סופר מה?
הביקורות הראשונות על "סופרמן חוזר" די מתלהבות. הסרט יוצא באמריקה בעוד שבוע בדיוק. בישראל הוא יחכה בתור עד שייגמר המונדיאל והפסטיבל בירושלים לפני שייצא ב-20 ביולי.
אבל יש גם הבדלים בין המבקרים. לא כולם נשפכים. הראשונים שפרסמו ביקורת על הסרט היו ג'פרי וולס ודיוויד פולנד, שניים מהבלוגרים הבולטים על קולנוע באמריקה. וולס ופולנד היו פעם עמיתים וחברים וכיום מסיבות שלא ממש הבנתי הם צהובים זה לזה.
זו התרשמותו של וולס מ"סופרמן חוזר":
It's a deeply satisfying upgrade, a reverent nostalgia piece, an above-average chick flick, a sumptous and harmonious piece of work and, frequently enough, a solid action thriller.
לעומתו, פולנד מרסק לסרט את הצורה:
Where to start on Superman Returns? It's terribly cast, poorly conceived, extremely light on action, features a romance that is not remotely romantic, doesn't feature a single memorable, "gosh, that was great" repeat-to-your-friends moment in a positive way (the blunder bits start early and often), will be crushed by Pirates of The Caribbean II and played out completely before August 1.
דבר נוסף שמעניין לראות בהתנהלות הזאת זה איך עובדת מכונת היחצנות של וורנר באמריקה. וולס ופולנד ראו את הסרט ב-8 ביוני, בהקרנת המבקרים הראשונה. וולס כתב שכתנאי להזמנת המבקרים להקרנה המוקדמת והמצומצמת הם היו צריכים להסכים לאמברגו על ביקורות עד שבוע היציאה. האמברגו הזה, יש לציין, נועד רק כדי לא לתת למבקרים מסוימים עדיפות על פני אחרים בשלב בו בכל הקרנה מגיעים רק חופן עיתונאים. מועד הסרת האמברגו הוא לרוב ביום עריכתה של ה-all media screening, הקרנות ענק ברחבי אמריקה לכלל חברי התקשורת, המתקיימות כשבוע לפני יציאת הסרט. מאותו רגע, מבחינת האולפן, כל המבקרים צפו בסרט (או קיבלו הזדמנות לצפות בו) וכולם יכולים לפרסם את ביקורותיהם בבת אחת.
על פי התגובות באתרים של וולס ופולנד מתברר שוורנר הסירה באופן חלקי את האמברגו כבר באמצע יוני. האם באופן גורף, לכל מי שראה, או שוורנר אישרו למבקרים מסוימים בלבד, כאלה שביקורותיהן היו חיוביות, לפרסם. או כמו שכתב אחד המגיבים אצל פולנד: אל תתרגשו מגל הביקורות החיובי, גל הביקורות השלילי יתפרסם
סמוך ליציאת הסרט. כמו כן עולה השאלה באתר שך פולנד, האם הוא הסתבך עם וורנר בכך שהוא פרסם ביקורת שלילית כה מוקדם.
היי יאיר
איך לדעתך וורנר יכולים לשלוט בהוצאת הביקורות וכיצד הם יכולים להעניש מבקר כזה או אחר?
האם הם יכולים פשוט למנוע את הזמנתו או שמא הם יכולים לנקוט בצעדים דרמטיים יותר?
רוה לשטרן: סנקציית איסור ההזמנה להקרנות עתידיות בהחלט יכולה לבוא בחשבון. כמו כן, תלוי איזה אמברגו הוטל. יש מקרים, ולא אתפלא אם "סופרמן חוזר" הוא כזה, בהם העיתונאים נדרשים לחתום על הסכם אי-פרסום עד תאריך מסוים. אם אכן יש הסכם כזה החתום על ידי העיתונאי האולפן יכול לתבוע אותו. ספק אם אולפן אמריקאי יילך עד כדי כך רחוק.
המפף.. אני לא ממש מבין את התלונות של פולנד על הגיל של בוסוורת' וראות', מה ענין גילם של השחקנים לגיל הדמויות שהם מגלמים? האם הוא התכוון שזה מפריע כי השחקנים נראים צעירים מידי? אם זה הענין אזי לא הבנתי אותו כהלכה. מה שהעלה בי את השאלה עד כמה הוא חשוב כמבקר קולנוע, ואת התקווה שהוא מבקר זניח כי לא אהבתי את כתיבתו והערותיו כלל
בילי ווילדר, מזל טוב. נולדת היום לפני מאה שנה (ונאספת אל אבותיך במרץ 2002), ואנחנו מודים לך על כל מה שתרמת.
אולי כל אחד ישלח פוסט ויספר מה הסרט של ווילדר שהוא אכי אוהב? נא להימנע מקלישאות סטייל "חמים וטעים". אני, למשל, בוחר בשמחה את "פדורה".
אני אישית אוהב את שני הסרטים שהוא עשה בברלין אחרי מלחמת העולם השנייה: A Foreign Affair ובמיוחד "אחת, שתיים, שלוש". שילוב מושלם של קומדיה, סאטירה ומרירות כלפי העם הגרמני שרק גרמני (או אוסטרי) יכול לנסח.
"עוגיית המזל" היה ענק ("ילדים, לכו תשחקו בכביש"),
וגם "כותרת ראשית" קרע אותי מצחוק.
איך הבנאדם הצליח להיות כזה ציני וסרקסטי ועדיין ליצור סרטים כאלה הומניים וטובי לב?