01 יולי 2013 | 17:24 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

האשליה הגדולה: כמה כוכבים קיבל "בכל מחיר"?

image

קולנוע גת, אתמול

בשבועות האחרונים הוצג בקולנוע גת סרטו של רמין בהראני, "בכל מחיר". הכרזה התלויה מחוץ לקולנוע קידמה את הסרט באמצעות הציונים שנתנו לסרט מבקרי הקולנוע מאיר שניצר, יעל שוב ואבנר שביט. ארבעה כוכבים נתן כל אחד מהם לסרט. אלא שלא. רק היום, אחרי שהסרט כבר ירד מהמסכים, גילה שביט – השוקד כעת בפריז על הדוקטורט שלו – שהוא מופיע על הפוסטר למרות שהוא מעולם לא נתן לסרט ארבעה כוכבים. למעשה, הוא בכלל לא ראה את הסרט. איך הגיעו ארבעת כוכבי השביט לפוסטר? ביונייטד קינג הבטיחו לברר.

מיונייטד קינג מגיבים: "המגזין 'טיים אאוט' פרסם בטבלתו שאבנר שביט העניק לסרט 'בכל מחיר' 4 כוכבים".

בדקתי. ואכן, בגיליון 553 מופיע בטבלת הפילמוגרף ציון ארבעה כוכבים של אבנר שביט ל"בכל מחיר". כך שאני באתי בטענות למפיצים והם אומרים לי "זה אתם, העיתונאים אשמים". צמד-חמד, מפיצים ומבקרים. בתור מי שמתפעל בשבועות האחרונים את טבלת המבקרים של "סינמסקופ", ולא פעם טועה בשיבוץ כוכביו של זה בעמודה של ההוא, הייתי מציע לאמץ גישה של בדיקה כפולה. הפתרון שלי לכך הוא שימוש בטבלה קלה לעדכון, שבה טעות מרגע שמתגלה מיד מתוקנת (מיתרונות האינטרנט על פני הדפוס). לכן, אני מניח, יש המוסיפים למודעות את ראשי התיבות טל"ח.

ובינתיים, בקולנוע גת כבר לא מציג "בכל מחיר" אלא "האשליה" למרות שהפוסטר עדיין שם. אכן, אשליות. השיעור שלמדנו הפעם: לא להאמין לפרסומים על פוסטרים של סרטים.

איך עלינו בכלל על כל הבלאגן הזה? הכל התחיל כאן.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה