שוברי קופות בישראל: "וול-E" ו"קונג פו פנדה" צמודים בראש
לפני הכל, הצצה לצרפת: "ואלס עם בשיר", נכון ליום רביעי שעבר, הביא עד כה לקופות צרפת 304,489 צופים בשלושה סופי שבוע, ב-195 עותקים. הוא נמצא יציב במקום השביעי בטבלת שוברי הקופות הצרפתית. "שבעה", במקום ה-19, עם 44,536 כרטיסים בעשרה ימים (שני סופי שבוע) ב-62 עותקים.
==========
ובישראל?
כך נראה סוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע בארץ: "וול-E" מכר 1,004 כרטיסים יותר מ"קונג פו פנדה". "וול-E" גם רשם עלייה של ארבעה אחוז בהשוואה לסוף השבוע הקודם (אז הוצג רק במשך יומיים מתוך סוף השבוע השלם). "מבוקש" היה הסרט עם האולמות הכי מלאים, עם ממוצע של 678 צופים לעותק. ו"סקס והעיר הגדולה" חצה בסוף השבוע השמיני את קו 200,000 הכרטיסים (האם מישהו כאן זוכר סרט אחר מיבול 2008 שכבר מכר יותר מ-200,000 כרטיסים? נדמה לי שהוא הראשון). ולמרות שאף סרט לא שבר קופות השבוע, מהטבלה הזאת מתחילה להתחוור תמונה משמחת מאוד: על פי קצב המכירות הנוכחי נראה די ודאי שגם "קונג פו פנדה", גם "אל תתעסקו עם הזוהן", גם "איים אבודים" ויכול להיות שגם "הנקוק" יגיעו ל-200,000 כרטיסים.
הנה הטבלה:
1. "וול-אי": 28,253 כרטיסים. שבוע שני. 53 עותקים. 71,046 כרטיסים סך הכל.
2. "קונג פו פנדה": 27,249 כרטיסים. שבוע שלישי. 47 עותקים. 155,507 כרטיסים סך הכל.
3. "איים אבודים". 20,000 כרטיסים. שבוע שלישי. 37 עותקים. 101,000 כרטיסים סך הכל.
4. "הנקוק": 19,328 כרטיסים. שבוע שלישי. 30 עותקים. 119,194 כרטיסים סך הכל.
5. "מבוקש": 18,982 כרטיסים. שבוע שני. 28 עותקים. 51,706 כרטיסים סך הכל.
6. "אל תתעסקו עם הזוהן": 12,033 כרטיסים. שבוע חמישי. 30 עותקים. 170,621 סך הכל.
7. "לפגוש את דייב": 10,070 כרטיסים. שבוע ראשון. 20 עותקים.
8. "סקס והעיר הגדולה": 3,781 כרטיסים. שבוע שמיני. 16 עותקים. 202,353 סך הכל.
9. "הענק הירוק": 2,999 כרטיסים. שבוע רביעי. 17 עותקים. 43,906 כרטיסם סך הכל.
10. "האי של נים". 4,307 כרטיסים. שבוע רביעי. 29 עותקים. 37,000 כרטיסים סך הכל.
ובאנגליה – כריסטיאן בייל נחקר לאחר שתקף את אימו ואחותו – http://hollywood-elsewhere.com/2008/07/what_2.php
כמו בשבוע שעבר, טעיתי בתחזית אחת אבל צדקתי בשנייה- טעיתי כשאמרתי ש"לפגוש את דייב" ימכור בין 15,000 ל-20,000 כרטיסים, אבל צדקתי כשאמרתי ש"סקס והעיר הגדולה" יעבור את ה-200,000 כרטיסים.
הייתי אתמול בסינמטק בהקרנה של "פרספוליס". סרט חביב ומרגש לעיתים, אבל כל השוואה ל"ואלס עם בשיר" מופרכת לדעתי. החלק הראשון של הסרט, בו גיבורת הסרט עדיין ילדה, ומסתכלת בחילופי השלטון באירן, ובעוולות משטר השאה, ואח"כ המשטר החומייניסטי בעיניים תמימות וחקרניות הוא מקסים. לאחר מכן, הסרט הופך להיות קצת מעיק. נקודת המבט על זכויות הנשים באירן, ועל חוסר החופש שם תחת משטר האייטולות חדלה מלהיות מקורית או מעניינת כשגיבורת הסרט מתבגרת. וכך נותרתי רק עם עצם העובדה שהסרט מצוייר. לא רע, אבל לא מספיק. ובכל זאת, סרט חביב ושווה צפייה.
ההקרנה הוגדרה כטרום בכורה, אבל לפי "עין הדג", הסרט אמור לצאת לאקרנים רק בעוד חודשיים.
ברור שבשבוע הבא האביר האפל יכבוש את הטבלה, נכון? כמה אני כבר מחכה לראות את היצירה… אגב, האם הכרחי מאד לראות את הסרט בסינמקס, או שהוא לא מאבד כלום בקולנוע רגיל?
איתן, גם בתנאים שציינת עדיין מדובר בטרום בכורה
ניר4819 – אתה מתכוון לסינמקס של סינמה סיטי? כלומר, אתה מחבב את האולם הזה?
באופן אישי ומניסיון, הסרט לא מאבד מאום מהעוצמה והגאונות שבו על מסך "רגיל" (נגיד יס פלאנט). אבל באיימקס שבקריון, אם אתה יכול להגיע, תזכה לחוויה שמעבר.
מקווה שעזרתי…
(הו כן, הפולחן החל (ניק-לינק) והוא רק יילך ויתגבר כשיעלה הסרט. עדן, תפוס מחסה 🙂 )
שאלה לי בעקבות לינק בתוך הלינק של אורון:
איך הג'וקר הוא דמות משנה? בלי קשר לאיכות של לדג'ר.
לא רק שהעלילה סביבו, יש לו הרבה יותר זמן מסך מבאטמן וווין ביחד לדעתי. בכלל ברוס ווין הוא כמעט צל בסרט.
רותם – לא אני קבעתי שהוא שחקן משנה… ויש עוד זמן רב עד הכרזת המועמדויות, אולי הוא יהיה ראשי אחרי הכל. אני חושב שהפינגווין (או יאיר) יוכלו לענות לך הכי טוב בקשר לתסבוכי האוסקר.
זכור שברדם למשל, היה מועמד (וזכה) על שחקן משנה השנה. ואין ספק שיש לו זמן מסך כמעט זהה לברולין.
ואם אתה כבר סופר דקות, ההרגשה שלי בצפיה השניה היא שלבאטמן/ברוס ווין, לג'וקר ולהארווי דנט יש זמן מסך די שקול (אני מוכן להתפשר על "עם נטיה קלה לטובתו של הג'וקר").
לא טענתי שאתה כתבת – אבל אני מאמין בלהרוג את השליח 🙂
ואני הסקתי שממי שהבאת את זה, מבין יותר ממני. אשמח להארות מצד מביני דבר.
מעניין האם יש מצב שיש רק שחקני משנה?
או שמא לפי הרגשתך (שלמען האמת זה לא אמור להיות הרגשה, ראה מקרה "ביקור התזמורת") באמת יהיו שלושתם ראשיים? או שמספיק הבדל של דקה כדי שאחד יקבל ראשי ואחרים משניים.
זמן יגיד. או שבסוף הוא לא יהיה מומעד ואדי מרפי יקבל מועמדות סוף סוף!
התכוונתי ל-IMAX… סורי… הרי הסרט, כך הבנתי, צולם למסך IMAX, אז אני רוצה לדעת אם רצוי והכרחי לראות אותו על מסך כזה.
רותם – אם אני צריך להמר, אז כולם ראשיים, או שבייל ראשי וכל השאר משניים. זה נראה לי הכי קרוב למדיניות האוסקר שלא ממש שמה על זמן מסך (הופקינס זכה על תפקידו בשתיקת הכבשים כשחקן ראשי. הוא מופיע בכ-20 דקות מתוך 118 דקות הסרט…)
ואדי מרפי היה מועמד בשנה שעברה (או שמא לפני שנתיים?) על תפקידו ב"נערות החלומות" והפסיד. אנשים שראו את "נורביט" קראו לזה צדק פואטי 🙂
(עד כאן אני מנסה להישמע מבין בחוקי האוסקר ואת שאר הדיון שיתפתח אשאיר למבינים, בטח לקראת סוף השנה).
ניר4819 – כל סצינות האקשן צולמו במצלמת איימקס, שאר הסרט לא. אז רצוי כן, הכרחי ממש לא.
אני פשוט לא רואה הגיון עלילתי שלדג'ר לא יהיה ראשי. למרות ששם הסרט הוא על באטמן, הגיבור של הסרט הוא הג'וקר. אולי בעצם לאקדמיה יש ספרי חוקים על מיהו גיבור וכו' (אירוני ביחס לסרט הזה) וזה ייקבע.
נחכה עד ההכרזות וזהו.