יותר מכל דבר אחר ההבדל הבולט ביותר לעין הוא איכות הפרומואים: השני הוא כל כך הרבה יותר טוב! גרסת האסונות לאנדרסטייטמנט. מעולה.
האם הם גנבו שוטים מ'הגלגול'? השימוש בנזירים טיבטיים (או לצורך העניין "חכמי המזרח") אומר גם משהו על המקום שהולך ותופס המזרח כמקור הסטיראוטיפי של החוכמה האנושית.
בראשון – קיאנו ריבס (שדומה שם פלאים לגילי שושן בעיני) באמת כבר נמאס, וגם השוטים שנראים כאילו הם שאריות מהיום השלישי. יאללה. לא יודע לגבי סוף העולם – אבל היצירתיות נגמרה שם כבר מזמן.
תודה על הלינק, אוטו פוקוס (אפשר לקרוא לך "אוטו"?)
הנה מתחילים להיחשף ההבדלים מהרומן הגרפי… בספר, המילה "ווצ'מן" לא נאמרת אפילו פעם אחת, ובטריילר הזה כבר פעמיים.
מצד שני, אהבתי שהסרט מוגדר R, למבוגרים בלבד… מקווה שהם יישארו נאמנים לאופי הקיצוני של הסיפור. הלוק של רורשאך טוב מאוד, והליהוק המצוין של ג'קי ארל היילי לתפקיד משאיר פתח לשיחזור הדמות מהקומיקס: טיפוס שהולך על הקו הדק שבין גיבור-על לבין רוצח סדרתי פסיכופת.
אידלשטיין אל תלכלך סתם, רק ממבט קצר בפרק הראשון כבר מצאתי את המשפט מפתח:who watches the watchman תסתכל בעמוד 9 בבוקסה האמצעית בשורה התחתונה – זה הגרפיטי שעל הקיר. ולמיטב זכרוני זה מופיע באותה צורה בעוד מקומות בספר.
אני דווקא חסיד הגישה הגורסת שעיבוד קולנועי צריך להיות כמה שיותר חופשי מהצמדות לפרטים הנרטיביים של המקור, על מנת לשמור על רוחו. קולנוע הוא מדיום שונה מקומיקס, ועל מנת ליצור סרט טוב אסור לנסות להעתיק את המדיום המקורי. ככל שמצפים יותר למקור בגרסה נוספת, כך פוטנציאל האכזבה גדל.
תכל'ס, לא נדע עד שלא יצא הסרט – לטריילרים יש בדרך כלל קשר קלוש, אם הכלל, לסרט הסופי (במיוחד כשעדיין לא סיימו לצלם אותו). אפשר רק לקוות שזאק סניידר ידע לביים סרט יותר אינטלגנטי ומורכב מ-"300".
בעיקר יש לקוות כי דריקסון ואמריך יימנעו מהחרבתה של מנהטן ואו מונומנטים לאומיים אמריקאיים אחרים. ספילברג הצליח להמלט מהקלישאה הזאת בחכמה (ומנוספות – כמו צוות הצילום הסקרן המשלם בחייו, לדוגמא) כבר לפני ב-"מלחמת העולמות" של 2005, והדגים כיצד אימת "סוף העולם" יכולה לעבור בכלים קולנועיים ויזואליים ואחרים חדשים, ואינה מחייבת שימוש חוזר באותן קלישאות חבוטות בכל סרט "סוף האנושות".
אמריך באמת חושב בגדול. זה תמיד מסקרן ומבטיח, אם כי לא תמיד מקיים…
הגמד, הכינוי Watchmen מופיע בגרפיטי אבל אף פעם לא נאמר בקול על ידי הדמויות ואף פעם לא משתמשים בו ככינוי לקבוצת הדמויות הראשיות (כלומר, ווצ'מן זה לא אקס-מן, אין להם כינוי קולקטיבי), גם הגרפיטי, במקור, לא מתייחס ספציפית אליהם.
רוצים לעזור לממן את פעילות הבלוג, טבלת המבקרים והפודקאסט? מוזמנים לבקר בדף שלי ב-Patreon ולבחור לכם את אחת מדרגות התמיכה, ולהצטרף לקבוצות הסודיות של "סינמסקופ" לקבלת עדכונים והמלצות פרטיות. לחצו כאן
אגב סוף העולם, יצא טריילר חדש ל-Watchmen, עפ"י הרומן הגרפי הידוע שנוגע בנושא:
http://www.youtube.com/watch?v=1gyP1UTFAh8
באחד קולו המיוסר של קיאנו ריבס גורם לי לרצות לראות את סוף העולם מגיע, בלי שום ייסורי מצפון.
כתבה מצויינת בוויינט על מתחם "ששת המופלאים".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3621027,00.html
יותר מכל דבר אחר ההבדל הבולט ביותר לעין הוא איכות הפרומואים: השני הוא כל כך הרבה יותר טוב! גרסת האסונות לאנדרסטייטמנט. מעולה.
האם הם גנבו שוטים מ'הגלגול'? השימוש בנזירים טיבטיים (או לצורך העניין "חכמי המזרח") אומר גם משהו על המקום שהולך ותופס המזרח כמקור הסטיראוטיפי של החוכמה האנושית.
בראשון – קיאנו ריבס (שדומה שם פלאים לגילי שושן בעיני) באמת כבר נמאס, וגם השוטים שנראים כאילו הם שאריות מהיום השלישי. יאללה. לא יודע לגבי סוף העולם – אבל היצירתיות נגמרה שם כבר מזמן.
הנראה שהדבר האחרון שקורה בטריילר של "היום בו האדמה עמדה מלכת" הוא שהיא עומדת מלכת.
משום מה אני לא יכול שלא להעריך את השאפתנות של רולנד אמריך וסרטי יום הדין שלו. האיש חושב בגדול.
ההבדל הוא שהראשון יהיה סרט מצוין של הבמאי המבטיח סקוט דריקסון ועומת זאת הסרט השני יהיה כנראה עוד פלוף של אמריך.
תודה על הלינק, אוטו פוקוס (אפשר לקרוא לך "אוטו"?)
הנה מתחילים להיחשף ההבדלים מהרומן הגרפי… בספר, המילה "ווצ'מן" לא נאמרת אפילו פעם אחת, ובטריילר הזה כבר פעמיים.
מצד שני, אהבתי שהסרט מוגדר R, למבוגרים בלבד… מקווה שהם יישארו נאמנים לאופי הקיצוני של הסיפור. הלוק של רורשאך טוב מאוד, והליהוק המצוין של ג'קי ארל היילי לתפקיד משאיר פתח לשיחזור הדמות מהקומיקס: טיפוס שהולך על הקו הדק שבין גיבור-על לבין רוצח סדרתי פסיכופת.
אידלשטיין אל תלכלך סתם, רק ממבט קצר בפרק הראשון כבר מצאתי את המשפט מפתח:who watches the watchman תסתכל בעמוד 9 בבוקסה האמצעית בשורה התחתונה – זה הגרפיטי שעל הקיר. ולמיטב זכרוני זה מופיע באותה צורה בעוד מקומות בספר.
ורדך אגב אם כבר ליהוקים אז משום מה דאוני ג'וניור נראה לי כמו הבחירה המושלמת לתפקיד הקומיקאי. מצד שני אין לזה שום קשר לסרט אז לא חשוב…
אני דווקא חסיד הגישה הגורסת שעיבוד קולנועי צריך להיות כמה שיותר חופשי מהצמדות לפרטים הנרטיביים של המקור, על מנת לשמור על רוחו. קולנוע הוא מדיום שונה מקומיקס, ועל מנת ליצור סרט טוב אסור לנסות להעתיק את המדיום המקורי. ככל שמצפים יותר למקור בגרסה נוספת, כך פוטנציאל האכזבה גדל.
תכל'ס, לא נדע עד שלא יצא הסרט – לטריילרים יש בדרך כלל קשר קלוש, אם הכלל, לסרט הסופי (במיוחד כשעדיין לא סיימו לצלם אותו). אפשר רק לקוות שזאק סניידר ידע לביים סרט יותר אינטלגנטי ומורכב מ-"300".
ואפשר לקרוא לי אוטו 🙂
בעיקר יש לקוות כי דריקסון ואמריך יימנעו מהחרבתה של מנהטן ואו מונומנטים לאומיים אמריקאיים אחרים. ספילברג הצליח להמלט מהקלישאה הזאת בחכמה (ומנוספות – כמו צוות הצילום הסקרן המשלם בחייו, לדוגמא) כבר לפני ב-"מלחמת העולמות" של 2005, והדגים כיצד אימת "סוף העולם" יכולה לעבור בכלים קולנועיים ויזואליים ואחרים חדשים, ואינה מחייבת שימוש חוזר באותן קלישאות חבוטות בכל סרט "סוף האנושות".
אמריך באמת חושב בגדול. זה תמיד מסקרן ומבטיח, אם כי לא תמיד מקיים…
הגמד, הכינוי Watchmen מופיע בגרפיטי אבל אף פעם לא נאמר בקול על ידי הדמויות ואף פעם לא משתמשים בו ככינוי לקבוצת הדמויות הראשיות (כלומר, ווצ'מן זה לא אקס-מן, אין להם כינוי קולקטיבי), גם הגרפיטי, במקור, לא מתייחס ספציפית אליהם.