27 ספטמבר 2012 | 13:18 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

הלם! "המאסטר" יפתח את פסטיבל חיפה

זו ידיעה די מדהימה שמגיעה ממש ברגע האחרון ואני עדיין לא יודע מה עומד מאחוריה אבל זו ההודעה שכרגע הגיעה: סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה שיתקיים במוצאי שבת הקרוב יהיה "המאסטר" של פול תומס אנדרסון ולא "ארגו" של בן אפלק כפי שפורסם עד כה.

כשרק התחלתי לפנטז על פסטיבל חיפה ייחלתי לכך ש"המאסטר" יוקרן בפסטיבל. כשפורסמה התוכניה הצטערתי שהוא לא שם. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם אבל ההתווספות של הסרט לליין אפ של הפסטיבל גורמת לכך שכל הזוכים הגדולים של פסטיבל ונציה יוצגו בו: "רחמים" של קים קי-דוק, זוכה אריה הזהב; "המאסטר" של פול תומס אנדרסון, זוכה פרס השחקן (לחואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן) וגם פרס הבימוי לאנדרסון; ו"למלא את החלל", זוכה פרס השחקנית.

במקביל לשינוי הזה התבשרנו שיציאתו של "ארגו" בארץ נדחתה אי שם לנובמבר, והקרנת העיתונאים שהיתה מתוכננת לו בוטלה ברגע האחרון. יכול להיות שזו הסיבה בגללה הסרט פרש מערב הפתיחה? אם כן, הרי שהפסטיבל הצליח במחי הברזה אחת לשדרג את עצמו פלאים ולהביא את אחד הסרטים המדוברים ביותר בעולם כרגע.

אז התעלומה היא כזאת: מה גרם ל"ארגו" לבטל את השתתפותו במועד כה סמוך לפתיחת הפסטיבל? זה רציני ככה? ואיך הצליח הפסטיבל להשיג את "המאסטר" כמחליף? (ואם כך, איך הוא לא השיג אותו קודם?). זה מקרה מובהק של הכל לטובה, לא? ואני מניח שבבת אחת, ההתעניינות בערב הפתיחה של הפסטיבל זינקה פלאים, יומיים לפני שהוא מתרחש. לפחות אצלי זה ככה.

 

 

נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “הלם! "המאסטר" יפתח את פסטיבל חיפה”

  1. דורון צברי 27 ספטמבר 2012 ב - 13:24 קישור ישיר

    ואוו!

  2. שלום ברכה 27 ספטמבר 2012 ב - 14:16 קישור ישיר

    ביי פאר הסרט הכי טוב שראיתי השנה. עוצמה תסריטאית, ויזואלית ובימוית חסרת פשרות. אני חותם כבר עכשיו שפיליפ סימור הופמן לוקח את האוסקר.

  3. רון 27 ספטמבר 2012 ב - 14:25 קישור ישיר

    האם 'רחמים' של קים קי דוק יוקרן מסחרית בארץ?
    יאיר האם תוכל להכין רשימה של סרטי חיפה שיוקרנו מסחרית? יקל מאוד על סינונם מהלו"ז. תודה

    • מתן 27 ספטמבר 2012 ב - 22:57 קישור ישיר

      לפי מה שהבנתי, "רחמים" נרכש להפצה ע"י "לב". אבל לא יודע להגיד בוודאות.

    • שירי 30 ספטמבר 2012 ב - 10:19 קישור ישיר

      מסכימה! קשה להחליט אילו סרטים לראות כאשר חלקם יוקרנו אחר כך בבתי קולנוע הרגילים. הייתי בטוחה שרובי ספארקס יופיע אחר כך בקולנוע כי הוא נראה הוליוודי כזה ולפי מה שקראתי כאן אני כבר שוקלת אולי לראות אותו בפסטיבל.

  4. רונן 27 ספטמבר 2012 ב - 15:30 קישור ישיר

    ארגו נדחה לדצמבר.

  5. רז-ש 27 ספטמבר 2012 ב - 16:06 קישור ישיר

    אני מכון לסוע לחיפה בשביל זה, אם יש אפשרות בכלל להשיג כרטיסים.
    אבל לפי האתר של סינמה סיטי הבכורה הארצית של המסטר היתה אמורה להיות ממילא שבוע הבא, ב-4 לאוקטובר. אני מקווה שההודעה מחיפה לא תדחה את זה.

    • סטיבי 27 ספטמבר 2012 ב - 19:24 קישור ישיר

      המאסטר אכן יוצא לקולנוע ב-4.10, ההקרנה בטקס הפתיחה של הפסטיבל היא למוזמנים בלבד אבל יש הקרנה נוספת בהמשך הפסטיבל (באותו יום שבו הוא יוצא לקולנוע).

  6. דניאל 27 ספטמבר 2012 ב - 19:06 קישור ישיר

    חייבים לגרום לכך שהסרט יוקרן בארץ ב70מ"מ!!
    אשמח אם מישהו פה שיש לו רעיון איך אפשר לגרום לזה לקרות יעלה הצעה, כואב הלב לא לראות סרט כמו זה בפורמט שבו הוא אמור להיות מוצג…

    ===================

    רוה לדניאל: אין בישראל מקרנת 70 מ"מ פחות או יותר מאז שסגרו את הדרייב-אין. אם תמצאו מקרנת 70 מ"מ תקינה מסתובבת איפשהו, היא בטח בלי ראש סאונד דיגיטלי ועם מנורה חלשה ולא הייתי מעז להעביר דרך גלגלי השיניים שלה עותק חדש. נסתפק בהקרנה הדיגיטלית שאמורה להיות משובחת, וממה שאני קורא אצל ג'פרי וולס שראה גם את ה-70 מ"מ וגם את הגרסה הדיגיטלית, הוא משבח גם את גרסת ההיי-דפינישן ואומר שם את מה שאני טוען כבר הרבה זמן לגבי העותקים הדיגיטליים: הסאונד בהם טוב יותר. אז נסתפק בזה. את גרסת ה-70 מ"מ נאלץ לשמור להרפתקאות סינפיליות בחו"ל (שם נצפה בסרט הזה לצד "הרחק מכאן" של רון הווארד ו"המלט" של קנת בראנה, שהם, כזכור לי, הסרטים העלילתיים האחרונים שצולמו ב-70 מ"מ, ושאני לא זוכר שמישהו דרש לצפות בהם דווקא ב-70 מ"מ).

  7. עדי 30 ספטמבר 2012 ב - 0:18 קישור ישיר

    קריאה בלינקים המצורפים מסבירה מדוע "ארגו" של בן אפלק יופץ בישראל במועד מאוחר יותר מזה שנקבע לו מלכתחילה. "ארגו" מעורר הדים חיוביים בכל מקום בו הוא מוצג. על פי הטריילר שרץ מזה זמן ברשת נראה שיש בהחלט למה לצפות…..

    http://www.edb.co.il/blog/archives/13503
    http://www.edb.co.il/blog/archives/13643


השאירו תגובה