25 ספטמבר 2012 | 15:14 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

שבי גביזון חוזר, ג’ואל סילבר עף, ועוג מלך הבשן מגיע לקולנוע

מקבץ כותרות אחרון לפני שאני מכבה את המחשב ומתחיל לצום (ומתפלל לישועת נשמתי. מבקרי קולנוע, ידוע מדברי חז”ל, צריכים להתפלל יותר). המון סיפורים יש בפנים. כדאי.

=========================

התוכניה של פסטיבל חיפה סוף סוף הגיעה אליי וגיליתי בה כמה דברים מעניינים בעמוד 40. שם, בעמודים המוקדשים לכנס הפיצ’ינג “הסיפור שלנו”, שיתקיים בחיפה בפעם התשיעית (ביום שלישי, 2.10, מ-9:00, בבית הכט) שמתי לב שלשבי גביזון יש סרט חדש. בשעה טובה! הסרט נקרא באנגלית “Longing”. ערגה? בשנה הבאה ימלאו עשר שנים ל”האסונות של נינה”, הסרט של גביזון שאני הכי אוהב. סרט נפלא בעיניי (אני תוהה האם להחשיב את “אבידות ומציאות” כסרט קולנוע. זה פרויקט טלוויזיה בסופו של דבר. ועוד פרויקט מעניין: סרט בשם “ויה דולורוזה” בהפקת צפריר קוחנובסקי ובבימויה של פטרישה רוזמה, הבמאית הקנדית המוצלחת שחתומה על “שמעתי את בנות הים שרות”, “מנספילד פארק” ופרקים של “בטיפול” האמריקאית.

========================

לגמרי במקרה – בהקלקה לא מתוכננת של העכבר – הגעתי ב”אינדי-ווייר” לידיעה הזאת שפורסמה לפני חודשיים וחצי ולגמרי פספסתי אותה, אבל היא ממש מרגשת בעיניי: מתברר שעלילת “נוח”, סרטו המצטלם של דארן ארונופסקי עם ראסל קרואו העוסק בסיפור נוח, התיבה והמבול, תכלול את דמויותיהם של עוג מלך הבשן, הענקים והרפאים. זה מדהים בעיניי. זה אומר שהסיפור שארונופסקי מצלם לא רק מבוסס על הפרשה השנייה בספר בראשית אלא גם על מדרשי חז”ל העוסקים בה. עוג הוא אחת הדמויות המיסתוריות ביותר בכל התורה, דמות שמלווה את נראטיב התורה מאז המבול (הוא אחד הבודדים שניצלו מהמבול כי הוא קפץ על התיבה ותפס עליה טרמפ מבחוץ), דרך מפגשו עם אברהם אבינו ועד מותו מאות שנים אחר כך מחרבו של משה רבינו (קיימת מחלוקת בחז”ל האם עוג שהרג משה הוא אותו עוג של נוח ואברהם, מה שאומר שהוא לא רק היה ענק אלא חי עד גיל מופלג מאוד, או שזה עוג אחר, אחד מצאצאיו).

לא מפתיע אותי, אם כן, שאחד השותפים לתסריט הוא ארי הנדלר, שותפו הכמעט קבוע של ארונופסקי עוד מימיי “פיי”, שם הוא גילם “תלמיד קבלה”. והוא גם היה שותף לכתיבת “המעיין”, סרט שכל כולו עוסק בקבלה ובמיסטיקה של מילים ונשמות. בקיצור, לארונופסקי יש שותף יצירתי שככל הנראה למד או לומד תורה, תלמוד, מדרשים וקבלה. בבת אחת הסרט הזה, “נוח”, נורא מעניין אותי.

וזה גם עשה לי פלאשבק לשיר הזה שראיתי בהופעה כשהייתי ילד בשנות השבעים. חוה אלברשטיין ועודד תאומי שרים את שירם של נתן אלתרמן ומשה וילנסקי, “עוג מלך הבשן”:

==============================

אתמול בהמבורג התחילו הצילומים לסרטו השלישי כבמאי של אנטון קורביין, “איש מבוקש מאוד”. עיבוד לספרו של ג’ון לה קארה מ-2008. פיליפ סימור הופמן, רייצ’ל מקאדמס, ווילם דפו ורובין רייט בתפקידים הראשיים. אז אני מבין שבעקבות “האמריקאי” זו נהייתה הנישה של קורביין? סרטי ריגול מהורהרים? מסקרן אותי גם לראות איך ייראה שיתוף הפעולה הוויזואלי בין קורבין – אחד הצלמים הגדולים בעולם בעיניי – ובין צלם הסרט, בנואה דלאום, שעבד כבר עם ניל ג’ורדן ןג’ון הילקוט והוא אחלה צלם, אבל מישהו שהסגנון שלו מאוד עשיר, בשעה שהסגנון של קורבין נוטה לנזירי. יהיה מעניין. קולנוע לב יפיצו את הסרט בישראל כשהוא יהיה מוכן. עוד שנה?

==============================

אפרופו ג’ון הילקוט, בנואה דלום וקולנוע לב: זוכרים שכתבתי על זה שג.ג תרגמו את “Savages” ל”ללא חוקים”, וזאת בשעה שבסמוך אליו מתוכנן לצאת סרט אחר ששמו המקורי הוא “Lawless”. ובכן, התניעו את גלגולי העיניים: “Lawless” – שביים הילקוט, צילם דלאום ויופץ על ידי לב – ייקרא בעברית “ארץ יבשה”. הוא ייצא בארץ ב-1.11.

=============================

שניים מהמפיקים הבכירים ביותר בהוליווד פוטרו אתמול. הסיפור העצוב יותר הוא זה של ג’ואל סילבר. במשך כמעט 30 שנה סילבר היה מפיק שמזוהה עם ז’אנר סרטי פעולה עצומים, ולמען האמת, די מדהימים. האיש הזה המציא מחדש את ז’אנר האקשן שוב ושוב ושוב: תחילה (כשותפו של לורנס גורדון) עם “48 שעות”, “נשק קטלני”, “מת לחיות” ואז “מטריקס”. הוא גם הפיק את “הטורף”, “קיס קיס בנג בנג”, “תיאוריית הקשר” (סרט שאני מאוד אוהב עם מל גיבסון וג’וליה רוברטס), והמגה פלופ המהנה “הדסון הוק”. בשנים האחרונות סרטיו פשוט היו יקרים מדי והרוויחו מעט מדי כסף. אז וורנר שילמה לו עכשיו 30 מיליון דולר וסיימה את החוזה ביניהם.

 

ובמקביל, באולפני פוקס פוטר היו”ר טום רותמן, שדווקא נחשב לבוס מצליח למדי (אם כי הדעות היו חלוקות למי מגיע הקרדיט להצלחות, לו או לשותפו ליו”רות). אבל רותמן, אחד האנשים החזקים בהוליווד, לא נשאר מובטל יותר מיממה: הוא מיד קיבל את הג’וב להיות מפיק סרטו הבא של סטיבן ספילברג, “רובואפוקליפסה”. במקביל לידיעה הזאת פורסם שאן התאוויי וכריס המסוורת יככבו בסרט ושספילברג עושה טסטים עם מצלמות איימקס ותלת מימד כדי להחליט איך לצלם את הסרט, שצילומיו יתחילו בתחילת 2013 ויש לו כבר תאריך יציאה מסומן ל-25 באפריל 2014 (פסח). לא לגמרי ברור מה נשאר לרותמן לעשות כמפיק ראשי בסרט שכבר לוהק ותוקצב ונמצא בפרה-הפקה, כך שבטח יש כאן ג’סטה חברית (למרות שרותמן, כך דיווחה ניקי פינק, ניסה לטרפד את חוזה ההפצה החדש של דרימוורקס אנימציה עם אולפני פוקס). מעניין אם ספילברג גם יירתם להציל את ג’ואל סילבר.

========================

זהו. עד כאן. מעכשיו, יום כיפור. וזו ההזדמנות שלי לבקש סליחה קולקטיבית מכם, קוראי. סליחה על הטעויות, על השטויות, על בזבוזי הזמן. ואם הזכרתי אתכם בבלוג או במדור, סליחה אם פגעתי. אני ממש מבטיח שאין לי כוונה לפגוע, ולעיתים דברים לא מובנים, או ביקורת – אותה אני מקפיד לכוון לעבר היצירה עצמה ולא לעבר יוצריה – נקראת כאישית למרות שאני ממש לא רוצה שהיא תהיה כזאת. ובאותה הזדמנות אני מכריז כאן שאני סולח לכל מי שהרע לי, בין בזדון או בשוגג. מי שהשמיץ או העליב או קילל אותי – בפומבי או בלב – אני סולח ומוחל. יום גבוה שיהיה לכולנו. נתראה מחר בערב.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “שבי גביזון חוזר, ג’ואל סילבר עף, ועוג מלך הבשן מגיע לקולנוע”

  1. סטיבי 25 ספטמבר 2012 ב - 17:04 קישור ישיר

    עד לפני כשבוע, “Lawless” נקרא בעברית “חסרי חוק” (והיה אמור לצאת ב-18.10), מה שרק מחמיר את גלגול העיניים.

  2. עמית איצקר 25 ספטמבר 2012 ב - 17:52 קישור ישיר

    השם המקורי של Lawless היה The Wettest Country in the World אז לתרגם את זה ל”ארץ יבשה” זה יותר מגוחך מלתרגם את The Expendables ל”בלתי נשכחים”…

  3. סטיבי 25 ספטמבר 2012 ב - 22:01 קישור ישיר

    אפרופו “נח”, מלפני כמה שעות:
    https://twitter.com/MattyLibatique/status/250632595845554176
    “Pre lighting on the holiest day of the year”

  4. אורי 1 26 ספטמבר 2012 ב - 20:34 קישור ישיר

    הפרויקט המסקרן של שבי גביזון נקרא בעברית, כמדומני, “געגוע”:
    [כתבה מ2010, הפרויקט מוזכר בפסקה הרביעית]
    http://www.kolnoan.co.il/news/news.aspx?newsId=3595


השאירו תגובה