26 מרץ 2012 | 09:52 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

צלמים בשמי ישראל

אתמול התחילו בירושלים צילומי הסרט החדש של אבי נשר, "פלאות". שריינו כרטיסים לקיץ 2013, אני מניח. כמו שעון, כל שלוש שנים סרט. ארחיב את הדיבור על "פלאות" היום-מחר.

 

ביום ראשון הקרוב, 1.4, יתחילו צילומי סרטו החדש של ערן ריקליס, "זייתון". סרט שזוכה למעמד ההיסטורי בתור הקו-פרודוקציה הרשמית הראשונה בין ישראל לבריטניה.

 

מה שאומר שלמשך חודש אפריל שניים בכירי צלמי אירופה ישהו בישראל. את "פלאות" מצלם הצרפתי (דובר העברית) מישל אברמוביץ (שכבר צילם לנשר את "הסודות" ואת "פעם הייתי"). אברמוביץ הפך בשנים האחרונות לצלם הבית של סרטי האקשן הכמו-הוליוודיים שלוק בסון מפיק ברחובות פריז: "חטופה" עם ליאם ניסן ו"מפריז באהבה" עם ג'ון טרבולטה. הוא צילם גם את הרימייק ל"הדבר".

 

את "זייתון" של ריקליס מצלם הדני דן לאוסטסן, שהירבה לשתף פעולה עם במאי האימה הדני אולה בורנדל ועם במאי האקשן הצרפתי כריסטוף גאנס (הצילום שלו ב"סיילנט היל" היה אדיר). הוא צילם גם את "מימיק" של גיירמו דל טורו.

 

מי מארגן לנו מפגש פסגה עם שני צלמי האקשן המסוגננים האלה שבאים לכאן לצלם דרמות קטנות יותר?

 

=================

 

ובינתיים ביפו: יוסי מדמוני מצלם את סרטו החדש, "מקום בגן עדן", עם אלון אבוטבול ("עליית האביר האפל") בתפקיד הראשי. כבר כתבתי בעבר שלסרט הזה יש את אחד התקצירים הכי מסקרנים ומעניינים שנתקלתי בהם כבר הרבה זמן, ואתמול המשיכה נירית אנדרמן מ"הארץ" במעקבה אחר הסרט עם דיווח מהסט שרק עורר את סקרנותי עוד יותר.

 

וגם ל"מקום בגן עדן" יש צלם מצוין, את בועז יהונתן יעקב, שצילם למדמוני את "בוקר טוב מר פידלמן", וצילם את "עג'מי" המועמד לאוסקר. איך אני יודע? כי אני רואה אותו מהגב בתמונה הזאת מהסט שפורסמה באתר "הארץ":

 

צילום: דניאל צ'צ'יק, "הארץ"

 

====================

 

ובינתיים באמריקה: הפצתו של "הערת שוליים" התרחבה ל-23 מסכים בסוף השבוע השלישי והסרט עדיין מתקדם יפה והוא כבר ניצב ב-300,000 דולר. טום ברויגמן מ"אינדי-ווייר" עדיין מאמין שהסרט, בקצב הנוכחי שלו (ועם הפצה שתגיע לבסוף ללמעלה ממאה אולמות) יתקרב מאוד להישגים של הסרטים הישראליים הקופתיים ביותר באמריקה מהעשור האחרון: "ללכת על המים", "ואלס עם בשיר" ואולי אפילו "ביקור התזמורת", שיאן הקופות הישראלי באמריקה. בשבוע שעבר הוא הסביר לי בתגובות לפוסט שלו איך הוא מגיע למסקנה הזאת, אחרי שתהיתי האם יש ל"הערת שוליים" באמת סיכוי להגיע ל-2.5-3 מיליון דולר בהכנסות. הוא טוען שכן.

 

 

 

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “צלמים בשמי ישראל”

  1. דיסקו אליקו 26 מרץ 2012 ב - 16:08 קישור ישיר

    מי אמר שלוקח הרבה זמן לעשות סרטים בארץ?
    לריקליס זה הסרט השלישי תוך 3 שנים בערך, לא? {הממונה, פלייאוף והנוכחי}

  2. סטיבי 26 מרץ 2012 ב - 17:38 קישור ישיר

    היי רוה, הסרט החדש של אבי נשר מחפש דירה באזורך ליום צילומים.

  3. שלום ברכה 26 מרץ 2012 ב - 20:05 קישור ישיר

    A Separation” (Sony Pictures Classics) – week 12
    $510,000 in 282 theaters (+1); PSA: ($1,809); Cumulative: $5,602,000

    למען קירוב הלבבות


השאירו תגובה