פּן ופּורטמן מדברים על פולמן
טוד מקארתי מ"וראייטי" מדווח ממסיבת העיתונאים של חבר השופטים בקאן, שהתקיימה אחרי טקס חלוקת הפרסים, ובו הם נשאלו בין השאר איך קרה ש"ואלס עם בשיר" יצא ללא פרס:
In the distribution of awards and the jurors' comments, there was a feeling that the nine judges had taken their job very seriously and considered the 22 contenders from all angles. At the press conference, jurors suggested that there were several other films they rated highly — specifically Clint Eastwood's "Changeling" (locally known as "The Exchange," the English translation of its French title), Arnaud Desplechin's "A Christmas Tale" and Ari Folman's "Waltz With Bashir." To cover the first two of these, the jury created something called the "special prize of the 61st Cannes Film Festival" to give to Eastwood, who did not appear to collect it, and to Catherine Deneuve, one of the stars of "A Christmas Tale," who took the stage to receive the equivalent of a life achievement award.
As for Folman's animated Israeli film of memory and combat, Penn said, "I think it's a wonderful film," while fellow juror Natalie Portman allowed that, "I think it's testament to the amazing selection that a film as good as 'Waltz With Bashir' didn't win an award."
לדיווח המלא, כולל הרשימה של כל הפרסים שחולקו בקאן בשלושת הימים האחרונים.
תוספת (תודה למגיב האנונימי ששלח את הלינק):
שיי קראבטרי מ"הלוס אנג'לס טיימס" מרחיבה על הדיווח של טוד מקארתי. והיא רוצה להבין "איך זה יכול להיות שהסרט המדהים 'ואלס עם בשיר' יצא ללא פרס מפסטיבל קאן". התשובה של נטלי פורטמן היא זו שמקארתי מביא. אבל זו תשובת אלפונסו קוארון: "It was a film that was well cherished by the jury".
אבל הנה, ויה קראבטרי, התשובה המלאה של שון פן. תשובה שאני מוצא אותה גדושה בסאבטקסט:
"The only thing I would say, I was happy to find out that buzzes mean nothing; this jury was entirely un-influenced, and I can tell you that I would agree with you, but we had so many prizes to give. There were several people that agreed, most certainly–myself included–it's a film worthy. As I said during the ceremony, there were things that called out, and there were times where we felt that we had almost certainly a certain category fulfilled and then something else would come and provoke us in a different way. There’s not a good answer for this question from me, because while I don't believe that I particularly argued for it, ultimately, I think it's a wonderful movie. I also believe that it is a film that is going to find its audience with or without us."
גלן קני מגדיר את הפרס המוזר שהמציאו בשביל שקלינט לא יעלב כ"THANKS FOR STOPPING BY AWARD". מענין איך הוא הגיב לענין הזה, הוא די הגיע לשם כמו מלך שהפרס הראשי בכיס שלו (ולא בלי סיבה)
אני חושב שהמפשט האחרון של פן הוא החשוב. השופטים העדיפו לתת פרסים לסרטים שהם חשבו שזקוקים לדחיפה. סרט של איסטווד ממש לא נכלל בקטגוריה כזו ויש לי תשוחה שהפרס ניתן לו רק בגלל שכבר כמה פעמים הוא לא זכה בכלום בקאן וזה כבר נהיה יותר מדי. חבר השופטים חושב שגם ולאס עם באשיר הוא סרט שלא זקוק לתמיכה שלו, אני מקווה שהם צודקים.
לא נראה לי שיש יותר מדי מה לחפש במילות הנימוס של השופטים אחרי ההחלטה. הם אומרים בדיוק מה שהנימוס מחייב אותם לומר: "אהבנו את הסרט, אבל בחרנו באחרים". הם הרי לא ימנו את מה שהם חושבים כמגרעות הסרט בפומבי. בקיצור, Close, But No Cigar.
יכול להיות שיש משהו בשמועות על כך שבין קטעי החלום, שמהם בנוי עיקר הטריילר, יש יותר מדי ראשים מדברים. נחכה ונראה.
הקרנות אקדמיה 7 #
"נימפות בערפל"
בימוי : יורם זקס
בקצרנות :
* שיר אידלסון חמודה. גם בני אבני בסדר.
* יש בסרט סצינה אחת מצחיקה המערבת אנשים שעושים קולות של כלבים, חתולים, וכבשים. סצינה אחת מצחיקה, וזהו.
* "נימפות בערפל" הוא בעיקרו סיטקום סוג ז'.
* אולי היה ל"נימפות בערפל" סינופסיס טוב. כמו שהסרט נראה, הוא לא מתוסרט, לא מבוים, לא מצולם, לא שום דבר.
* יש ב"נימפות בערפל" סצינה בה "נימפות בערפל", הסרט בתוך הסרט, זוכה בפרס האקדמיה. אין לו סיכוי.
ועוד קצרנות :
לדודי קינג : יש משהו במה שאתה אומר, ואין מה לפשפש הרבה בדברי השופטים. אותי מעניינת דווקא עצם העובדה שהשאלה הזו נשאלת בכלל, כלומר, שמבקרי קולנוע זרים תוהים על כיסו הריק מפרסים של ארי פולמן.
וגם : חי נפשי ! דובדבני ראה את "לפני שהשטן ידע" וקורא לו "הסרט הטוב ביותר של השנה" !
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3547526,00.html
אולי לא צריך לחלק פרסים בכלל בפסטיבלים האלה ואז אף אחד לא ייעלב. הפרסים האלה סתם מעכירים את האווירה, מסתבר.
הבמאי סידני פולק ניפטר מסרטן. עצוב מאוד…
וואו,ממש חבל על פולק.
דבר טוב שאני יכול להגיד עליו זה שהוא הגדיר את המושג
"במאי תקופתי". כל סרט שלו עשוי בדיוק לפי הדרישות של אותה תקופה.
הלך היום…
עופר ליברגל, התגובה שלך ממש מוזרה.
בעצם אתה אומר שהסרטים שזוכים בפסטיבלים הם הסרטים שהשופטים פחות מעריכים?
ברור שיש צדדים אירוניים בהצבעות, וכל מי שלמד תורת המשחקים יודע את זה.
אבל מפה ועד לאמר שבעצם הזוכים הם המסכנים הדרך ארוכה.
מי צריך פרסים כשמפיץ גדול קונה אותך:
http://weblogs.variety.com/thompsononhollywood/2008/05/cannes-watch-so.html
סחתיין.
וסידני פולאק, במאי שסרטיו הטובים (ורובם היו כאלה) היו אנושיים, מרתקים, אמיתיים, חמים. טוטסי הוא יצירת מופת. שלא לדבר על כך שהוא היה שחקן מצוין. נתגעגע.
גלעד:
לא, אני אומר שמבין הסרטים שהשופטים מעריכים, הם נותנםי את הפרסים לסרטים שיותר צריכים את הפרס כי הם לא מקבלים מספיק חשיפה תקשורתית. כפסטיבל שחלק ממטרתו היא לחשוף סרטים ראויים שלא זוכים ליחסי ציבור זה שיקול הגיוני, בהנחה שהוא לא בא לבד.
עדיין לא ראיתי את נימפות בערפל, אבל שמעתי על הסרט תגובות מעולות מאנשים שאני מעריכה שראו אותו בפסטיבל דרום ומדברים עליובהתלהבות גדולה, לכן התגובה מלמעלה קצת מוזרה לי. (במיוחד שהיא תקועה באמצע דיון על משהו אחר) כאוהבת קולנוע עצמאי, חתרני, זה נראה לי פרוייקט מדהים ואני מחכה לראות אותו.