22 אוגוסט 2011 | 18:03 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

מרק רוזנבאום מגיב לפוסט של שאול דישי

אתמול פרסמתי את הפוסט של שאול דישי, על הסיטואציה המשפטית של האקדמיה הישראלית לקולנוע, ועל מחאתה של קבוצת חברי אקדמיה שקוראת לדמוקרטיזציה באקדמיה.

 

היום אני מביא את תגובתו של יו"ר האקדמיה, מרק רוזנבאום, לפוסט של דישי:

 

===============

 

יאיר שלום,

האקדמיה דוחה את האמור במאמרו של שאול דישי.

 

הנהלת האקדמיה פועלת עפ"י חוק.

 

בימים אלה, בהמשך לבקשות חברים, החליטה הנהלת האקדמיה לקדם שינוי במבנה האסיפה הכללית. במבנה החדש של האסיפה, יוכלו לבחור ולהיבחר כל חברי האקדמיה באופן שיוויוני וזה כולל את מר דישי וחבריו, אם ירצו בכך.

 

ולמען האתנחתא הקומית, נוסיף להלן גם את בקשתו של מר דישי להצטרף לאותה אסיפה, אשר לטענתו היום "אינה חוקית", כפי שנשלחה אלינו במייל בתאריך 2 לאפריל 2011. להלן המייל המקורי במלואו:

 

2.04.2011

לכבוד אילנה שרון – מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה,

 

בהיותי, כחבר הנהלת איגוד הבמאים דאז, אחד המייסדים של האקדמיה בעת הקמתה וחבר בהנהלתה בשלבים הראשונים, אבקשך לכלול אותי ברשימת המייסדים המופיעה באתר האקדמיה, ולהזמין אותי על פי המתחייב מן התקנון הקיים – כחבר מן המניין לכל "אסיפה כללית" של האקדמיה. אודה לך על אישור מהיר לבקשתי זו.

בברכה,

שאול דישי

העתקים: יוסי אורן, עמרי מרון, ריקי שלח, גידי אורשר, מרק רוזנבאום

 

 

לאחר שבקשתו להצטרף לאספה סורבה, החל מר דישי לטעון כי האספה אינה חוקית.

אנו מאחלים למר דישי בהצלחה בבחירות שיתקיימו לאספה החדשה.

בברכה

מרק

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “מרק רוזנבאום מגיב לפוסט של שאול דישי”

  1. ק 22 אוגוסט 2011 ב - 19:08 קישור ישיר

    צר לי לומר אבל הדביליזציה של דישי בשיאה. ישנם רגעים בהם התעקשות על דמוקרטיזציה גורמת בפעולת למריחת זמן ולהצבעות וועידות מיותרות לחלוטין. היה הרבה יותר הגיוני לייצר מצע של דרישות והצעות קונקרטיות לשיפור. בהיעדר מצע שכזה, ונוכח ההתמרמרות הכללית שמסתכמת בעיקר בדרישה לדמוקרטיזציה, קשה שלא לחוש אינטרסנטיות מסוימת. בקצב הזה, האקדמיה ה"חדשה" תיראה בדיוק, ואולי אף גרוע יותר, מזו ה"ישנה"…

  2. שאול דישי 22 אוגוסט 2011 ב - 19:54 קישור ישיר

    כהרגלו בקודש וכנוהג חדש שהוא אימץ לעצמו לאחרונה, מנסה מרק רוזנבאום להסיט את הנושא לפסים שאינם ממין העניין.

    על פי חוק העמותות, כל חבר בעמותה הוא אוטומטית חבר באסיפה הכללית – ולא כך הדבר משנת 2000 ועד לרגע זה בעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

    אני גיליתי זאת לתדהמתי, רק באמצע חודש מרץ האחרון – ועובדה זאת פורטה היטב והייתה מרכז נאומי באסיפה 'חסרת שיניים' (קוטראיי) של חברי אקדמיה בסינמטק תל-אביב ב-19 למרץ.

    נאומי במלואו באסיפה זו פורסם ב-20 לחודש מרץ בבלוג שלי באתר 'מחלקה ראשונה' והוא מצורף בזה (גם בלחיצה על שמי בראש הפוסט).

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-57840-00.html

    אם נשים לב לכתוב בו, נבחין היטב שכבר כלולים בתוכו כל הכשלים לכאורה שבהתנהלות האקדמיה – אז איך יכול היו"ר לטעון "במצח נחושה" שעשיתי זאת רק אחרי שסורבתי לחוכנו של מכתב אותו הוא מצטט להלן – מכתב שנכתב ממש שבועיים מאוחר יותר? רק לאלוהי השקר והסחות הדעת פיתרונים!!!

    פנייתי להיות מצורף לאסיפה הכללית הקיימת הייתה "אקט מהותי ומחאתי" שנבע ממצב דברים לקוי וקיים אותו גיליתי – ועובדה "זועקת" היא שנתקלתי בסירוב גורף, שמוכיח פעם נוספת את חוסר הדמוקרטיה וחוסר החוקיות בהתנהלותה של העמותה (האקדמיה) שלא מאפשרת שוויוניות לחבריה הרשומים בה במסגרת "האסיפה הכללית".

    מכל מקום, ואחרי כל דברי ההסחה, ההכפשות האישיות נגדי, והשטויות שאינם ממין העניין, אני שמח שבין השורות מבצבץ שהיו"ר כנראה הבין וקלט לפי פניית "חברים" (אלמוניים!!!) שיש צורך לתקן את הליקויים החמורים שבהתנהלות של האקדמיה.

    רק מפתיעה העובדה שמכוח האינרציה בלבד, הוא מוסיף לטעון שההתנהלות הקיימת כרגע בהנהלת האקדמיה היא "על פי חוק" וזאת בניגוד גמור לאמור במכתבו של עו"ד ברינט שמסביר היטב ליו"ר, למנכ"לית, ולכל חברי הוועד המנהל את הליקויים החמורים ודורש את תיקונם לאלתר באמצעות כינוסה כחוק של אסיפה כללית של כלל חברי האקדמיה וזאת מיד לאחר טקס פרסי אופיר השנה.

    לאור הנסיבות שפורטו לעיל, אין טוב מפרסום מכתבו הבהיר והנהיר של עו"ד ברינט שנכתב בשמם של החברים בוועד הפעולה שלנו, על מנת שיוסרו כל הספקות ותובהרנה כל האי-בהירויות.

    לכן הוא מצורף בזה – בתקווה שאכן אנחנו מצליחים – בדרך איטית, לא קלה אך בטוחה – להביא לתיקונו של עולם האקדמיה.

    תודה, ואהבה לקוֹל.

    חיפה, 15.08.2011

    לכבוד:

    אגודה לקידום הקולנוע בישראל ע"ר 58-015-127-2
    באמצעות גב' אילנה שרון
    מנכ"לית
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061 חברי הועד המנהל של האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע"ר 58-015-127-2
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061
    מר מרק רוזנבאום
    יו"ר האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע"ר 58-015-127-2
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061

    מבלי לפגוע בזכויות
    רשום

    א.ג.נ,

    הנדון: דרישה לכינוס אסיפה כללית של כלל חברי העמותה

    1. מרשי, מיכה שגריר, מיקי רוזנטל, ג'אד נאמן, דודי זילבר, שאול דישי, אהוד בלייברג ואבי בוחבוט, חברי ועד הפעולה, בשמם ובשם חברי עמותה רבים ונוספים, הסמיכו ידי לפנות אליכם במכתב זה.
    2. לאחר שמרשי פנו אליכם מספר פעמים בחודשים האחרונים והסבו תשומת ליבכם לפגמים העולים מהתנהלות האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע"ר (להלן: "האקדמיה" או "האקדמיה הישראלית לקולנוע").
    3. ולאחר שמרשי הסבירו ופירטו הן בעל פה והן בכתב, הן בעצמם והן באמצעות חוות דעת משפטיות אשר נכתבו ע"י הח"מ, את הכשלים התקנוניים, אי הסדרים במבנה העמותה והניהול הבלתי תקין של העמותה.
    4. ולאחר שכל פניותיהם של מרשי לא נענו כלל או נענו באופן שאינו הולם.
    5. החליטו מרשי לעמוד על קיומם של הדרישות הבאות:
    א. כינוס אסיפה כללית של כלל חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע בהתאם לקבוע בחוק העמותות, התש"ם-1980 – מיד לאחר סיום טקס פרסי אופיר 2011.
    ב. שינוי סעיף 12.6.1 לתקנון העמותה והשבת מעמד האסיפה הכללית של האקדמיה הישראלית לקולנוע – כאסיפת כלל חברי העמותה, כפי הקבוע בחוק העמותות וכפי הנדרש בכללי ניהול התקין של רשם העמותות.

    ג. מתן אפשרות להגשת הצעות מוקדמות לסדר היום באסיפה הכללית האמורה לכלל חברי העמותה – תוך ציפייה כי הועד המנהל של האקדמיה יכין תשובות הולמות ופתרונות ראויים לסוגיות אשר יעלו באסיפה הכללית האמורה לשם קבלת החלטות בצורה דמוקרטית במהלכה.
    6. אם לא ימולאו מלוא התנאים המפורטים לעיל, עד ליום 1.10.2011, יאלצו מרשי לפנות לרשם העמותות בבקשה להתערב בהתנהלות העמותה ולטפל בכשלים התקנוניים ובאי הסדרים העולים ממבנה העמותה לאחר ההחלטה בשנת 2000 ובכלל.
    7. יתרה מכך. עד לכינוס אסיפה כללית כאמור, ולאור העובדה כי אין במסגרת המבנה הנוכחי של האקדמיה כל מוסד בר תוקף, מבחינה משפטית, הגיונית או מוסרית, אשר מוסמך להחליף את האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה, הריני להודיעכם כדלקמן:
    א. האקדמיה הישראלית לקולנוע מנועה מלבצע שינויים תקנוניים, שינויים בשיטת
    הבחירות למוסדות האקדמיה, ושינויים מבניים אשר דורשים אישורה של האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה.
    ב. האקדמיה הישראלית לקולנוע מנועה מלקבל כל החלטה שהינה בסמכות האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה ובכלל זאת ומבלי לגרוע מכלליות האמור: אישור דוחות כספיים ו/או אישור דו"ח מילולי ו/או אישור שינוי שם העמותה ו/או אישור שינוי תקנון העמותה ו/או אישור תיקון מטרות העמותה.
    ג. כל החלטה שבסמכות האסיפה הכללית של האקדמיה, אשר תתקבל שלא באמצעות מוסד האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה, כנדרש בחוק, תהיה החלטה חסרת תוקף משפטי.
    ד. קבלת החלטות כאמור שלא באמצעות האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה תאלץ את מרשי, כחברי העמותה, לפעול במלוא האמצעים העומדים לרשותם כדי לדרוש ביטולם של ההחלטות האמורות.

    בכבוד רב,

    נוי ברינט, עו"ד


השאירו תגובה