05 נובמבר 2012 | 08:49 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"המאסטר" גדל. וויל פארל משדל

פול תומס אנדרסון נפגש עם קהל בסוף השבוע לדבר על "המאסטר" וסיפר שבדי.וי.די/בלו ריי של הסרט הוא יוסיף (בנפרד) עוד 20 דקות של סצינות שירדו מהסרט. זה לא מפתיע כלל. כפי שכתבתי כשיצא הסרט, די ניכר שחלקים שלמים מהסרט הוסרו בעריכה, גם כי לא מעט מהשוטים בהם הוא השתמש לקמפיין לקידום הסרט כלל לא נראו בסרט עצמו, וגם כי ניכר שהיו לא מעט קפיצות זמן בעלילה. אז הנה, 20 דקות יחזרו. לא אתפלא אם בעתיד ייחשפו עוד. באותו מפגש דיבר אנדרסון גם על ההשפעה שהיתה לסרטו התיעודי של ג'ון יוסטון "ויהי אור" על "המאסטר". צפו בסרט, המצורף כאן, ותראו את ההשראה מיד. הסרט עוסק בטיפול שעברו נפגעי הלם קרב שחזרו ממלחמת העולם השנייה והוא בוים על ידי יוסטון כשהיה מגויס בדרגת סרן ליחידת ההסרטה של צבא רצות הברית. ואכן, כבר הסצינות הראשונות מתוכו מזכירות את הפתיחה של "המאסטר" בבית החולים:

 


 

(ויה "אינדי-ווייר")

 

==================

 

פורסמו המועמדויות לפרסי "Cinema Eye", אחד הפרסים החשובים ביותר בעולם לקולנוע תיעודי. "5 מצלמות שבורות" של עימאד בורנט וגיא דוידי מועמד לפרס סרט השנה (וכן לעריכה ולפרס חביב הקהל) ו"שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ מועמד לפרס הבימוי.

 

===================

 

לעומת זאת, מהמועמדויות לפרסי הקולנוע האירופיים יצא הקולנוע הישראלי בידיים ריקות. "השוטר" וההתחלפות" היו במועמדות למועמדות, אבל לא נכנסו לחמישיות.

המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בפרסי הקולנוע של אירופה הם: "אהבה" של מיכאל האנקה (ייצא בקולנוע לב בינואר), "ברברה" של כריסטיאן פצולד (ייצא אצל יונייטד קינג בשבוע הבא), "קיסר חייב למות" של האחים טאוויאני (יופץ על ידי סרטי נחשון בתחילת השנה הבאה), "מחוברים לחיים" של נקש וטולדנו (הופץ כבר על ידי סרטי נחשון והפך למגה-להיט), "ניצוד" של תומס וינטרברג (יופץ בקולנוע לב בדצמבר) ו"בושה" של סטיב מקווין (הופץ על ידי קולנוע לב בשנה שעברה).

 

================

וויל פארל קורא לכם ללכת להצביע. ואם אתם הולכים להצביע, הצביעו אובמה:


נושאים: בשוטף

השאירו תגובה