24 אוגוסט 2011 | 12:18 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

"הערת שוליים" בדרך למעלה

אתמול פורסם בוויינט את מה שקוראי הבלוג אמורים היו כבר לדעת מזה כארבעה שבועות: ש"הערת שוליים" של יוסף סידר יוקרן בפסטיבל טלורייד שיתקיים בסוף השבוע הבא במרומי הרי הרוקי בארצות הברית.

 

למה פסטיבל טלורייד הוא אירוע קולנועי חשוב, כתבתי כאן (למרות היותו אירוע קולנועי קטן מאוד, זה פסטיבל קולנוע מאוד חשוב מנקודת המבט של האוסקרים והשוק האמריקאי).

 

ומכיוון שהבוקר בתגובות הזכירו לי את הנתון (העגום) שלא כולכם קוראים כל מילה בבלוג, הנה תזכורת: את זה ש"הערת שוליים" יהיה בטלורייד כתבתי כבר (בעמימות) ב-28.7 ואז ב-14.8. לפני שבוע הזכרתי לאן תומפסון בטוויטר שסוני פיקצ'רז קלאסיקס עושים ל"הערת שוליים" את אותו סיבוב פסטיבלים שהם עשו גם ל"וואלס עם בשיר" (וגם, בווריאציה קצת אחרת בלי טלורייד, ל"לבנון"). ולפני שבוע כתבתי בנחישות (פזיזה?) שאין לי שום ספק שבהנחה שלא יהיו פאדיחות בפרסי אופיר, "הערת שוליים" הוא יהיה מועמד השנה לאוסקר הזר.

 

ובקיצור, כן: אולפני סוני מקדמים את "הערת שוליים" בעוז, והוא מתחיל בסוף השבוע הבא סיבוב צפון אמריקאי ששמור לווינרים, סיבוב שרק "ואלס עם בשיר" עשה לפניו. מעניין אם כל זה מעניין ומרגש את חברי אקדמיה, או דווקא גורם להם לרצות להזיק לסרט. כרגע הדבר היחידי שיכול למנוע מ"הערת שוליים" להגיע לאוסקרים זה בערך 400 קולנוענים ישראליים עם דם בעיניים.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “"הערת שוליים" בדרך למעלה”

  1. איתן 24 אוגוסט 2011 ב - 13:21 קישור ישיר

    הולד יור הורסס, יאיר.
    זה לא שאני לא קורא. זאת סמנטיקה.

    טלורייד מפרסם את הליין האפ הרשמי שלו רק בסמוך מאוד להקרנות. אבל בעוד אתה כותב שאתה חושב-מעריך-מהמר-מקווה ש"הערת שוליים" יהיה שם, וויי-נט כתבו בהחלטיות: הוא התקבל. לא אולי. בטוח.

    מה שגרם לי לחשוב שהאישור כבר הגיע להפקה של סידר, ומישהו שם הדליף את העניין לווי-נט (הם כבר עשו את זה פעם אחת: אתה זוכר את הכותרות באותו סוף -שבוע: "יוסף סידר נקרא לשוב בדחיפות לקאן. הוא בודאות זכה באחד הפרסים" ?)

    מצד שני, אני מודה ששכחתי את כובע הספקנות הוולווטי שלי, ויכול להיות בכלל שהם העתיקו ממך.

    אה…ותתקן את הלינקים. כרגע הם לא מובילים לשום מקום.

    =====================

    רוה לאיתן: קורס זריז בקריאת הבלוג: כשאני חוזר על שמועה שוב ושוב, ואף מפתח על פיה תרחישים, המשמעות היא שאני יודע את המידע המדובר, אבל אין לי עליו אישור, אז אני לא יכול לפרסם באחריות, זו דרכי להסתייג, אבל להכריז "אני יודע שזו האמת". טלורייד מאוד אדוקם בשמירה על סודיות. זה סתם קטע סנובי אלא איזשהו הסכם ג'נטלמני ביניהם ובין ונציה וטורונטו. הם שומרים על הליין-אפ בסוד, ולא מתהדרים ב"בכורה עולמית" וכו', וונציה וטורונטו מעלימים עין מסרטים שמוקרנים שם לפניהם, למרות שהם אמורים להיות בבכורה עולמית אצלם (כי בטלורייד גם אין מכירת כרטיסים לסרטים, אלא מכירת תגי כניסה גלובליים שנקנים "על עיוור", חודשים לפני פרסום תוכניית האירוע). לכן, אם מישהו רוצה להזיק ל"הערת שוליים", שיידע שבטלורייד עשויים מאוד להתעצבן מהכותרת בוויינט, שמפרה את האמברגו שלהם. שלטון הטרור של טלורייד על שמירת הסודיות של המשתתפים כה חמור, שב"דדליין הוליווד" סופר לפני כמה שבועות שמפיקים שקיבלו סירוב מטלורייד חוששים להגיד את זה (כלומר, גם אילו סרטים לא יהיו שם) מחשש שבעתיד מנהלי טלורייד לא יסכימו לקבל אותם.

  2. ברקוד 24 אוגוסט 2011 ב - 15:47 קישור ישיר

    למען הדיוק ההיסטורי, הסרט הראשון שעשה את הסיבוב הזה היה ביקור התזמורת ולא ואלס עם בשיר. אנשים נוטים לשכוח זאת בגלל שבימים ההם היה בסביבה אחד אליעזר שקולניק שהיה עסוק בספירת מילים ובהפצת שמועה שרק הוא יכול בגלל שלא מראה הכד חשוב אלא ספירת המילים. זה לא הצליח לו כאן וזה כן הצליח לו שם. שיטת הרק אני יכול חוזרת עכשיו שוב בהדלפה על טלרוייד. שוב מנסים להשפיע על האקדמיה להתעלם מתורתו של אוריאל שוקולניק שלפיה החשוב דווקא מראה הכד ולאמץ את שיטת הפרטים של אליעזר. אז כן. בפרטים (שטיקים) שסיידר מרבה להשתמש בהם בסרטו כדי להסיח דעת מהעובדה שאין בסרט שלו כלום. ואם מסתכלים על הכד, אורחים לרגע לוקח ובגדול. אני מקווה שחברי האקדמיה יהיו מספיק בוגרים לעשות את הבחירה הנכונה שהיא אורחים לרגע. זה לא עניין של סכין בין השיניים ודם בעיניים, זה תפקיד האקדמיה. להביע הערכה כנה לסרט היותר טוב ולא להתעסק בשיקולים זרים ומפורכים. כניסה לאוסקר או זכיה בו אינה משימה לאומית. אין שום כבוד מדינתי במעמד הזה והכל אישי ורק אישי.
    למען גילויי נאות וכדי שלא אחשד כמי שהוא בעל עניין כלשהו באורחים לרגע אומר בכנות שאני לא חושב שאורחים לרגע הוא סרט טוב אני גם לא חושב שהוא רע אני בס"ה חושב שיש בו משהו והוא הכי טוב מבין הסרטים באחת השנים הכי גרועות שאני זוכר בקולנוע הישראלי.

  3. (יובל) 24 אוגוסט 2011 ב - 15:54 קישור ישיר

    ברקוד, אינך ראוי לקולנוע הישראלי.

  4. יונה 24 אוגוסט 2011 ב - 19:06 קישור ישיר

    יובל, אינך ראוי לסוגריים המקיפים את שמך. וברצינות: איזו מין תגובה זאת? דווקא התגובה של ברקוד, שאולי נגועה ואולי לא נגועה באינטרסים כלשהם, רצינית וראויה בעיניי. אז הוא לא נהנה השנה מהסרטים הישראליים (ואפילו לא מהערת שוליים! האם האיש הזה בכלל ראוי לראות קולנוע, לא כל שכן לנשום?) וחושב שהייתה שנה חלשה – אז מה? כמו שבעל הבלוג לא טורח להסתיר את העדפותיו האישיות, כך יכולים לנהוג גם המגיבים. לא כולם רוצים ש"הערת שוליים" יזכה באופיר. וזה (אמור להיות) בסדר גמור.

  5. דניאלה האדומה 24 אוגוסט 2011 ב - 19:07 קישור ישיר

    מלחמת הקמפיינים בעיצומה. ממש מעניין מי מפיץ את מי בצפון אמריקה, או במילים אחרות, למי יש מ(ש)פיץ יותר גדול, שקולניק או פידלמן. כותב הבלוג מקדם את הקולנוע (החנפני) שהוא מאמין בו לחלוטין. זו כמובן זכותו ואפילו חובתו. גם מידת הקירבה לכאורה בין כותב הבלוג לבין חלק מהמתמודדים אינה רלוונטית.
    המעשה האמנותי האמיץ והכנה הוא הרלוונטי. מבין המתמודדים יש לציין את הסרטים הפגומים הבאים: 'פידלמן', 'השוטר' ו'אורחים לרגע', שהוא המקורי והמקומי מבין כולם, אם כי הפחות מיומן ומלוטש.
    המעשה הפחדני שסידר עשה לקליין הוא בלתי נשכח. מעשה ספירת המילים המיוחס לו הוא בלתי נסלח.
    אין בו לטעמי לא יושר ולא תעוזה.

  6. פידלר 25 אוגוסט 2011 ב - 8:51 קישור ישיר

    מדובר בעוד שנה סבירה וזהו לקולנוע הישראלי הממוסד ולא משנה בכמה פרסים מוזרים הוא זוכה בחו"ל. כן, "הערת שוליים" הוא הסרט הטוב של השנה, אבל לא בהפרש גדול ובוודאי לא באופן שיגרום לי לקפוץ להגנתו או לגייס אכפתיות כלפי שלל הקמפיינים שרצים עכשיו לכל מיני סרטים שעוררו בי אפילו פחות התלהבות, בייחוד לאור ההתעלמות של האקדמיה מהקולנוע העצמאי שהיה השנה מלהיב הרבה יותר מקולנוע הקרנות.

  7. שמיל 25 אוגוסט 2011 ב - 9:42 קישור ישיר

    ובכן, שוב מוכח שיש אנשים החיים בסרט. תככים, לכלוכים, סכינים בין השיניים ודם על השפתיים, והכל בשביל… עוד קצת כבוד המוענק ע"י "אקדמיה לקולנוע" בארץ מזרח תיכונית חמה מדי, או ע"י "אקדמיה לקולנוע" בארץ בה "חיים בסרט" היא דרך חיים. (ואם התגובות שלעיל נכתבו ע"י סתם אנשים נטולי אינטרסים, אז…הם עוד יותר חיים בסרט). אגב, הדברים נכתבים מתוך קנאה, שהרי ידוע כי רק אנשים החיים בסרט מסוגלים למצוא ולצפות ב"סרט לא פגום" או "סרט מושלם".

  8. שימעון 26 אוגוסט 2011 ב - 10:39 קישור ישיר

    אני חושב שכל מתנגדי סידר צריכים להתכנס סביב אורחים לרגע – בסך הכל זה לא משנה אם אוהבים או לא אוהבים את הסרט של סידר, המטרה צריכה להיות שהוא לא ייבחר. הדברים שהאיש הזה עשה לקוליגות שלו צריכים למנוע ממנו זכייה בפרס המקומי בשנים הקרובות, בטח עד שהוא לא יתנצל בצורה מלאה בפני יוצרי ביקור התזמורת.

  9. משה 27 אוגוסט 2011 ב - 16:12 קישור ישיר

    כלבת השתתף השנה ביותר פסטיבלים מכל סרט ישראלי אחר .עובדה


השאירו תגובה