18 נובמבר 2013 | 08:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

והאוסקר הולך ל… סטיב מרטין

סטיב מרטין מקבל אוסקר כבוד, אתמול לפנות בוקר

אתמול לפנות בוקר חולקו בהוליווד פרסי האוסקר לשם כבוד ולמפעלות חיים – פרסים שבעבר הוענקו במסגרת הטקס הרשמי, אבל לפני כמה שנים פוצלו לאירוע מצומצם ונפרד כדי לעזור בקיצור משך הטקס. שלושה מוותיקי הוליווד זכו בפסלונים על עבודתם ארוכת השנים בתחום: אנג׳לה לנסברי (המוכרת בעיקר מהטלוויזיה בזכות הסדרה ״רצח במשיכת קולמוס״), מעצב התלבושות פיירו טוסי, והקומיקאי סטיב מרטין. אנג׳לינה ג׳ולי זכתה בפרס על שם ג׳ין הרשולט המוענק על גמילות חסדים ועבודה למען מטרות הומאניטריות.

הפסלון לאנג׳לה לנסברי לא ברור לי – לא משנה בכמה סרטים היא הופיעה בצעירותה, עדיין נדמה לי שפרס אמי על מפעל חיים מתאים לה יותר – אבל אנחנו כאן לכבודו של סטיב מרטין.

סטיב מרטין היה הקומיקאי הראשון שהערצתי. הייתי בן עשר בסוף שנות השבעים, וסטיב מרטין היה הדבר הכי לוהט בטלוויזיה האמריקאית. עם בלונים סביב מצחו, וחץ פלסטיק המפלח את גולגלתו – או כתר פרעוני של תות-אנך-עמון – ובנג׳ו המשתלשל מכתפו הוא היה הדבר הכי מצחיק שראיתי בחיים. הוא היה אצל ג׳וני קרסון, וחזר שוב ושוב ל״סאטרדיי נייט לייב״ והיה ב״החבובות״, הוא התנגן לי על הפטיפון באלבום הכפול של הופעות הסטנד אפ שלו, ואז הוא הגיע לקולנוע, בראש ובראשונה ל״The Jerk״. במשך ארבעה סרטים, הצימוד של סטיב מרטין כשחקן וקרל ריינר כבמאי (אבא של רוב ריינר) הניבו כמה מהבדיחות הכי מצחיקות בקולנוע. ואז גילינו שהאיש המשוגע הזה גם יודע לרגש: ב״הורים במשרה מלאה״ של רון הווארד או ב״גרנד קניון״ של לורנס קסדן וב״אבי הכלה״ של ננסי מאיירס וצ׳רלס שאייר. בין אם זה היה עם ג׳ון לנדיס ב״שלושה אמיגוס״ או עם פרנק אוז ב״אשה בהפתעה״, מרטין היה שחקן וקומיקאי שרציתי לראות אותו בכל תפקיד, ורבים מהם אני יודע לצטט עד היום.

אז לתת לו אוסקר כבוד – האיש, אחרי הכל, הנחה את טקס האוסקר שלוש פעמים – זו בעיניי מחווה נפלאה.

אז הנה קטעי הווידיאו מתוך הטקס אתמול הקשורים לחלק של מרטין. ראשית – כי אני יודע שאתם רואים רק את הווידיאו הראשון ואז מתעייפים וממשיכים הלאה – הנאום של מרטין עצמו, עם קבלת הפרס. האיש שכל משפט שלו זה פאנץ׳ (״אני לא יכול לבטא בפניכם כמה אני נרגש הערב. כי הבוטוקס עדיין טרי״). ואחרי זה, שלושת הדוברים שהציגו אותו לפני כן: מרטין שורט (שותפו ל״שלושה אמיגוס״), טום הנקס (אומר עליו סטיב מרטין: ״כולם אוהבים את טום הנקס. אז ראיתי את ׳קפטן פיליפס׳. לא חשבתי שזה כזה מצחיק״) וחברו ביל טיילור (חבל לי שקארל ריינר לא היה בין הדוברים, כי הוא היה ממש האבא של הקריירה הקולנועית של מרטין).

סטיב מרטין:

 

טום הנקס:

 

 

מרטין שורט:

 

 

ביל טיילור, צלם וחבר של מרטין מאז נעוריהם:

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה