14 דצמבר 2011 | 09:09 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

שובה של הרשימה השחורה

כמדי שנה: הנה הרשימה השחורה, הבלאק-ליסט, רשימה שמתפרסמת על ידי סוכנות התסריטאים בהוליווד המדרגת את התסריטים טובים שהם קראו השנה ושעדיין לא הופקו (או שלא נכנסו להפקה בזמן שהם קראו ודירגו אותם). רוצים, למשל, לראות סרט על "מלחמת הכוכבים" מבעד לעיניו של צ'ובקה? לא כל התסריטים ברשימה מופקים, אבל אלה שזוכים לציונים הכי גבוהים לרוב כן (אבל לאו דווקא לקולנוע, לעיתים לסרטים בהפקת HBO). יש תסריטים שלא מופקים, אבל עצם הכללתם של תסריטאים ברשימה מזניקה את הקריירה שלהם (למשל, ג'ון ספייטס, שתסריט המד"ב המצוין שלו, "נוסעים", נכלל ברשימה אבל בינתיים לא הופק, אבל הוא כבר עבר הלאה ל"פרומתיאוס" של רידלי סקוט). ולמרות שהרשימה מכילה בעיקר תסריטאים אנונימיים ובתחילת דרכם, לעיתים יש גם כוכבים: "הרשת החברתית" של ארון סורקין, היה שם לפני כמה שנים. ברשימה הנוכחית נמצא התסריט החדש של קוונטין טרנטינו, שבינתיים כבר יצא לצילומים.

 

יש שם שתי גרסאות לפינוקיו (!), ולפחות שני סרטי זומבים, ולא מעט סרטי אימה מסוגים שונים, והרבה סרטים על תיכוניסטים. ויש שם כמה וכמה תסריטים המבוססים על סיפורים אמיתיים: כולל ביוגרפיה קולנועית על קולין פאוול, וגם על הנסיכ גרייס ממונקו, או התסריט שנמצא בראש הרשימה (בפעם ניכר על האחרים) העוסק באיש שפיצח את קוד האניגמה במלחמת עולם השניה אבל אז התאבד כי הועמד למשפט על היותו הומו. אבל אני, הטעם שלי קצת פחות רציני. אלה התסריטים שהסינופסיסים שלהם הכי סיקרנו אותי:

 

 

DIRTY GRANDPA by John Phillips
A young groom engaged to a demanding woman is forced to spend the week before his wedding with his half-blind, half-crazy, and wholly horny grandfather. Through this wild journey, his grandfather shows him how to take life by the balls and lead with his heart.

 

MAGGIE by John Scott 3
As a “walking dead” virus spreads across the country, a farm family helps their eldest daughter come to terms with her infection as she slowly becomes a flesh-eating zombie.

 

BASTARDS by Justin Malen
Two brothers, raised to believe their biological father died, find out their mother slept with many powerful and famous men in the 1970s, and the siblings hit the road to find their real father.

 

JURASSIC PARK by Imran Zaidi
A high school couple and two of their friends ditch school to catch a special preview screening of JURASSIC PARK.

 

מסדר לוויל פארל/אדם סנדלר/סת רוגן את הסרטים הבאים, לא?

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “שובה של הרשימה השחורה”

  1. איתן 14 דצמבר 2011 ב - 11:11 קישור ישיר

    עברתי על חלק מהרשימה, ונראה לי שבלא מעט מהם מוזכרת המילה "אפוקליפסה" בצורות שונות, ובלא מעט מהם יש איזושהי תשוקה למציאות קצת אחרת, מוכרת אבל שונה. מציאות מקבילה. מציאות שיוצאת מהמוכר, אבל מוצאת בה סיפורים שלא הכרנו (כמו הסיפור על אדם שמחזר אחר מי שפעם היתה הבייביסיטר שלו, והיום היא שרת הפנים של ארה"ב, או משהו כזה), אבל מה שתפס לי את העין הוא דווקא זה:

    IN THE EVENT OF A MOON DISASTER

    מה היה קורה אם האפולו 11 הייתה מתרסקת על הירח? עוד סיפור של מציאות אחרת/ מקבילה. הייתי רוצה לראות את דאנקן ג'ונס ("ירח", "קוד מקור") מביים את זה.

    והייתי רוצה להקדים ולומר שבעניין סיכומים של 2011, הסרט הכי מפוספס של השנה הוא אחד שהיה בראש הרשימה השחורה של השנה לפני כמה שנים: The Beaver היה סרט יפהפה ומרגש, שלא קיבל צ'אנס מהקהל בגלל דעה קדומה. לא איכפת לי מה קורה עם מל גיבסון בחיים האמיתיים שלו. בקולנוע הוא שחקן טוב, והסרט היה מבויים נפלא, והוא ריגש אותי. חבל שלא קיבל את הצ'אנס שהגיע לו מהקהל.

  2. איריסע 14 דצמבר 2011 ב - 16:26 קישור ישיר

    יש מועמדים לפרסי גילדת השחקנים http://www.sagawards.org/media-pr/11213

  3. הסטטיסטיקאי 14 דצמבר 2011 ב - 21:47 קישור ישיר

    האיש שפיצח את קוד האניגמה במלחמת עולם השניה הוא כמובן המתמטיקאי, הלוגיקן ומדען המחשב החלוצי אלן טיורינג, יחיד בדורו וגאון רב תחומי.
    גמולו על התרומה שאיננה ניתנת לערעור לניצחון המערב במלחה"ע ה-2 הייתה לאסור אותו ולכפות עליו טיפולים הורמונליים משום שהיה הומוסקסואל, מה שהוביל לבסוף להתאבדותו, בשנת 1954, בגיל 42. אם אי פעם יעשו סרט על האיש הנדיר הזה, אני אלך לראות אותו.

  4. איתן 15 דצמבר 2011 ב - 1:30 קישור ישיר

    בוקר טוב, יאיר.

    בזמן שישנת, קרו כמה דברים. למשל:
    טריילר ראשון ו מצחיק ל"דיקטטור" עם האחד והיחיד סשה ברון כהן
    http://www.youtube.com/watch?v=biIEAhNL_uk

    ו"אורחים לרגע" של מאיה קניג יהיה בפסטיבל ברלין, בקטגורית סרטי ילדים (איפה ש"מבול" היה בשנה שעברה).

  5. ערן 15 דצמבר 2011 ב - 5:48 קישור ישיר

    מנסה לברר, אבל לא נראה לי שהתסריט של מור על אלן טיורינג מבוסס על הספר של דייויד לוויט "The Man Who Knew Too Much" מ-2006.


השאירו תגובה