05 אוקטובר 2011 | 15:41 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הברית

אופס. לאן נעלם אתמול? אני, כאמור, חי בעתיד. עובד כבר על המדורים של תחילת נובמבר ל"פנאי פלוס". ומבקביל מנסה לצפות בסרטי פסטיבלי סוכות השונים כדי להמליץ לכם עליהם כאן בקרוב. הנה בינתיים מה שקראתי שקורה בעולם היום:

 

בלוגים הצידה, הפפשולסים (נבות פפושדו ואהרון קשלס) כבשו היום ואתמול את עיתונות הדפוס: ראשית ב"אוסטין כרוניקל", וכעת ב"מעריב", במוסף "הז'ורנל" של עמית שהם, בראיון לדורון פישלר (חפשו את הרפליקה הזהה בשני הראיונות).

 

ויש טיזר לקראת הסרט הבא שלהם: "זה מותחן חטיפה שיש בו שלוש דמויות עיקריות וטוויסט מגניב על כל הז'אנר. מאוד מצחיק אבל גם מאוד מאוד אלים. יותר חזק, יותר פסיכי, מורכב".

 

===============

 

אגב, "הז'ורנל": היום ראיתי אותו בפעם הראשונה בגרסת הדפוס. מוסף התרבות היומי החדש של "מעריב". אני מעריך שגם כאן המעצב והעורך רצו ללכת על כיוון של "תמונות גדולות והרבה אוויר". מאז סוף שנות השמונים, זה מה שהולך בעיתונות המגזין הישראלית, די בהשראת טינה בראון (וגל אוחובסקי). אלא שמה שטוב לעיתוני כרומו, לא עובד לדעתי בעיתוני נייר (ועוד נייר שרק הולך ונהיה זול יותר, דק יותר, ועכור יותר). זה נראה נהדר על מסך המק, ונראה רע על הנייר. תמונה, בדפוס הטבלואידי, לא שווה אלף מילה. מקסימום 37 מילים. אני מחכה לעורך ולמעצב שיבינו את זה ושהקונספט העריכתי שלהם יהיה: הרבה מאוד מילים בעמוד, מעט מאוד אוויר ותמונות קטנטנות. למשל, הייתי שמח מאוד לקרוא עוד 900 מילה בראיון של פישלר עם הפפשולסים, ולא היה מפריע לי בכלל אם הצילום שלהם היה קטן ב-50-75 אחוז.

 

================

 

הבלוגרים האמריקאים מסובבים ביניהם את התסריט החדש של צ'רלי קאופמן, "פרנק ופרנסיס", על בלוגרי קולנוע בעונת האוסקרים. ובינתיים, קאופמן כותב ל"גרדיאן" על עבודתו כתסריטאי. בסוף השבוע האחרון הוא הרצה במכון הקולנוע הבריטי על תסריטאות. אני מניח שבקרוב הוא יעלה לאתר שלהם.

 

=============

 

זה לא ממש קשור לקולנוע, ובכל זאת: ב"גלריה" של היום כותב נועם דביר על בית בני ברית, ברחוב קפלן פינת לסקוב בתל אביב, שנמצא בסכנת הריסה. אני חולף לידו בכל פעם שאני הולך לסינמטק ובעיניי זה אחד הבניינים הקטנים והמקסימים בתל אביב, ובית עם פוטנציאל תרבותי עצום. לצשל: גלריה בקומת הכניסה ואולם הקרנות לסרטי איכות זרים – מהסוג שלא מגיע לקולנוע לב והמוזיאון – בקומה העליונה. יהיה עצוב אם הבניין הזה יהרס. אם יש מישהו כאן שיכול להציל אותו, אנא.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הברית”

  1. דורון פישלר 5 אוקטובר 2011 ב - 15:46 קישור ישיר

    כמה מהמילים החסרות תוכל לקרוא מחר בגירסה המלאה של הראיון שתופיע בעין הדג.

  2. איציק 6 אוקטובר 2011 ב - 13:34 קישור ישיר

    מוזר הקישור האוטומטי בין סרטים זרים
    ואיכות…{זה כמובן לא נכון}


השאירו תגובה