03 אפריל 2011 | 15:43 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

צפו חינם בסרט התיעודי הטוב של השנה (וזוכה האוסקר)

איזו מתנה אדירה! בסוף 2010 הכרזתי על "המעגל הפנימי" ("Inside Job") כאחד הסרטים הכי טובים של השנה, מבין אלה שלא הופצו באופן מסחרי. למרות שזכויותיו היו בידי א.ד מטלון, שאף תרגמו אותו, הוא רק הוקרן בפסטיבל חיפה וכמ פעמים בסינמטקים. בסוף פברואר וא זכה, בצדק גמור לדעתי, באוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר. עכשיו פרגוסון, שקרא מעל בימת האוסקרים להעמיד דין את בכירי חברות הפיננסים שבהתנהגותם היו אחראים למפולת הכלכלית העולמית של 2008, מציע את סרטו לצפייה בחינם באינטרנט. הוא עשה אותו דבר עם סרטו הקודם, "אין סוף באופק" (על מלחמת עירק). צריך לזכור: פרגוסון עשה את הונו בעולם ההיי-טק כשמכר את תוכנת פרונט-פייג' שלו למיקרוסופט. סרטים תיעודיים זו לא פרנסה עבורו.

 

אתם יכולים להוריד את הסרט לאייפון כאן.

 

ובקובץ AVI לצפייה במחשב כאן.

 

או בצפייה בסטרימינג כאן.

 

וחובה לצפות. זה פשוט סרט מתח תיעודי מורט עצבים. מאט דיימון מקריין, וזה מבחינתי סרט לא פחות מסעיר חושים מסרטי "זהות אבודה" בכיכובו.

 

אגב, שוטטו קצת באתר הזה – archive.org – המרכז בתוכו המון סרטים הזמינים לצפייה חינם חוקית, רובם בעלי עניין חינוכי או חברתי. שם, למשל, תוכלו לצפות בסדרה התיעודית של אדם קרטיס, "כוחם של סיוטים".

4 תגובות ל - “צפו חינם בסרט התיעודי הטוב של השנה (וזוכה האוסקר)”

  1. ליאור זלמנסון 3 אפריל 2011 ב - 17:30 קישור ישיר

    סרט מבריק ומזעזע שמצליח להפוך סיפור כלכלי לא פשוט לסרט מתח של ממש.
    הסיום בו מתחברת לתמונה הקשה גם תפקידה של האקדמיה, די השאיר אותי עם פה פעור.

    עובדת טריוויה אחת – אחד האנשים שהסרט הכי נכנס בהם הוא נשיא הרווארד ושר האוצר לשעבר – לארי סאמנרס – בסרט הרשת החברתית זה בדיוק הנשיא חסר הסבלנות והמבדר שמבקש "אגרוף בפרצוף" מהמזכירה שלו בעקבות ביקורם של התאומים ווינקלווס.

  2. סטיבי 3 אפריל 2011 ב - 19:10 קישור ישיר

    רק דבר אחד פרגוסון שכח לעשות: להסביר מושגי כלכלה בסיסיים לצופיו ההדיוטות. את המושגים המורכבים הוא מסביר בגוף הסרט, אבל כל הסיפור ממש לא יהיה ברור (למי שמעניין אותו לרדת לפרטים) בלי לדעת, למשל, מה זה דיבידנד.

  3. מיקי-ל 4 אפריל 2011 ב - 10:11 קישור ישיר

    אני לא הבנתי כמעט כלום מהסרט ואני ממש מסכים עם סטיבי

  4. יונתן 4 אפריל 2011 ב - 12:28 קישור ישיר

    הלינק שבור… יש אלטרנטיבי?


השאירו תגובה