15 מרץ 2011 | 15:51 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

תנו יד

אופס, "דרושות אמהות במאדים" קרס בקופות באמריקה. מפעל אנימציה לכידת התמונה של רוברט זמקיס הגיע בזאת, ככל הנראה, לסיומו. זה התחיל בהצלחה פורצת דרך עם "רכבת לקוטב" (סרט אהוב עלי מאוד), והמשיך עם "בייוולף", ומשם הידרדר קשות. דיסני, שהפיצו לו את "רוחות חג המולד" ואת "דרושות אמהות במאדים", החליטו לבטל בזאת את כל הפרויקטים העתידיים שלהם, כולל את הרעיון שלהם לעשות רימייק תלת מימדי ל"צוללת צהובה". הפרויקט הזה טבע. זמקיס גם ויתר סופית על הרעיון לעשות סרט המשך ל"מי הפליל את רוג'ר ראביט". וכעת נראה שזמקיס סוף סוף מפנה עורף לאנימציה בה פעל ב-11 השנים האחרונות וחוזר ללייב אקשן. את "דרושות אמהות במאדים" אמנם הפיק זמקיס, אבל ביים את הסרט סיימון וולס ("נסיך מצרים"), נינו של ה.ג' וולס. הסרט עולה מחרתיים בארץ בדיבוב לעברית בלבד. אני מניח שהבנות יקחו אותי לראות אותו.


=================


תקדים? אלי שגב מדווח שיונייטד קינג החליטו להפיץ בארץ את "127 שעות" של דני בויל במקום פורום פילם/א.ד מטלון, שהחליטו לגנוז את הסרט. למיטב ידיעתי, זו הפעם הראשונה שמפיץ מתחרה לוקח על עצמו להפיץ סרט שעמיתו גנז. בארץ זה אולי לא קרה, אבל לדני בויל זה כבר קרה: סרטו הקודם, "נער החידות ממומבאי", נקנה בזמן ההפקה להפצה באמריקה על ידי וורנר. אך למראה התוצאה הסופית וורנר החליטו שלסרט אין סיכוי מסחרי והם הציעו למפיקים שהם יפיצו אותו ישירות לדי.וי.די, או שהם יחזירו להם בחזרה את זכויות ההפצה. חברת סוני פיקצ'רס קלאסיקס נכנסה במקום וורנר לתפקיד המפיץ, ותחת פיקודה הסרט הפך לסנסציית פסטיבלים, זכה בשמונה אוסקרים והכניס בקופות באמריקה בלבד 141 מיליון דולר. שגב מדווח ש"127 שעות" יופץ על ידי יונייטד קינג ב-7 באפריל.


==================


על "הנוער", הפיצ'ר הראשון של תום שובל, שמעתי לראשונה באירוע הפיצ'ינג של פסטיבל ירושלים לפני שמונה חודשים. מאז אני שומע על הסרט כשהוא נודד בעוד ועוד אירועי פיצ'ינג. הוא היה בפסטיבל ברלין, ובהונג קונג, והוא כבר זכה באירוע פיצ'ינג בפורום קופרודוקציות בסלוניקי, והשבוע זכה בעוד אירוע פיצ'ינג, הפעם בסופיה, בולגריה. וכל זה, עם פרויקט על הנייר שעדיין לא צולם ולא לוהק. מסקרן. אחרי כל המסע הגלובלי הזה אחר גיוס כספים, שובל מתכנן סוף סוף לצלם את הסרט לקראת סוף השנה.


================


ניר ברגמן הציג את "הדקדוק הפנימי" בבכורה אמריקאית בפסטיבל מיאמי בשבוע שעבר, ושם הוא עצר לשיחה קצרה עם פיטר קנגט מ"אינדי-ווייר".


================


האתר Senses of Cinema, מגזין קולנוע אנין מאוד שמופעל על ידי אוניברסיטת מלבורן באוסטרליה, הושק מחדש בעיצוב חדש (הוא היה תחת ניהול סינמטק מלבורן בתחילת דרכו). בגיליון החדש תמצאו, למשל, שיחה מרתקת של צאי מינג ליאנג עם סטודנטים בטאייפה בעקבות סרטו החדש, "פנים", שהופק בשיתוף מוזיאון הלובר.


=================


"אתמול בלילה", עם קירה נייטלי וסם וורתינגטון, שעלה בסוף השבוע בארץ, מצא כבר מסכים בישראל, יוון, צרפת, איטליה, מרוקו, ליטא, רוסיה וקזחסטן. אבל אין לו עדיין מפיץ אמריקאי. בכורתו האמריקאית תתקיים בפסטיבל טרייבקה בעוד חודש וחצי. וזוכרים שלפני כשלושה חודשים עלה וירד סרט בשם "התשוה שבפנים" עם אדיראן ברודי ופנלופה קרוז (ברודי גילם שם לוחם שוורים)? ובכן, העובדה ששני השחקנים הראשיים הם זוכי אוסקר לא עזרה לו למצוא מפיץ אמריקאי. הסרט – שזכה לשם "מאהבת המטאדור" במפיצית אמריקאית – יגנז שם ויעבור ישר ל-VOD. אנשים עם סבלנות: הסרט צולם כבר ב-2005.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “תנו יד”

  1. אוהד קאופמן 15 מרץ 2011 ב - 18:12 קישור ישיר

    היי יאיר,
    האם יש לך נתונים לגבי כמות הצופים של "מבול" עד כה?

  2. assafTV 15 מרץ 2011 ב - 22:47 קישור ישיר

    תיקון: נער החידות ממומביי נרכש ע"י פוקס סרצ'לייט בארה"ב, לא סוני.

  3. (יובל) 15 מרץ 2011 ב - 22:59 קישור ישיר

    תיאור הסרט "הדקדוק הפנימי" על-ידי הבמאי בראיון ל"אינדי-וויר":
    It’s a hard film. It’s an art house film.

    הכל יחסי, כנראה.

  4. הברמן 16 מרץ 2011 ב - 0:36 קישור ישיר

    ליובל : הכוונה ב hard film מתייחסת ליכולת לשווק אותו בשל היותו art house
    יס?

  5. לביא 16 מרץ 2011 ב - 19:09 קישור ישיר

    נראה לי שאני היחידי בישראל שראה את התשוקה שבפנים… היתה דממת מוות לגבי הסרט, וראיתי שמקרינים אותו בקריון. זה מוזר מאוד כי מקרינים שם רק בלוקבסטרים מיינסטרימים. המשחק של ברודי וקרוז מצויין, במיוחד של פנלופה קרוז, שלדעתי זאת ההופעה הטובה ביותר שלה. שאר הסרט די זניח: מלודרמה קורעת לב ובאנלית.

  6. יד שניה 20 ספטמבר 2011 ב - 15:20 קישור ישיר

    סיימון וולס במאי מעולה , יש לו סרטים טובים הוא ממש נוגע


השאירו תגובה