24 יולי 2011 | 20:11 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

ההתעלפות

ברבע לארבע היום הגעתי לסינמטק תל אביב נרגש למדי. עמדתי לצפות סוף סוף בסרטו החדש של ערן קולירין, "ההתחלפות", אחד הסרטים שאני הכי מחכה להם השנה (לא רק מבין הסרטים הישראליים, בכלל). היום היתה אמורה להתקיים הקרנת האקדמיה שלו. לאכזבתי עדכנה אותי הנערה בכניסה שההקרנה של "ההתחלפות" שנקבעה להיום כבר בוטלה לפני כמה ימים, ועודכנה באתר האקדמיה. ההקרנה החלופית נקבעה למחרתיים. אלא שממש באותם רגעים היא קיבלה שיחת טלפון שעדכנה אותה שגם ההקרנה ביום שלישי בוטלה ושהסרט נשר מתחרות פרסי האקדמיה השנה. עדכנתי את זה בטוויטר שלי קצת לפני 16:00.

 

וכך קרה שבאתי לראות את ערן קולירין וקיבלתי את דורון ערן במקום. אשכרה ההתחלפות (ועל "נמס בגשם" של דורון ערן יש לי כל כך מעט מילים טובות – לא יותר מהברה, למעשה – שאני כרגע פשוט סותם את הפה לגביו. בעיקר כי אני מרגיש שראיתי סרט של תלמיד כיתה י' במגמת קולנוע בתיכון).

 

כשיצאתי מהסרט כבר ראיתי עדכון ב"וואלה" שהפרישה מפרסי אופיר היתה כי העותק עוד לא מוכן. זה גם גרם לי לתהות האם קולירין ושות' כבר קיבלו הודעה לגבי קבלתם או אי קבלתם לפסטיבל ונציה (ואולי גם לטלורייד) השנה, והאם זה קשור לזה. שלחתי לקולירין מייל לברר איתו, אבל הוא טרם חזר אליי. אבל המוח רץ מאליו. אם הם קיבלו ביום שישי תשובה חיובית מוונציה אולי הם באמת מעדיפים להתחיל את המסע של הסרט שם, ולא בהקרנת אקדמיה (צודקים!). ואם הגיעה תשובה שלילית מוונציה אולי הם רוצים לשייף את הסרט עוד קצת (בעריכה? בסאונד?) בתקווה שהוא יהיה מדויק יותר לסאנדאנס.

 

ובין לבין, גם אם הסיבה היא טכנית ואובייקטיבית לחלוטין, היא נראית כבחירה הנכונה. קולירין נוטש שנה צפופה מאוד ועובר לשנה הבאה, בה הוא ניצב מיד כמועמד מוביל. המתחרים המשמעותיים היחידים שיהיו לו בשנה הבאה זה הסרט החדש של בני תורתי ושל שמי זרחין (ואולי הסרט של רמה בורנשטיין).

 

מה שאומר שאפשר כבר התחיל להמר על פרסי אופיר, ואעשה זאת בקרוב. אבל נכון לרגע זה, בלי קולירין כמתחרה, נראה לי שיהיה מאוד קשה לנצח את "הערת שוליים". הוא ככל הנראה הזוכה הוודאי ("פידלמן" ייתן פייט, אבל יסתפק בפרסי ניחומים).

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “ההתעלפות”

  1. ליאור 24 יולי 2011 ב - 20:47 קישור ישיר

    מהיכרותי עם הסרט, זה לא הולך להיות ביקור התזמורת 2. מדובר בסרט הרבה יותר אישי, קטן ולא בקראוד פליזר קלאסי. בכלל לא ברור שזה המנצח לאוסקרים של שנה הבאה אבל יש לי תחושה שיעבוד טוב בפסטיבלים.

  2. אבנר 24 יולי 2011 ב - 21:48 קישור ישיר

    בשנה הבאה יהיה סרט חדש של דובר קוסאשווילי . קומדיה. לא יהיה פשוט.

  3. אבירן ב. 24 יולי 2011 ב - 22:03 קישור ישיר

    גם "עמק תפארת". לא רק בזכות איכויותיו. הסרט הוא שיקוף של המשבר הכלכלי(העולמי, אם נרצה) דרך המשקפיים האוטופיות של הקיבוץ.

  4. _LiBERTiNE_ 24 יולי 2011 ב - 23:08 קישור ישיר

    לרגע הפחת בי תקווה שעוד אזכה לראות אותו ממש במרחק כמה ימים, אבל כיוון שהתכוננתי נפשית מראש לכך שיעבור זמן-מה עד שאזכה לחזות בו לא הספקתי להתאכזב. לא נורא, נחכה לשנה הבאה ונחזיק אצבעות לוונציה וגם לסאנדאנס.

  5. יודה 25 יולי 2011 ב - 0:36 קישור ישיר

    טעות. השנה הזו אכן צפופה אבל לעניין האיכות שהוא המדד הרציני, זו שנה דלוחה להחריד. כרגע סידר עם סרט שהוא בחזקת מספיק בקושי, מצטייר כזוכה אפשרי ואם זה יקרה הוא יחזק את מעמדו הבלתי מעורער כמי שבמזל, או בסתם שיטות נלזות, זוכה תמיד מן ההפקר. לעומת זאת. לשנה הבאה צפויים סרטים של דובר ושל זרחין. כך שבלא כל קשר לכמות, זו תהיה שנה הרבה יותר צפופה.

  6. נעם 25 יולי 2011 ב - 9:58 קישור ישיר

    נו יאיר, יש לך כבר ניחוש את מי ילהקו לתפקיד איימי ווינהאוס בסרט שיפיקו על חייה בעוד נגיד… שנתיים?

  7. יונה 25 יולי 2011 ב - 16:06 קישור ישיר

    דאנה איבגי!

  8. עמית איצקר 25 יולי 2011 ב - 21:32 קישור ישיר

    ברור שילהקו את לוסי פאנץ' (תפגשי זר גבוה וימסתורי, מורה רעה) לתפקיד איימי וויינהאוס


השאירו תגובה