרט מציע, אבל התאכזבתי מהאיכויות הקולנועיות שרציתי שיהיו פחות אפרוריות. על "שם תואר: משטרה" כתבתי כאן.



ועולה היום גם "המפקח בלאמי", סרטו האחרון של קלוד שברול שהלך השנה לעולמו. ראיתי אותו בפסטיבל ירושלים לפני שנה וקצת וכל כך סבלתי מהסרט שלא מצאתי אפילו מילה אחת להגיד עליו. לשברול הגיע סרט פרידה מרשים יותר.



ועולה היום גם "דבש", הסרט הטורקי שכתבתי עליו לפני שבועיים (הוא היה אמור לצאת ואז נדחה ברגע האחרון).


כלומר, שלושה סרטי פסטיבלים זרים – טורקי, צרפתי ורומני – עולים בה בעת על מסכי הקולנוע בארץ. מרשים.


===============


פרסי Cinema Eye לקולנוע תיעודי מקיימים הצבעה לבחירת הסרט שיזכה בפרס הקהל בתחרות. גם אתם יכולים להצביע. למשל, ל"שתיקת הארכיון" ("A Film Unfinished") של יעל חרסונסקי, שמתחרה שם נגד כמה מהסרטים הכי טובים של השנה. הצביעו.


=============


ובערוץ 8 מבקשים מכם שתבחרו את הסרט התיעודי שאתם הכי רוצים לראות שוב, מבין הסרטים שהוצגו בערוץ בשנה האחרונה. הסרט שיזכה במירב הקולות ישודר בסוף דצמבר, כך שצופי הערוץ יכולים להשפיע על שיבוץ הסרטים בערוץ ליום אחד. יש שם סרטים בינלאומיים – למשל, "המנתח האנגלי" המצוין, או הסדרה על מונטי פייתון – וסרטים ישראליים (למשל, סדרת "גיבורי תרבות", או "מות האדמו"ר של רון מיברג או הסרט על הג'ירפות), ויש גם את "ואלס עם בשיר", שמן הסתם יהיה הזוכה, לא? לכו לבחור.


============


אן תומפסון ראיינה את מייקל ארנדט, שזכה באוסקר על התסריט של "מיס סאנשיין הקטנה", התסריט הראשון שלו שהופק. השנה הוא חתום כתסריטאי יחיד על "צעצוע של סיפור 3 " ובוודאי יהיה מועמד שנית (אך לא יזכה). הראיון עם ארנדט מרתק כי הוא חושף סוף סוף את שיטת העבודה של פיקסאר. למרות שהוא חתום כתסריטאי יחיד העבודה על התסריט היתה שיתופית מאוד ונערכה בבריינסטורמינג עם רבים מאנשי פיקסאר. האופן שבו ארנדט מתאר איך הם עבדו על סצינות מסוימות בסרט – למשל, הסצינה שבה באז הופך לספרדי – מתהליך הרעיונות ועד תהליך השכתוב. מרתק.


=============


והשבוע פורסמה הרשימה השחורה, "הבלאק ליסט", רשימה שנתית שמדורגת על ידי סוכנים ואנשי פיתוח בהוליווד שמדרגים את התסריטים הכי טובים שהם קראו השנה ושעדיין לא הופקו (חלקם אגב, בינתיים כבר נכנסו לתהליך של הפקה). "הרשת החברתית", למשל, היה שם בשנה שעברה.


כמה דברים ששווה לשים לב ברשימה: 1) לדן פוגלמן ("מכוניות", "בולט", "פלונטר") יש שני תסריטים ברשימה. וכך גם לנואה (נוח) אופנהיים. 2) יש ברשימה שני סרטי זומבים ושני סרטי ערפדים וסרט אחד שיש בו גם זומבי וגם ערפד. 3) היום, מזכירים לנו בגוגל, יום הולדתה ה-235 של ג'יין אוסטן, והסינופסיס לסרט "… ג'יין אוסטן" שיעשע אותי, על שני בחורים שנכנסים למכונת זמן כדי למצוא את ג'יין אוסטן ולהתנקם בה על כך שיצרה אצל נשים ציפיות רומנטיות מוגזמות שאף גבר לא יכול לעמוד בהן. קצת מזכיר את הרעיון מהבלאק ליסט של לפני שנתיים על שני הבחורים שחוזרים בזמן כדי לעצור את ג'ון לנון מלהיפגש עם יוקו אונו ובכך למנוע את התפרקות הביטלס.


==============


וכתגובה לבלאק ליסט, השנה צצה רשימה חדשה, הסוקרת קליפים וסרטים קצרים של במאים בתחילת דרכם שצריך לשים עליהם עין. מה שטוב ברשימה הזאת היא שהיא מכילה את הקליפים, הפרסומות והסרטים עצמם לצפייה מרוכזת. לא ברור מה אלחנדרו גונזלס איניאריטו עושה שם, אבל יש שם דברים מצוינים. למשל, ראיתם את הדבר הזה? קליפ אינטרנטי-אינטראקטיבי-רב-מסכים של ארקייד פייר שתוכנת לצפייה בכרום (אבל עובד גם בפיירפוקס).

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “ג'יין אוסטן וזומבים”

  1. hamlet 16 דצמבר 2010 ב - 14:59 קישור ישיר

    Mr.Raveh,
    Go to check Monsters
    Low budget,great film
    one film-road movie,romance,monsters
    I rest my case

  2. איתן 16 דצמבר 2010 ב - 15:06 קישור ישיר

    אגב ג'יין אוסטין, את זה ראית?
    http://www.youtube.com/watch?v=r2PM0om2El8

  3. מיקי 19 דצמבר 2010 ב - 21:00 קישור ישיר

    אני מאוד אהבתי את "שם תואר, משטרה". סרט נפלא, שמצטרף לגל הרומני החדש המציע זוויות שונות ושנונות להתבוננות על החברה הרומנית הפוסט-קומוניסטית. על אנשים שאולי כבר יצאו מהעידן הקמומוניסטי, אבל הקומוניזם לא יצא עדיין מהם. מהסרטים המבריקים שראיתי בשנה האחרונה

  4. יוחנן הטבול 20 דצמבר 2010 ב - 6:35 קישור ישיר

    ואני כבר חשבתי שיצא סרט לזה

    http://www.combooks.co.il/Combooks_Il2/product.php?isbn=9781594743344

    ============

    רוה ליוחנן: בשנה הבאה.

  5. Han Genthner 7 פברואר 2011 ב - 4:06 קישור ישיר

    It's always nice when you can not only be informed, but also entertained! I'm sure you had fun writing this article.Excellent entry! I'm been looking for topics as interesting as this. Looking forward to your next post.


השאירו תגובה