12 מרץ 2013 | 10:32 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

משאל: איך צריך לשדר את ששת סרטי "מלחמת הכוכבים"?

"מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית". זה הסרט השני, לא הסרט החמישי

רגע לפני שג'ורג' לוקאס מכר את מותג "מלחמת הכוכבים" לדיסני, הצליחו אנשי ערוצי הסרטים של יס לרכוש סוף סוף את זכויות השידור של ששת סרטי הסדרה ישירות מידי לוקאספילם. מן הסתם במחיר מציאה: בשנה הבאה דיסני בטח יקפיצו את המחירים. הסרטים מוקרנים עכשיו ב-VOD ויגיעו לערוצי הסרטים בקרוב. מה שגרם לאנשי הפרוגרמציה בערוץ לשאלה פילוסופית: לפי איזה סדר לשבץ את הסרטים להקרנה? על פי סדר הפקתם? ("תקווה חדשה" מ-1977, "האימפריה מכה שנית" מ-1980, "שובו של הג'דיי" מ-1983, "אימת הפנטום" מ-1999, "מתקפת המשובטים" מ-2002 ו"נקמת הסית" מ-2005). או על פי סדר הכרונולוגיה העלילתית שלהם? (מתחיל ב"אימת הפנטום" נחתם ב"שובו של הג'דיי").

הם כל כך לא סגורים על שהם פונים לצופים בבקשה לעזרה בהכרעה. אז איך לדעתכם? לפי שיטה א'? (1977 תחילה) או לפי שיטה ב'? (1999 תחילה). הנה הסקר שלהם בפייסבוק, הצביעו בתבונה.

לי אין שום גרגר של ספק בעניין, ממש כשם שאין לי שום ספק שצריך להקרין את "הסנדק" הראשון ורק אחריו את "הסנדק 2". הסדרה מתחילה ב-1977, ושם צריך להתחיל איתה. ויותר מזה: כל ניסיון לצפות ב"מלחמת הכוכבים" מ"אימת הפנטום" פשוט לא עובד. הדרך היחידה לצלוח את "אימת הפנטום" ואת "נקמת הסית" זה רק אחרי שמתאהבים בעולם ובדמויות ורוצים עוד ממנו, ומוכנים לסלוח לו. אי אפשר להתאהב בעולם כשמתחילים משם, ומתוודעים קודם כל לאנקין סקייווקר, ולא ללוק, ליה והאן. זה לא עובד. "אימת הפנטום" עובד כפריקוול בלבד, לא כסרט ראשון בסדרה.

ויותר חמור מזה: אם מתחילים מ"אימת הפנטום" זה מייתר לחלוטין את כל "תקווה חדשה" (או "מלחמת הכוכבים" המקורי). מרגע שיודעים בסוף "נקמת הסית" מה פשר קשרי ההיכרות בין אנקין, לוק, ליה ואובי וואן-קנובי, כל מה שקורה ב"מלחמת הכוכבים" המקורי מיותר ומשם צריך לקפוץ ישר ל"האימפריה מכה שנית", לרגע בו הדמויות מגלות את הקשר ביניהן.

בקיצור, אין לי דילמה בכלל. ככה אני מלמד את הסדרה הזאת את בנותיי (בנות, לפחות הבנות שלי, משום מה לא מתחברות בנקל לסדרה הזאת, אבל אין להם ברירה, זה עניין של כפייה דתית אצלנו בבית). וכל דרך אחרת, לדעתי, הרסנית לסדרה.

אבל לא שאלו אותי, שאלו אתכם: אז איך צריך לשדר את סדרת "מלחמת הכוכבים" בטלוויזיה?

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “משאל: איך צריך לשדר את ששת סרטי "מלחמת הכוכבים"?”

  1. הירנוט 12 מרץ 2013 ב - 11:06 קישור ישיר

    ברור שלפי שנת ההפקה. אם כי יש אלטרנטיבה אחרת שמתוארת פה: http://www.nomachetejuggling.com/2011/11/11/the-star-wars-saga-suggested-viewing-order/

    הרעיון בקיצור: להקרין את הפריקוולים באמצע הטרילוגיה המקורית – בין האימפריה מכה שנית ושובו של הג'די – בסוג של פלאש באק:

    IV, V, I, II, III, VI

  2. JNH 12 מרץ 2013 ב - 12:04 קישור ישיר

    הסדר הנכון לשידור הוא "תקווה חדשה", "האימפריה" ו"הג'דיי". את שלושת הפריקוולים צריך לגנוז ולא לשדר שוב בשום מקום אף פעם.

  3. צליל 12 מרץ 2013 ב - 12:38 קישור ישיר

    קודם כל – אפשר לוותר על שידור "אימת הפנטום" ו"מתקפת המשובטים" שהם שיעמום אחד גדול וביזיון לסדרה כולה. ואז יש לשדר כך: "תקווה חדשה", "האימפריה", "שובו של הג'דיי", "נקמת הסית"

  4. נעם 12 מרץ 2013 ב - 15:56 קישור ישיר

    גטסבי הגדול יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל קאן. הסרט הזה קם לתחייה אחרי שכבר הוכתר כפלופ כשדחו אותו מעונת האוסקרים לקיץ.
    אני במתח.

  5. קמרלינג 12 מרץ 2013 ב - 19:21 קישור ישיר

    אני עם צליל


השאירו תגובה