קולד
לא ממש קשור לקולנוע. ואולי כן.
אם ב"הוט" באמת הולכים לבטל את העונה החדשה של "אקזיט" מדובר במקרה מופלא ועילג של חלמאות טלוויזיונית, והוכחה לאופן מעורר המבוכה בו פועלת "הוט".
הרי מאיפה הגיעו פתאום חברי להקת יוסלס איי.די להנחיית "אקזיט"? אפשר רק לשער, אבל זו לא תהיה ספקולציה מופרכת מדי: הוט מן הסתם חיפשה דרך להקים מחדש את רצועת הנוער, לבנות מחדש את המותג "אקזיט" – זה שהמבוגרים תמיד מתעצבנים ממנו, אבל בני הנוער מריעים לו. הם בטח ניסו לאפיין את קהל היעד, לזהות מי הם גיבוריו, מושאי החיקוי שלו, הדמויות שהם מזדהים איתן. ומה הם גילו: שהקהל הצעיר בקטע של פאנק. קודם כל, כבר בשורה. לפני עשר שנים הקהל הצעיר היה בקטע של אביב גפן. כלומר באמצע שנות התשעים הנוער הישראלי הגיע למרד הנעורים של הסיקסטיז. עכשיו הם סוף סוף הגיעו לסוף שנות השבעים. מרד הנעורים שלהם בעט באמת, ורועש, ומקועקע. זה כבר לא דור מזויין, אלא דור מזדיין. האמת, ככה בני נוער צריכים להיות, לא? אם יוסלס איי.די נבחרו להוביל את "אקזיט" – ואני מניח שעשו פיילוטים וקבוצות מיקוד ובדקו עם אנשי תוכן שיווקי ומה לא – זה כי מישהו בהוט זיהה שקהל היעד של הרצועה הוא פחות אבי קושניר ויותר אבי פיטשון.
וכנראה שגם ב"7 לילות" הבינו את זה אם הם לקחו את יוסלס איי.די אליהם לראיון. אחרי הכל, זו אמורה להיות להקה איזוטרית לקהל הרחב, שאמורה להנחות רצועה בערוץ נישה בשעה שאינה פריים טיים. ובכל זאת, כולם האמינו שהם מייצגים איזשהו מושא הזדהות עם בני הנוער.
ומה עשו חברי יוסלס איי.די בראיון? נורא פשוט: הם סיפקו את הסחורה.
זו כתבה מבריקה בעיני ומצחיקה נורא. השליפות שלהם שם מוכיחים שהם יהיו מעולים בטלוויזיה, מהירי תגובה, שנונים, חדים. עזבו "אקזיט", לכו ל"ביפ".
קחו ציטוט מאת ישי ברגר, בן 27, אחד מחברי הלהקה וכנראה השנון בחבורה. כשהם מדברים על יהודה סעדו, שפתאום מתחיל להחביא את הכיפה מאז שזכה ב"כוכב נולד" (לא שאני בטוח שעובדתית זה נכון) יורה ברגר הסבר: "אתה לא יכול להאמין באלוהים ולדעת ש'כוכב נולד' קיים". משפט ענק.
קחו עוד קטע, הפעם הדובר הוא הסולן יותם בן חורין, בן 27, שבצילום נראה דומה לסולן של גרין דיי: "פעם הופענו באיטליה וחיממנו שתי להקות יחסית גדולות מול 500 איש. מתישהו אחד מהקהל התחיל לירוק עלי. זאת מסורת פאנק-רוק כזאת, מעין אות הוקרה. אני לא מת על זה, אני לא מת על זה, כי אני שר ואני פותח הרבה את הפה ולפעמים זה נכנס לי וזה לא כזה טעים מוחטות עם בירות. בקיצור, אנחנו מסיימים את השיר ואני אומר לבחור שירק עלי 'אוקיי, צ'ק דיס אאוט' ודפקתי בו מוחטה די אכזרית. היה שקט ופתאום אני קולט את הקהל, 500 איש, דופק עלינו מוחטות כמו ממטרה. כולם התחבאו, אבל בגלל שאני הסולן הייתי חייב להיות מקדימה. זה היה סוג של מקלחת".
תוכנית נוער? למה לקחת אותם לתוכנית נוער? הם חייבים לככב בסרט קולנוע. זו פשוט סצינה ענקית מרוב שהיא דוחה. רק ש"הוט" בטח לא יסכימו להשתתף בהפקה. דבילים.
בהוט רצו משהו פרוע, בועט, אנטי ממסדי, וקיבלו בול מה שהם רצו. כמו כל סטנדאפיסט פרובוקטיבי טוב, יוסלס איי.די בועטים בכתבה הזאת בכולם. ההעלבות שלהם שיוויונות. הם לגמרי רוקנרול.
ועכשיו, אחרי שיוסלס איי.די הוכיחו שהם היו הליהוק הנכון, ל"הוט" קפאו הביצים. אז או שהם לא באמת רצו בעיטות, אלא רק בובות מקועקעות שנדמה שהן מסוגלות לבעוט, או שהם ציפו שהבעיטות והפרובוקציות לפחות ייקרו מול 0.3 אחוז רייטינג, מול קהל ידידותי למוחטות, בשעה שההורים מרוכזים ב"אודטה" ולא שמים לב מה קורה שם. הם כנראה לא תיכננו להגיע לשער "7 לילות", או שמישהו שכח בדרך לעדכן את המנכ"ל שרצועת השידור האנטי ממסדית הולכת להיות מובלת על ידי חבורה באמת אנטי ממסדית, שלא מאמינה בכיבוש, בצבא, ברייטינג, בפופ, בכוכב נולד. ונראה שהם לא עושים את עצמם.
ואני אומר: מה "אקזיט"? תנו להם לנהל את הוט. תעשו עליהם סרט. ומבחינה עיתונאית, רביב גולן עשה עבודה מופלאה. מאז שרונאל פישר ראיין ב"חדשות" את עמוס גלעד, ערב כניסתו לתפקיד מפקד גלי צה"ל, לא זכור לי מקרה של ראיון שניזום למטרות יחצניות שמתפוצץ ליחצן בפרצוף ושמטרפד מינוי שכבר היה סגור.
ואם כל ה"אולי נבטל את אקזיט בגלל הראיון" הוא בעצמו מזימה יחצנית, ושביום ראשון תתפרסם הכחשה והתוכנית תשודר כסדרה מתוך מצג שהמורדים ניצח את חובש הכיפה בראש החברה, הרי שכאן אני כבר באמת אוריד כאן את הכובע. אם זה יקרה, יש סיכוי שהצלחתם לשכנע אותי לצפות ב"אקזיט". אם לא, זה ילמד את חברי יוסלס איי.די מה קורה כשהולכים לעבוד עבור תאגידים.
כך או כך, אני הרווחתי: גיליתי להקה שלא הכרתי. גרמתם לי לחפש שירים של הלהקה באינטרנט, ומה גיליתי? שהם ממש אחלה. איזה מותק של שירים. הנה, תראו את "תגבירו את הסטריאו". שיט, שלחו אותם שנה הבאה לאירוויזיון (רק זהירות עם המוחטות על המוניטור).
הוט ועוד
ואולי הבעיה של הוט היא בכלל לא עם יוסלס איי.די, אלא עם העובדה שיכול מאוד להיות שמיום ראשון לא יהיה להם מי שיכתוב ויביים את "אקזיט". ואת "האלופה" ואת "השמיניה". אחרי שהמשא ומתן מול הוט על תשלום תמלוגים לתסריטאים ולבמאים התפוצץ, תוכרז ביום ראשון (2.7) שביתה של איגודי היוצרים נגד החברה. למעלה מ-700 תסריטאים ובמאים חתמו על הסכמתם שלא לכתוב ולא לביים דבר עבור "הוט" עד שנושא התמלוגים ייפתר. עכשיו צריך לקוות שהיוצרים בארץ יעמדו מאחורי השביתה ויפגינו סולידריות. ואם חברי יוסלס איי.די מקבלים טלפון מהמנכ"ל לשיחת הבהרה ואזהרה שאחריה הוא יסכים להעלות את התוכנית לשידור, תחת עינו הצנזוריאלית הפקוחה, אני מקווה שחברי הלהקה יגידו לו שיקפוץ להם. שיפגינו אחווה עם התסריטאים והבמאים. שלא יעלו לשידור עד שהעניין ייפתר. זה יהיה מאוד פאנק רוק מצידם. אה, ולמנכ"ל הוט: אם יותם בן חורין עומד מולך ואומר לך "צ'ק דיס אאוט" ומושך בקולניות באפו – תתכופף.
אם אני לא טועה, זה היה עמוס גלבוע, ולא עמוס גלעד.
היי יאיר,
אני חושב שדווקא כן הכרת אותם – מהפסקול של "שנת אפס"…
איזה קטע, האלגוריתם של גוגל קלט יותר מדי דיבורי מזון (רוק, לצורך העניין נכנס לקטגוריה) והחליט לפרסם לצד הידיעה פרסומת לערכת הרזייה.
חוצמזה, אין ספק שהוט יוצאים הכי אפסים שאפשר. שוב.
אלא אם כן אכן מדובר בספין מתוכנן. ואז, הדבר יותר מקומם מאשר מחוכם.
מרקו
נו באמת, עליך לא האמנתי.
"גאונים"? ממישהו אינטיליגנטי ציפיתי להרבה יותר, מצטער. הם בעצמם כל מה שהם מעמידים פנים שהם נגדו – כוכב נולד? הם התאומים האלטרנטיבים של התכנית. הם עשו פעם מוזיקת פאנק, היום הם הפכו לגרינדיי הישראלים. היה להם קהל, המוזיקה היתה מאוד נחמדה, ואז הם החליטו לעשות כסף וכתבו להיטי פופ דוחים.
אתה באמת מאמין לפוזה האנטי-ממסדית מהראיון ההוא? כל מה שהם עושים הוא אנטי-בשביל-להיות-אנטי, שום דבר יותר מזה. שום אידאולוגיה מאחרי הדברים שלהם, שום הסבר הגיוני. אמרת סיפקו את הסחורה? ועוד איך. הם בדיוק מה שהוט רצו, ו(כמו שאמרת)הבעיה היחידה היא שמישהו החליט לתת לזה קצת יותר מדי חשיפה, מספיק חשיפה כדי שזה יגיע ליותר מדי מהקהל שיתעצבן.
"שקהל היעד של הרצועה הוא פחות אבי קושניר ויותר אבי פיטשון" – קהל היעד של הרצועה לא יודע מי זה אבי פיטשון, והאמת היא שעד לפני דקה כשקראתי מה כתבת, גם אני לא זכרתי. היסטוריה עתיקה.
אה, זה רלטיביזם במלוא עוצמתו.
זה שפעם יוזלס איידי עשו פאנק ולא היו מוכרים, והיום עושים פאנק והפכו לכן מוכרים (בעיקר כי הפאנק נכנס לאופנה, כמו שכתב יאיר) לא הופך אותם למוצר מסחרי. לא כל עוד הם עובדים עצמאית, בכל אופן.
הם אנטי בשביל להיות אנטי? יופי, כי זה בדיוק פאנק. כל ה"אידיאולוגיות" הולבשו על להקות הפאנק בצורה מלאכותית, זמן מה אחרי שהגיעו לגדולתן.
-נמחק-
רוה לנייד: מסרים אישיים שלח לי במייל (הוא מופיע בראש העמוד) ואענה לך למה מחקתי.
I am glad for writing to make you be aware of of the impressive discovery my daughter encountered visiting your site. She discovered a lot of things, including how it is like to have a wonderful helping nature to make other individuals really easily learn specific grueling things. You really exceeded our own desires. Thanks for presenting the beneficial, trusted, educational and easy tips on this topic to Gloria.