31 אוקטובר 2013 | 22:59 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 31.10.2013

טבלת המבקרים של השבוע מובאת לכם בחסות הספרה 3. שלושה סרטים חדשים נכנסו לטבלה, ורובם קיבלו את הציון 3 מרוב המבקרים. קום-סי, קום-סה, זה מה שיש לנו השבוע. סרטי בסדר. ״כל הזמן שבעולם״ הוא סרטו החדש והחביב מאוד של ריצ׳רד קרטיס (התסריטאי של ״נוטינג היל״); ״תור 2״ הוא המשך הרפתקאות האיש והפטיש; ו״הרשות החמישית״ הוא סרטו של ביל קונדון (״דמדומים 4״) על ג׳וליאן אסאנג׳ ופרשת וויקיליקס. להפתעתי, עמיתיי מצאו את הסרט הזה מעט טוב יותר ממה שאני חשבתי עליו. הופתעתי. (עדכון, שישי בבוקר: גם ״המשחק של אנדר״ הצטרף לטבלה. יתרון האינטרנט על הדפוס). וגם: שניים מהסרטים הבולטים ביותר של העונה החולפת עזבו את הטבלה. הנה כל הנתונים:

״קפטן פיליפס״, שהביא עד כה 50,000 צופים לבתי הקולנוע, הצטרף השבוע לקבוצת העלית של סרטי הטבלה שהצליחו להשיג ניקוד מכל עשרת המבקרים שלנו. בעיניי זה מדד לכך שהסרט מצליח לעניין ולסקרן ומוציא אנשים מהבית (גם מבקרים, שהרי גם הם קהל).

ומי עזב השבוע? בראש ובראשונה, ״האשליה״. מותחן הקוסמים של לואי לטרייה הפך לאחד הסרטים המצליחים של הקיץ, לפחות ביחס לציפיות ממנו. כמו שקרה באחרונה עם ״אסירים״, גם זה סרט שהקהל גילה ונוצר סביבו באז ששלח אנשים לקולנוע – בלי הרבה פרסום או ביקורות. פשוט כי אנשים אהבו. הנה דרך לייצר שוברי קופות: לעשות סרטים שאנשים אוהבים. אין נתון רשמי לגבי הצלחת הסרט, אבל הוא בוודאי עבר את ה-200,000 צופים. מהעבר השני: גם ״קיסר חייב למות״ של האחים טאוויאני ירד השבוע (לעשות מקום ל״יחי ההבדל הקטן״ של אותו מפיץ בשבוע הבא), גם כאן אין לי מספרים, אבל מן הסתם לא רבים באו לראות את הסרט, אבל הוא כיכב בצמרת טבלת המבקרים; ״אקדח כפול״ הדנזל-וושינגטוני ירד גם הוא. וכך גם ״תודה ששיתפתם״, אחד הסרטים שירדו הכי מהר מבתי הקולנוע השנה. ולבסוף, ״צל הימים״ של מישל גונדרי, אחד הסרטים הטובים של השנה, שבא והלך בלי שהתייחסתם אליו יותר מדי. לא יפה.

נעיף מבט לכיוון המצב בקופות: ״תוכנית בריחה״ בראש, ״יסמין הכחולה״, ״המשרת״ ו״קפטן פיליפס״ אחריו. ״בית לחם״ ו״כידון״ עובדים לא רע. ״בית לחם״ הגיע בתחילת השבוע ל-120,000 צופים.

אבל אני הכי סקרן לקראת שבוע הבא כדי לדעת מה חשבו עמיתיי המבקרים על ״כוח משיכה״ (״גראוויטי״) של אלפונסו קוארון. עוד שבוע וזה כאן.

המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):

נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"

ארז דבורה, "וויינט"

שמוליק דובדבני, "וויינט"

אור סיגולי, "סריטה"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "עכבר העיר אונליין"

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 31.10.2013”

  1. ד. 1 נובמבר 2013 ב - 0:54 קישור ישיר

    נטע אלכסנדר (המבקרת אישה הטובה בישראל. מי עוד נשים ראויות ? יעל שוב, רותה קופפר- לרוב מבקרת טלויזיה ב"הארץ", זהר וגנר)
    ודובדבני (רק "כנס" ו"תשוקה" מעולים ?! ) צריכים לצפות ביותר (כמות, בטבלה, המוקרנים) סרטים, שמיר גם.


השאירו תגובה