200,000
אם ההערכות שלי נכונות, היום ימכר הכרטיס ה-200,000 ל"איים אבודים".
זה קורה שבועיים מוקדם יותר ממה שצפיתי בתחילה.
זו בשורה מעולה: הקולנוע הישראלי ממשיך להביא קהל.
זו בשורה בעייתית: בשנה שעברה היו ארבעה סרטים שמכרו יותר מ-200,000 כרטיסים ("בופור", "ביקור התזמורת", "הסודות", "נודל"), והשנה יהיה רק אחד. "ואלס עם בשיר" יגיע בדוחק ל-90,000 ול"שבעה" יש פוטנציאל (להערכתי) להביא 120,000 צופים אבל בשביל זה הוא צריך עבודת שיווק מאוד מסיבית כדי להביא לקולנוע קהל מרוקאי מבוגר. אחרת הוא יתפס כסרט ארט-האוס קטן, מוזיאוני או קולנוע לב-י, וייעצר באיזור ה-40,000-50,000. כדי להביא קהל, את "שבעה" צריך למכור בלי בושה כסרט בורקס עדתי. ונדמה לי שככזה הוא יגיע לקהל שלא מרבה לבקר בסרטים ישראליים ושיתמוגג ממנו.
אף סרט אחר – ואל תאמינו למה שמפיקי "סוף שבוע בתל אביב" (סרט חביב מאוד לכשעצמו) יגידו לכם – לא יגיע השנה ל-100,000, שלא לדבר על ה-200,000.
(אגב, אם אני ממפיצי "ואלס עם בשיר" בארץ, הייתי דוחה את היציאה בדי.וי.די למועד כמה שיותר רחוק ומנסה להשאיר את הסרט על המסכים עד נובמבר. יש סיכוי שאחרי שהסרט ייצא באמריקה, ואם הוא יהפוך שם לסנסציה ביקורתית וקופתית, שהקהל ירצה לגלות אותו מחדש, בין אם בצפייה חוזרת או בצפייה ראשונה אצל קהל שגר מחוץ לתל אביב שבכלל לא מודע שהסרט הזה קיים כרגע בבתי הקולנוע. יהיה קל יותר והגיוני יותר במצב כזה להעביר את הסרט מהאולמות הקטנים חזרה לאולמות הגדולים במקום לארגן "הוצאה מחודשת" שאף פעם לא באמת עובדת).
1. מראש אמרת (והסכמתי) שהשנה תהיה פחות טובה לקולנוע הישראלי מהשנה שעברה. זה לא מפתיע, אבל זה ישתפר, לדעתי, בשנה הבאה.
2. מסכים לחלוטין עם הפסקה האחרונה לגבי "ואלס עם בשיר"
3. "שבעה" סרט נהדר בעיניי. הוא יכול להיות גם וגם. אם הוא ישווק כסרט בורקס עדתי, הוא אולי ירוויח קהל מסוים, אבל זה יבוא על חשבון קהל אחר. ואני לא יודע אם הנחות היסוד של לפני 10 שנים, כשאנשים לא ממש רצו לראות סרטים ישראלים, תקפות גם היום. התדמית של הקולנוע הישראלי הרבה יותר טובה, ואנשים יותר פתוחים לקבל מוצרים ישראלים.
4. אוף טופיק : מה קורה עם "ואלקירי" של סינגר/קרוז ? תאריך ההפצה שלו בארה"ב שונה שוב. הפעם הוא הוקדם לסוף דצמבר. מישהו חושב שם על אוסקרים ?
לי זה נדמה כאילו "ואלס" יהיה ה"מדוזות" של השנה – סרט שהוא ברמה ואיכות שחורגת מההיצע השנתי, טוב ככל שיהיה, אבל לא יביא את המאה/מאתיים אלף צופים.
וברכות באיחור לכמה משוכני הבלוג הקבועים, על פרוייקטים חדשים – כן ירבו, ומי ייתן ואותם סינמטקים חדשים שהוזכרו בפוסט קודם יהוו אלטרנטיבה ראויה. (את הניק-לינק אני מקדיש לטור החדש של סטיבי, שהוא כמו הטור שלי רק אשכרה מציע תוכן בעל עניין לציבור).
אורון, טיפ טיפה הגזמת שם 🙂
יוצרי "שבעה" מוזמנים לפנות לארגון "בקול", ארגון כבדי שמיעה בישראל. אנו מבטיחים לעזור בנושא הקהל.
דברו עם רותי או עידו 03-5250001
ל"אצבעות שחורות" לא ברור לי מה את מנסה להגיד.
אני ובוודאי הארגון לא מנסים לנכס לעצמנו את הצלחת "איים אבודים" (או את הצלחתו העתידית של "שבעה"). אני(ביחד עם אנשים נוספים) מנסים בסך הכל לקדם את נושא הכתוביות בסרטים ישראלים עבור כבדי השמיעה(בארץ יש כ700.000)
ככל שתהיה יותר מודעות לנושא (והיענות מצד המפיצים) יותר ויותר כבדי שמיעה יצפו בסרטים ישראלים בבתי הקולנוע.
האמת, קצת התעייפתי לרוץ אחרי כולם,(במאים, מפיקים, מפיצים) אני עושה את זה די הרבה זמן. כרגע, אני עושה "ניסוי כלים" קטן דרך הבלוג הצנוע הזה ומשתעשע במחשבה שהפעם אולי אנחנו אלו שנקבל פנייה רשמית מיוצרי הסרט ומפיציו.
במשרד של "בקול" עדיין תלוי הפוסטר של "איים אבודים" ונחשף לכמה עשרות אנשים מדי שבוע.
יש ל"בקול" אתר שמקבל מספר הקלקות נכבד מדי יום, גם שם יש פרסום ל"איים אבודים"
http://www.hearing.org.il/welcome.htm?page=http://www.hearing.org.il/li/lostislands.htm
אבינתן, אני מניחה שאתה לא מתמצא במיוחד בתחום הזה של האינטרנט… "אצבעות שחורות" לא 'ניסתה' להגיד שום דבר, זו תגובה שנרשמת אוטומטית ומעידה על כך שבפוסט שזה שמו באתר אחר היתה התייחסות לפוסט הזה.
צודקת סטיבי. אין על "מדוזות" 🙂
אכן כך סטיבי, אני לא מתמצא.
היה נראה לי ש"אצבעות שחורות" (אני מתנצל) הגיבה ישירות לפוסט שלי.
4 ישראלים עם 200,000 בשנה אחת היא בעיני תופעה מדהימה וחד-פעמית שייקח זמן רב עד שתשוחזר. אני מאמין שבשנים הקרובות נראה כל שנה סרט ישראלי אחד או שניים מגיעים ל 200,000. ובד"כ נראה לצידו/ם עוד 3-4 מגיעים ל 100,000, לכן בעיני השנה הנוכחית גרועה כי גם ל100,000 מעט מאוד סרטים ישראלים מגיעים השנה. אבל אולי אני אופטימי מדי…