10 יולי 2008 | 08:08 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

אי שם, מעבר

אבי ניר וקשת זוכים לחתיכת ליטוף אגו מצד סינתיה ליטלטון מ"וראייטי" ששואלת "האם מדינה בת 7 מיליון תושבים יכולה להיות אינקובטור לתוכניות טלוויזיה המשווקות בכל העולם?". העילה לראיון עם ניר היא העלייה הקרובה של "האקס המיתולוגי" בסי.בי.אס, שנה אחרי ש"היורש" של אורי גלר עובד לאמריקאית באן.בי.סי. הבאה בתור של קשת לעיבודים אמריקאיים: "מה השטויות האלה" של עדי אשכנזי.

=======

ועוד הערצה מהכיוון הלא צפוי: "ולווט" דיווחה אתמול שמוריסי ביקש שליאור אשכנזי יראיין אותו לקראת בואו לישראל. בדרך כלל שולחים סלב מקומי שידוע בהערצתו לאמן זר (או סתם קשור איכשהו לעולם שלו – כמו מקרה יצפאן וסיינפלד) – והתוצאה היא אירוע בעל פוטנציאל הבכה גדול כי הרי לאמן הבינלאומי אין מושג שמי שיושב מולו הוא סטאר מקומי ולא עוד עיתונאי. והנה מוריסי, שראה את אשכנזי ב"חתונה מאוחרת" ונדלק, הוא על תקן המעריץ. מישהו קרא?

========

ניקי פינק מדווחת: קוונטין טרנטינו גמר סוף סוף לכתוב את התסריט לסרט המלחמה שלו "Inglorious Bastards" והעביר אותו אתמול ושלשום לוורנר, יוניברסל, פרמאונט וסוני שיתחילו להציע סכומים לקניית הזכויות להפקתו. טרנטינו רוצה את בראד פיט לתפקיד הראשי.

כאן: טרנטינו מספר לבי.בי.סי מוקדם יותר השבוע על התסריט שגמר לכתוב.

========

"הניו יורק טיימס" מדווח: הקולנוע האיטלקי זוכה בימים אלה להתעוררות, אחרי שנים של תרדמה, בזכות שני סרטים שזכו בפרסים בכירים בקאן והפכו ללהיטים במולדתם. האחד הוא "האלוהי" של פאולו סורנטינו, שיוקרן השבוע בפסטיבל ירושלים. השני הוא "קאמורה" של מתיאו גארונה, שזוכה להצלחה אפילו יותר גדולה. הזכייה הכפולה בקאן, מדווח ה"טיימס", זכה לכותרות בתקשורת השמורות בדרך כלל לזכייה באליפויות ספורט, ולהכרזות שסוף סוף, אחרי שנות בצורת (שנבעו מביטול התמיכה הממשלתית בקולנוע המקומי) נוצר גל איטלקי חדש.
ומהזווית המקומית: שני הסרטים נקנו להפצה על ידי סרטי אורלנדו. "קאמורה" יוקרן בפסטיבל חיפה ומנסים להביא לפסטיבל את גארונה.

ובינתיים: אחד השחקנים הלא מקצועיים שמופיעים ב"קאמורה" נעצר השבוע, בגלל תפקידו האמיתי, לא הקולנועי, בעולם הפשע המאורגן בנאפולי.

ואגב, ל"קאמורה" קראתי עד היום "עמורה", אך הסרט – העוסק במאפיה הנפוליטנית – מבוסס על ספר שיצא באחרונה בתרגום לעברית תחת השם "קאמורה" וכנראה שזה גם יהיה שם הסרט בעברית.

וסרטי אורלנדו הם אלה שיביאו גם את "פוניו" של היאו מיאזאקי.

======

13 תגובות ל - “אי שם, מעבר”

  1. איתן 10 יולי 2008 ב - 9:00 קישור ישיר

    ואגב קולנוע איטלקי : בבתי קולנוע "לב" מוקרן כבר כחודש טריילר של סרט שנקרא "Caos calmo". מצד אחד זה נראה מוזר עד משעמם – מדובר באדם שיושב במשך רוב הסרט מול בית ספר. מצד שני, קוראים לו נני מורטי. מישהו ראה ?

  2. סטיבי 10 יולי 2008 ב - 9:09 קישור ישיר

    אני ראיתי, אבל אני מאחרת כרגע, אז אני אכתוב אח"כ 🙂
    בקיצור גדול: סרט לא רע בכלל, אפילו טוב מאוד לפרקים, אבל חלק גדול מכך זה באמת נני מורטי (שאגב, הוא אינו במאי הסרט למרות שניסו לדחוף את זה כ'הסרט החדש של נני מורטי').

  3. ניקו 10 יולי 2008 ב - 9:44 קישור ישיר

    מדובר במשחק מילים: "קאמורה" היא המאפיה המקומית בנאפולי, והסרט ניקרא "גאמורה" (עמורה)..

  4. איתן 10 יולי 2008 ב - 9:51 קישור ישיר

    סטיבי – תודה. ונזכרתי גם שלפני כחודשיים לקחתי ב"אוזן" את "נערה ליד האגם", הסרט שגרף את הפרסים החשובים בטקס ה"דויד דונטלו" האחרון (האוסקר האיטלקי). סרט מרשים מאוד, מצולם נפלא (עד כמה שניתן לראות במסך 26 אינץ'), מבוים ברוגע ובשקט מופתי. למרות שדרמטית לא הכל עובד, הסיפור הזה, של חקירת רצח (של גופת הנערה שנמצאת ליד האגם משם הסרט), שמקפלת בתוכה גם חקירת יחסים בין הורים לילדים, שווה צפייה. אגב, השחקן הראשי בסרט, טוני סרווילו (בתפקיד הבלש-חוקר), הוא מרשים וסמכותי מאוד. והוא גם השחקן הראשי ב"האלוהי". הופעתי שהסרט לא מופיע בפסטיבל ירושלים. אולי יהיה בחיפה.

  5. דורון 10 יולי 2008 ב - 12:27 קישור ישיר

    אוף-טופיק: אורון, הטעות היא של העורכים, אני מניח? עד שהגעתי לפסקה הארונה לא הבנתי מה לזמר שון פול ולפסטיבל ירושלים, עד שהבנתי שהכוונה היא לשון פן… (ניק-לינק)

  6. סטיבי (לא בבית) 10 יולי 2008 ב - 14:23 קישור ישיר

    אופטופיק:
    כריס דויל מביים לאולימפיאדה.
    http://www.mcnblogs.com/mcindie/archives/2008/07/chris_doyles_ol.html

  7. אורון (בעבודה) 10 יולי 2008 ב - 16:01 קישור ישיר

    דורון – כבר צחקו עליי במייל, יפה מצידך להעלות את זה בפומבי 🙂
    אני לא רוצה להגיד של מי הטעות, אז בוא נגיד שאין לי סקופ מוזיקלי לפסטיבל ושאני לעולם לא טועה…

    ונו חומוס פור יו! סתם, בכל מקרה אין חומוס בשבת. קטע מוזר כזה, בגלל התיירות אני מניח. אבל יש פתרונות.

  8. ברווז גומי 10 יולי 2008 ב - 20:27 קישור ישיר

    הכתבה בוראייטי התפרסמה בינואר. אבל אכן כבוד.

  9. h.w 10 יולי 2008 ב - 22:36 קישור ישיר

    ניקי צודק- קאמורה (עמורה) וגם כינו י לאיזור בנפולי שבו פועלת המאפיה האיטלקית.

    מעבר לזה חבריי באטליה עדכנו אותי שהוא הרבה יותר טוב מסרטו של סורנטינו

  10. איתי 11 יולי 2008 ב - 2:33 קישור ישיר

    יש גם ללינה ורטמולר סרט מאמצע שנות השמונים באותו שם עם הארווי קייטל, וגם הוא על המאפיה כמדומני. הוא שודר פעם באם ג'י אם אבל הדיבוב לאנגלית שבר אותי מהר.

  11. free psychic chat reading 16 ינואר 2011 ב - 21:59 קישור ישיר

    One monk shoulders water by himself two can still share the labor among them. When it comes to three they have to go thirsty.

  12. Online Coupon Codes 28 ינואר 2011 ב - 3:53 קישור ישיר

    Needed to compose you this very small word in order to give thanks yet again regarding the splendid information you have shown in this article. It is strangely open-handed with people like you to offer easily what most of us could possibly have marketed for an e-book to generate some cash on their own, and in particular considering the fact that you might have done it if you ever wanted. These concepts also worked to become easy way to be sure that other people have the identical zeal really like my personal own to grasp a good deal more with reference to this problem. I'm certain there are several more fun opportunities in the future for many who find out your blog post.

  13. silver bullion dealers 5 פברואר 2011 ב - 22:39 קישור ישיר

    Magnificent web site. Lots of useful info here. I am sending it to some friends ans also sharing in delicious. And certainly, thanks for your sweat!


השאירו תגובה