13 מאי 2011 | 18:06 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

סוני קנתה את "הערת שוליים" של יוסף סידר

יום שישי, 18:00: שעתיים לפני הקרנת העיתונאים הראשונה של "הערת שוליים" בקאן מגיעה הבשורה שסוני פיקצ'רס קלאסיקס רכשה את זכויות ההפצה של הסרט. זו החברה שקנתה גם את "ביקור התזמורת" ואת "ואלס עם בשיר" בקאן ב-2007 וב-2008. הם גם הפיצו את "לבנון" של שמוליק מעוז.

 

סוני פיקצ'רס קלאסיקס מפיצה כבר שלושה מהסרטים הבולטים השנה בקאן: את "חצות בפריז" של וודי אלן, סרט הפתיחה של הפסטיבל; את "חסר מנוחה" של גאס ואן סאנט, סרט הפתיחה של מסגרת "מבט מסוים"; ואת "העור שלי", של פדרו אלמודובר.

 

באוסקרים האחרונים סוני פיקצ'רס קלאסיקס הפיצו שלושה מתוך חמשת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הזר: את "האשה ששרה", "על אלים ואנשים" והסרט הזוכה, "בעולם טוב יותר". שנה לפני זה הם גם הפיצו שלושה מחמשת הסרטים המועמדים לסרט הזר, כולל את הזוכה ("הסוד שבעיניים").

 

במילים אחרות, אלה אנשים שיודעים להמר ויש להם טעם משובח. האיתות שהם משדרים ברור: הם קונים סרט שהם מאמינים שיכול להגיע לאוסקר. מצד שני, אני מניח שאף אחד ממפיקי הסרט לא עידכן אותם שחוץ מפעם אחת ("ואלס עם בשיר"), לא קרה שסרט שיצא ביוני-יולי זכה בפרס אופיר כדי להפוך לנציג ישראל לאוסקרים. האם "הערת שוליים" יצליח להביס את הסטטיסטיקה?

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “סוני קנתה את "הערת שוליים" של יוסף סידר”

  1. אקדמיק 13 מאי 2011 ב - 18:36 קישור ישיר

    כמעט ואין סיכוי שזה לא יקרה, לאור ההיצע.
    הסבר קצר: ברשימת האקדמיה השנה מתחרים מעל 30 סרטים, רובם נשמעים קיקיוניים מספיק על מנת שהקולות המועטים שיקבלו יתחלקו ביניהם באופן כמעט אקראי.
    עוד לפני שמדברים על הסרט של סידר בעצמו (שהוא כנראה מצויין, לפי צפיה מקדימה) עושה רושם שהוא לוקח את התחרות בהליכה, על רוב קטגוריותיה. לצילום ולפסקול ודאי שלא יהיו מתחרים ציניים.

    אלמנט נוסף שמשנה לא מעט את הרושם על חברי האקדמיה הוא העובדה שהערת שוליים הוא מהבודדים שצולם השנה בפילם ולא בפורמטים דיגיטליים נחותים. ואין מה לעשות, זה גם עושה את שלו.

    למרות ההבטחה, היוצרים המצויינים (והגרמניות של שניהם, אגב), ספק אם הסרטים של ערן קולירין וערן ריקליס יבלטו מעליו.

  2. איתן 14 מאי 2011 ב - 0:04 קישור ישיר

    התרשמות ראשונה של העיתונאים היתה סבירה. לא מתעלפים. סרט שכתוב טוב ומתפתח לאט, אבל בסך הכל ציפו ליותר.

    אן תומפסון בציוץ ראשון אחרי ההקרנה של "הערת שוליים" בקאן.

  3. X 14 מאי 2011 ב - 1:14 קישור ישיר

    ההתרשמות של העיתונאים הישראלים שאני מכיר הייתה שונה לחלוטין. לטובה.
    אני אישית עדיין סקרן מאוד לגבי הסרט הזה ומחכה לו הרבה יותר משאר סרטי הקיץ ההוליוודים.


השאירו תגובה