12 מאי 2008 | 09:31 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל הקולנוע הצרפתי עובר לדיזנגוף סנטר

פסטיבל הקולנוע הצרפתי, אירוע סימפטי להפליא שמתרחש בדרך כלל במאי, נדחה השנה ליוני. חשבתי בתחילה שזה כדי לפנות מקום בסינמטק לפסטיבל סרטי הסטודנטים (31.5 עד 7.6), אבל כנראה שלא: הפסטיבל הצרפתי – שיתחיל במקביל לביקורו בישראל של נשיא צרפת, שסרט של גיסתו יוצג בפסטיבל – יתקיים השנה בכלל בדיזנגוף סנטר: בבתי הקולנוע לב ודיזנגוף. או לה לה. זה יקרה מ-10 עד 14 ביוני.

והסרטים?
"הגרגר והדג" של עבדלאטיף קשיש. "שירי אהבה" של כריסטוף אונורה. "פריז" של סדריק קלפיש. "אויב אינטימי" של פלורן אמיליו-סירי. "תמיד חלמתי להיות גנגסטר" של סמואל בן שטרית. ו"שחקניות" של ולריה ברוני-טדסקי, אחותה של קרלה ברוני, אשת נשיא צרפת, ושחקנית די מוכרת בזכות עצמה, שעכשיו (קרי, מזה חמש שנים) גם נהייתה במאית.
ואני, מיסטר אף פעם לא מרוצה, כמובן תוהה מתי סוף סוף יקדישו באחד הפסטיבלים האלה מסגרת לגל המופלא של סרטי אימה צרפתיים די פסיכופטיים שצמח שם בשנים האחרונות בראשות אלכסנדר אז'ה וקסאווייר גנס. אבל כל עוד הפסטיבל הזה פונה לקהל הקוקטי של רמת אביב ג', אין סיכוי לראות בו מעיים שפוכים כנראה.

נושאים: פסטיבלים

13 תגובות ל - “פסטיבל הקולנוע הצרפתי עובר לדיזנגוף סנטר”

  1. איתן 12 מאי 2008 ב - 9:47 קישור ישיר

    רגע, לא הבנתי : בדרך כלל, אני רואה כמה סרטים בפסטיבל הזה בעזרת כרטיס המנוי שלי בסינמטק. אז מה עכשיו, אני צריך לשלם על כל סרט לחוד, כאחד האדם ? או שיש כאן איזשהו דיל בין הסינמטק לסרטי שני, סרטי שפירא, השגרירות הצרפתית והמכון הצרפתי ?

    ולגבי הסרטים : אף אחד מהסרטים שהזכרת לא מסקרן אותי ממש, אבל אני אגיד ש: ולריה ברוני-טדסקי היא שחקנית שמאוד חביבה עלי (נצפתה בסרטים של במאי שאני מאוד אוהב, פרנסואה אוזון). אני לא יודע איך היא כבימאית (ואם כבר אוזון, לאן הוא נעלם ?); את סרטו הקודם של עבדלעטיף קשיש, "L'esquive", ראיתי בפסטיבל חיפה ולא אהבתי.זה היה מעין ניאו ריאליזם צרפתי עם לא מעט אלתורים. נסיון מעניין, ביצוע ככה-ככה. ולמרות זאת, גם סרטו הקודם, וגם זה הנוכחי, זכו בסזאר הסרט הטוב ביותר; סדריק קלאפיש לא מצחיק אותי.

  2. איתן 12 מאי 2008 ב - 10:31 קישור ישיר

    וזה לא קשור לקולנוע, אבל הסיפור הזה מסעיר אותי מהבוקר. קראתי עליו הבוקר ב"דה-מרקר", ואח"כ פתחתי את האינטרנט, וראיתי שוולווט כתבה עליו אתמול. אתר הספורט "One" תובע בלוגרים שביקרו את דרך התנהלותו. כאן http://omdimbashaar.wordpress.com/2008/05/11/%d7%90%d7%a3-1-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%a9%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%95/ ניתן לקרוא את הסיפור. דרך הלינקים ניתן להמשיך לעצומה לתמיכה במאבק.

    יאיר – שלא תחשוב שזה לא נוגע לך. לפני שחתמתי על העצומה, שוטטתי קצת באתר, בכדי לראות על מה אני חותם. יש שם ביקורת לגיטימית על "פרסום ראשון", כשאתרים אחרים כבר הקדימו את "One", טעויות בפרסום תוצאות משחקים, ועוד כהנה וכהנה. תחליף את השם "One" ב-"נרג'" או במפיץ זה או אחר, וגם אתה בסכנת תביעה.

    לפי דעתי זה נושא חשוב שדורש הבלטה בבלוגוספירה, גם זו שלא קשורה לספורט.

  3. אתי 12 מאי 2008 ב - 10:59 קישור ישיר

    אוף טופיק:
    יאיר, כתבת בסוף על הורטון ועל Doomsday?
    אולי פיספסתי, אבל חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי.

  4. איתן 12 מאי 2008 ב - 11:13 קישור ישיר

    מושון סלמונה זכה בפרס בימוי סרט ביכורים בפסטיבל הסרטים של סאן פרנסיסקו על "וסרמיל". כאן http://daily.greencine.com/archives/005957.html אפשר לקרוא ביקורת מלטפת על הסרט. שורה אחת מתוך הביקורת :

    Vasermil is a winner

  5. שירה 12 מאי 2008 ב - 12:38 קישור ישיר

    הם צריכים להקרין סרטים כמו Eyes without a face של ג'ורג' פראנז'ו.

    אונורה לא עשה דבר ב"בפריז" מלבד ללטף את ישבנו של לואי גארל בעזרת עדשת המצלמה ולספק את סצינת הדואט הטלפוני המגוחכת ביותר מאז – ובכן, אי פעם, כנראה, כך שאני יכולה רק לתאר לעצמי את "שירי אהבה".

  6. ניקו 12 מאי 2008 ב - 15:52 קישור ישיר

    יאיר, אם אתה מחפש סרטי אימה משובחים כדאי שתנסה דווקא בספרד..האחרון שיצא משם ניקרא בתירגום חופשי "בית היתומים" והוא מקבל ביקורות משתפכות !!

    רוה לניקו: ראיתי. נחמד.

  7. חן חן 12 מאי 2008 ב - 18:38 קישור ישיר

    רוצה להצטמרר מול אימה צרפתית טרייה? תעביר לyes 3, שישי 30.5 ב-1:28, ותראה הקרנת בכורה של "Ils", מן הזוועתונים הגאליים המדוברים של העת האחרונה

  8. ענבל קידר 12 מאי 2008 ב - 21:40 קישור ישיר

    שני תיקונים על גיסתו של נשיא צרפת (לא ידעתי שהן אחיות, וזה לא מפסיק להצחיק אותי):
    א. שמה הפרטי הוא ולריה, לא ולרי (פעם חשבתי שהיא חצי איטלקייה-חצי צרפתייה. עכשיו כשגיליתי שהיא אחותה של קרלה זה נשמע עוד יותר הגיוני. הן ילידות איטליה ממוצא איטלקי שרק גדלו בצרפת).
    ב. מתברר שהיא ביימה סרט כבר לפני חמש שנים, אז תצטרך למתוח מאוד את גבולות העכשיו כדי לכתוב עליה "שעכשיו גם נהייתה במאית".
    גם אני אוהבת אותה כשחקנית (אם כי הבנתי מהתגובה של איתן שפספסתי את הסרטים שהיא עשתה עם אוזון. למהר להשלים?), אבל אני לא יודעת אם זו סיבה מספיק טובה לצפות לסרט שלה כבמאית. אם תשמע לפני הפסטיבל משהו על הסרטים שהיא ביימה, שתף אותנו.

    רוה לענבל: תוקן. תודה.

  9. blog o modzie 16 ינואר 2011 ב - 23:06 קישור ישיר

    Not agree on several issues but the whole thing, so impressive. Successful year!

  10. Mirna 17 ינואר 2011 ב - 22:26 קישור ישיר

    I wanted to say this blog is almost amazing. I always like to learn something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the theme and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for sharing so much in your blog.. Greets, Mirna

  11. Online Discounts 28 ינואר 2011 ב - 3:17 קישור ישיר

    My spouse and i have been thankful that Raymond managed to finish up his basic research with the precious recommendations he grabbed from your own site. It is now and again perplexing to simply continually be giving freely guidance that other people could have been making money from. And now we do know we have got the website owner to be grateful to for that. All of the explanations you have made, the simple site menu, the relationships you help to create – it is all spectacular, and it is leading our son in addition to us do think this topic is enjoyable, which is tremendously essential. Thanks for the whole thing!

  12. own backyard 28 ינואר 2011 ב - 7:47 קישור ישיר

    Not a unhealthy post in the slightest degree!

  13. Glendora Lato 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Thanks for creating this. I really feel as though I know so much more about the topic than I did before. You should continue this, Im sure most people would agree youve got a gift.


השאירו תגובה