לא כל הזהב נוצץ הוא
אני מבין שב"גלריה" מתבצעים ברגעים חילופי עורכות, כך שאולי אסור להחמיר איתם כרגע, אבל בחייאת: מה זאת הכתבה הזאת עם אודרי טוטו שהתפרסמה שם היום? על פניו, למה לא? בלי יחצנים ובלי טובות, ראיון עם שחקנית חמודה ואהובה שתורגם מגיליון יום שישי האחרון של "הגרדיאן". רק בעיה קטנה: כך נראה המשנה של הכתבה בעברית: בסרטה החדש של אודרי טוטו, "פרייסלס", היא מגלמת דמות שונה מאוד מאמלי המתוקה שהפכה אותה לכוכבת. ראיון. ואכן, סרטה החדש הזה יצא בסוף השבוע האחרון בלונדון, ולכן טוטו הגיעה לשם לקדם אותו. אבל הסרט הזה – עלק "פרייסלס" – נקרא בעברית "בחורה זהב" והוא כבר הוקרן בישראל לפני שנה וחודש. 10 במאי 2007. בצרפת הוא עלה בדצמבר 2006.
גם הכותרת "אמלי התמימה מתפשטת בסרט" מאוסה. הכותרת ב"גרדיאן" אמנם היתה שונה, אבל גם הכתבה שם אשמה בהדגשת הזווית: רואים לאמלי בעירום. חי-חי-חי. אז הנה: טוטו בעירום ב"בחורה זהב". וטוטו בעירום ב"אלוהים גדול, אני קטנה". וטוטו בעירום ב"שנים של אירוסין". וטוטו בעירום ב"ליברטין". בקיצור: האם אמלי התמימה אי פעם לא התפשטה בסרט?
========
וכזכור, לנעליה של טוטו נכנסת כעת איילת זורר, בסרט הכאילו-המשך ל"צופן דה וינצ'י": "מלאכים ושדים". והכנסיה הקתולית לא מרשה להם לצלם סצינות בתוך שתיים מהכנסיות המפורסמות ברומא, המוזכרות בספרו של דן בראון. האחת היא סנטה מריה דל פופולו, אתר חובה לכל חובבי קראווג'יו, שם תלויים שתיים מעבודותיו, לצד רפאל וברניני. השנייה היא סנטה מריה דלה ויטוריה, בה תמצאו מסליו המפורסמים של ברניני. אני מקווה שלמרות החרם זורר תספיק לטייל בכנסיות ולראות את אוצרות האמנות בהן.
========
המועצה לביקורת סרטים (הצנזורה) פתחה דף אינטרנט בו תוכלו לעקוב אחר סיווגי הסרטים העכשוויים. "אל תתעסקו עם הזוהן", למשל, הוגבל עד גיל 14. לא היינו רוצים, חלילה שילדים בני 12 ירצו להיות מעצבי שיער.
=========
טל לוטן וכפיר רם הם הזוג מאחורי סטודיו פוליגון לאנימציה (ואנשי המכללה הישראלית לאנימציה, ומקבועי ומוותיקי הבלוג), והסטודיו שלהם חתום על בימוי הקליפ החדש לשיר הישן של אהוד בנאי, "סרט רץ" מתוך אלבום ההופעה של בנאי שקיבל השבוע אלבום פלטינה. הקליפ משלב אנימציה – תלת, סטופ-מושן, וכו' – עם צילומים ביתיים שצילם בנאי עצמו בסיבוב הופעות שלו באמריקה. השמועות מספרות שיש שם אפילו חצי שנייה שאני צילמתי בהופעה של בנאי בברבי לפני מה שבועות. אני לא מצאתי. לוטן, אתם בטח זוכרים, זכתה בציון לשבח לפני כמה שבועות על בימוי "למאיה יש אקדח" של כנסיית השכל.
הסתובבתי במקרה באתר של סרטי יונייטד קינג אחרי צפייה ב"איים אבודים" (שהיה חמוד להפליא ואפילו הפעיל את בלוטות הדמע שלי)
אבל, באתר, המאוד מאוד לא מעודכן, יש, באגף הסרטים בהפקה סרט שנקרא "הבריחה מאילת" של אילן שושן.
אני בחיים לא שמעתי על הסרט הזה, אפילו לא שהוא יצא לצילומים או משהו כזה, ובאתר כבר יש תמונות ממנו. זו אמורה להיות קומדיה. מישהו יודע על זה משהו?
האם יהיה ניתן לראות את "ספידרייסר" בהקרנה דיגיטלית, ללא דיבוב ובאולם בגודל סביר (יחסית לגלובוס)? בעזריאלי, הסרט לא יוקרן באולם 1; ובסינמה, לא באולם 1 ולא באולם 7.
לא מפתיע אותי הסיווג לזוהן, מה שמתמיה אותי הוא למה בוועדת ביקורת הסרטים יש שישה עורכי דין, משפטנית, שני קרימינולוגים ומזרחן (?!), אבל רק מרצה אחד לקולנוע – וכמובן אפס קולנוענים.
מה עם איזה נציג המועצה לשלום הילד? ומה עושה שם נציג משרד הפנים, לעזאזל?
לא הייתי פה 36 שעות, אז כמה דברים בקצרה :
* "וול-אי" פותח את פסטיבל ירושלים. אכזבה. זה לא רק שאני ספקן לגבי הסרט, זה גם שהפסטיבל הולך על בטוח, במקום לשבור כיוון, שזה מה שאני מצפה ממנהל חדש.
* אודרי טוטו – לא הספקתי לעבור על הכתבה, אבל כתבתי פה כבר בעבר שאני מאוד מסמפט את השחקנית הזו. לגבי הסרט הבא שלה תהיה לי בעיה – מצד אחד, כבר ראיתי את הפוסטר, ועושה רושם שהיא הולכת לתפקיד חייה, לפחות על פי ההצלחה הקופתית הצפויה. מצד שני, היא הולכת לגלם את קוקו שאנל, ואופנה לא ממש מעניינת אותי, וחמור יותר, אני לא אוהב את הבמאית – אן פונטיין.
* יש דברים שאני עושה מכוח האינרציה. לא ממש היתה לי סיבה ללכת לראות את "דלת מול דלת" של חיים בוזגלו אתמול, במסגרת הקרנות האקדמיה, אבל זה כבר הפך אצלי לסוג של משימה : לראות את כל הסרטים הישראלים החדשים. עד עכשיו, ראיתי את כל הסרטים שהוקרנו בהקרנות האקדמיה, מלבד אחד : "איים אבודים", והוא יוצא ממש בקרוב, אז לא תהיה בעיה להשלים פערים. ואיך הסרט של בוזגלו ? לא כל כך גרוע כמו שחשבתי, אבל גם ממש לא טוב. לא מעניין. יש תיזה – יש מלחמה בצפון, ובתל אביב החיים ממשיכים – וזהו. שום דבר שקורה בסרט לא דגדג לי, לבד אולי מסצינה אחת משעשעת שבה שתי אמהות של שתי הדמויות הראשיות בסרט, שמתחילות רומן בשלב מסוים, נפגשות לראשונה. הסצינה היחידה ששיעשעה אותי. וכדאי לציין שהיו לא מעט גיחוכים במהלך ההקרנה – לא תמיד במקומות שהבמאי התכוון לכך. סרט מיותר.
* אני לא יודע עד כמה זה חריג, אבל שמעתי היום בבוקר את גידי אורשר מבקר את "קח את זה כמו גבר" בגלי צה"ל. את הביקורת שלו הוא התחיל בשחיטה של האדיוטים שממציאים שמות לסרטים זרים. ודרך אגב, את הסרט עצמו הוא לא אהב.
אגב המועצה לבקורת סרטים, התמונות של אודרי טוטו ממש עשו לי בוקר שמח 🙂
האתר למועצה לביקורת מפרסמים את הדירוגים שלהם כבר הרבה זמן.מפתיע שאתה רואה את זה רק עכשיו.ר
רק מוזר לי שאני רואה רק חלק בפוסטרים.
אני חשבתי שסקס והעיר הגדולה מותר לכל הגילאים עד שנכנסתי לאתר.ממש חוסר אחריות.
כל פעם יש לי דילמה אם ללכת להקרנות אקדמיה או לראות את היורו, ותמיד היורו מנצח.
עדן – מצד אחד, אני מבין אותך. מצד שני – פעם הייתי די פנאט בענייני כדורגל. זה עבר לי. אבל אני מניח שבהתקרב שלבי ההכרעה ביורו, גם אני אעמוד באותה דילמה. ומוקדם לדעת במה אבחר. בינתיים אני מסתפק בבחינה של מסכי הטלויזיה השונים בפיצוציות/מסעדות באבן גבירול כשאני יוצא מהסרט (כל הסרטים מסתובבים סביב ה-100 דקות, כך שאני יוצא ישר אל הדקות האחרונות במשחק). לפני כמה ימים יצאתי ישר אל תמונות של טורקים שמחים. היה מעניין.
מתנצל (כלומר האדון שבתגובה השניה) – מצטער להודיע שאפילו הקרנת העיתונאים של "ספיד רייסר" לא הייתה דיגיטלית… מוזר, משום שהיא התרחשה באולם 1 של עזריאלי ומוזר כפליים כיוון שלפני הסרט הוקרן הטריילר של "האביר האפל" שהיה דיגי ועוד איך (והעלה בי דמעות של אושר וציפייה). אם הנתונים שלך נכונים, אזי הסרט המתאים ביותר היום להקרנה דיגיטלית לא יוקרן כך בישראל. מקומם.
אפרופו הקרנות עיתונאים – מישהו מוכן לדווח מ"הענק הירוק" הערב, לטובת אלה שלא יוכלו להגיע? אני מוכן לדווח על היורו בתמורה 🙂
ובהמשך לדברים של איתן, דעתי הצנועה (והלא מחוברת למציאות, לפי התגובות שקיבלתי) על "לשכוח את שרה מרשל" או בשמו העברי "מה המצב אח שלי גיבור". (ניק-לינק). ואגב אחרון – אני מנוע מלהגיב למגיבים בעכבר, אז אם האדון מהתגובה הראשונה (בביקורת שלינקקתי אליה, אלון תירגע) מעוניין לריב, אפשר לעשות זאת ממש כאן.
חדשות מהאקדמיה הישראלית לקולנוע:
הקרנות הסרטים "שני דגלים" של ליאור מולכו, ו"בדרך אל החתולים" של חורחה גורביץ' שהיו מיועדות ליום ראשון בוטלו, והסרטים לא ישתתפו בתחרות האופיר (לגבי הסרט של גורביץ'- הוא דווקא מאוד סיקרן אותי).כמו כן בוטלה גם הקרנתו של "7 דקות בגן עדן" שתוכננה ל-30/06, וגם הוא לא ישתתף בתחרות האופיר.
בנוסף, הקרנתו של הסרט שהיה אמור להיות מוקרן היום, "שלום ולהתראות", בבימויו של גראהם גיט (על פניו, סרט שנראה יותר צרפתי מישראלי, אבל משתתפים בו 2 שחקני ענק, ז'ראר דפארדיה ופאני ארדן, אז אולי בכל זאת יש בו משהו) נדחתה ל-30/06.
לא הבנתי, כל אחד יכול ללכת להקרנות אקדמיה?
אין ספק שהשילוב בין התמימות של טוטו ועירום עובד.
אני בהחלט בעד,מה גם שזה סקסי בטירוף!
המשיכי כך!
ובעניין "הארץ" והעורכים שלו – הבוקר בעמוד הראשון כתבת עומק על מחקר סקנדינבי שגילה כי מוחות של הומואים דומים למוחות של נשים וכאלו של לסביות לגברים.. לא יודעת אם לצחוק או להוציא את "מיין קאמף". האם נאלץ לזנוח סופית את העיתונות?
אז אם כך – על האופיר יתחרו רק 21 סרטים? חבל. זה גם כנראה אומר ששלושת הסרטים שפרשו מפרסי אופיר גם לא יהיו מוכנים בזמן לפסטיבל ירושלים.
אורי 1 – זה אכן, כנראה, כך. אבל אם שלושת הסרטים האלו יהיו מוכנים לפסטיבל חיפה, וזאת בנוסף לסרט של איתן גרין (+רטרוספקטיבה), וזאת בנוסף לסרט המסקרן של רנן שור, ואולי עוד סרט או שניים, האם זה אומר שתחרות הקולנוע הישראלי בחיפה היא וולג'ין החדש ?
אז הנה כמה הימורים קלילם ולא מחייבים לפרסי אופיר, אפילו שלא כל הסרטים עדיין הוצגו:
פרס הסרט
ואלס עם באשיר
איים אבודים
שבעה
בשביל אבא שלי
אצבע אלוהים
פרס השחקן
מיכאל מושונוב – איים אבודים
שרדי ג'ברין – בשביל אבא שלי
אלון אבוטבול – אצבע אלוהים
אלברט אילוז – שבעה
יגאל עדיקא – רחמים
פרס השחקנית
הילי ילון – בשביל אבא שלי
אורלי זילברשץ – איים אבודים
נטע גרטי – חיי אהבה
הגר בן אשר – ג'וליה מיה
רונית אלקבץ – שבעה
בקטגוריית שחקנית המשנה יובל שרף, רוזינה קמבוס ובעיקר אוולין הגואל נראות כמועמדות ודאיות.
אורי 1 – אני מעדיף לחכות עם הרשימה שלי עד שאראה את כל (או לפחות רוב) הסרטים, אבל בהערה כללית למה שכתבת – אני אוהב את יגאל עדיקא, אבל לא בסרט הזה. אם כבר, אז נקודת האור הכמעט היחידה שם היתה הופעתו של שלום אסייג; "אצבע אלהים" ? באמת ? לא ראיתי עדיין, אבל אין לי ציפיות גדולות מסרט של יגאל בורשטיין; ולשחקנית המשנה הייתי רוצה להוסיף את רבקה נוימן, על תפקיד קטן-גדול, וקורע מצחוק ב"אנטארקטיקה".
את "אצבע אלוהים" כמו כולם עוד לא ראיתי, אז זוהי רק תחושת בטן [האקדמיה אהבה בזמנו את "אושר ללא גבול"] ואילו רבקה נוימן לא הוגשה מטעם "אנטרטיקה" לפרסי אופיר ולכן לא תוכל להתמודד שם.
There is apparently a bunch to know about this. I believe you made some good points in features also.
Thanks pal. That was interesting knowing
This post is awarded a thumbs up from me.
It not absolutely approaches me. Perhaps there are still variants?