פרסי וולג'ין. שידור חי מהגיא
גן מיטשל, חוצות היוצר. מאחורי בריכת השולטן, למרגלות חומות העיר העתיקה. שוב מקפיאים את המוזמנים, הפעם לחלוקת פרסי וולג'ין.
22:30:
פרס הסרט הקצר – "סימני דרך" של שמעון שי מסם שפיגל.
סרט תיעודי: תיקו – "בלעין חביבתי" של שי כרמלי פולק ו"מלון תשעה כוכבים" של עידו הר.
22:45:
פרס התסריט: "אביבה אהובתי", שמי זרחין.
פרס הסרט (שבו, קחו אוויר, היכונו להתעלף מהלם): "נו אקזיט" של דרור סבו.
עוד פרסים:
צילום: שי גולדמן, "שלוש אמהות"
שחקנית: אסי לוי, "אביבה אהובתי"
שחקן: אסי דיין ב"הדברים שמאחורי השמש" וגל זייד ב"נו אקזיט".
22:50
והנה הקומוניקט:
פרס וולג'ין לסרט העלילתי: הפרס בקטגוריה זו, בסך 190,000 שקלים, הוענק לבמאי דרור סבו ולמפיקים אורי דיקשטיין ומיכל דבש על הסרט "NO אקזיט"
בפרס התסריט בסך 45,000 שקלים זכה שמי זרחין עבור "אביבה אהובתי".
פרס הצילום לזכר יז'ה ליפמן בסך 12,000 שקלים הוענק לצלם שי גולדמן על הסרט "שלוש אימהות".
פרס המשחק בסרטים העלילתיים באורך מלא:
בפרס השחקן בסך 5,000 שקלים התחלקו אסי דיין על תפקידו בסרט "הדברים שמאחורי השמש" וגל זייד על תפקידו בסרט "NO אקזיט".
בפרס השחקנית בסך 5,000 שקלים זכתה השחקנית אסי לוי על תפקידה בסרט "אביבה אהובתי".
סרט תיעודי:
הפרס בקטגוריה זו, בסך 55,000 שקלים, חולק בין הבמאי עידו הר עבור הסרט "מלון 9 כוכבים" לבין הבמאי שי כרמלי פולק עבור הסרט "בילעין חביבתי"
עוד זכו הסרטים בשירותי שיווק והפצה בינלאומיים בשווי של 15,000 שקלים באדיבות רות דיסקין סרטים בע"מ.
במענק הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו בסך 15,000 שקלים, זכה הסרט "האולפן" בבימוי דוד אופק.
בפרס און אייר ע"ש אלקה עינור, שירותי צילום בשווי 3,000 דולר זכה הסרט "בחברתו של חתול מת".
בפרס העריכה, שירותי עריכה בשווי 2,500 דולר באדיבות אולפני תל אביב, זכה הסרט "האולפן".
סרט קצר:
הפרס בקטגוריה זו, בסך 22,000 שקלים הוענק לשמעון שי, במאי הסרט "סימני דרך".
ציון לשבח הוענק לרודיאון ברודסקי במאי הסרט "טוליה".
הפרסים מוענקים כבר 17 שנה ע"י ג'ק וולג'ין התורם ותומך זה שנים ארוכות באמנות הקולנוע בישראל.
פרס מיוחד מטעם הפסטיבל:
פרס מיוחד על משחק ניתן לגילה אלמגור על הופעותיה יוצאות הדופן ב"שלוש אמהות", בבימוי דינה צבי-ריקליס ו"ידיים קשורות" בבימוי דן וולמן.
פרס הדרמות ע"ש ענת פרחי בסך 30,000 שקלים חולק בין שרון מימון וטל גרניט במאי "משכנתא" ובין ג'וני ערביד במאי "רינגו וטאהר".
פרס ברוח החופש לזכרו של וים ון ליר, מוענק לסרטים עלילתיים ודוקומנטריים מרחבי העולם שעניינם החתירה הנצחית של האדם לחופש.
הפרס לסרט העלילתי בקטגוריה זו בסך 12,000 שקלים הוענק לבמאית יאסמילה זבאניץ' עבור סרטה "גרבאויצה".
בציון לשבח בקטגוריה זו זכה הסרט "בית קפה על הגבול" בבימויה של קאמבוזיה פארטובי.
הפרס לסרט התיעודי בקטגוריה זו בסך 8,000 שקלים הוענק לבמאית הלן קלודבסקי עבור סרטה "לא עוד דמעות אחותי".
בציון לשבח בקטגוריה זו זכה הסרט "באוקטובר רעדה הארץ" בבימויה של ג'ולי גל.
ברוח החופש – מיזם קולנועי מייסודם של סינמטק ירושלים, פרוייקט קולנוע – קרן רבינוביץ' ו-YES דוקו:
מפעל קולנועי שנועד לעודד יצירת סרטים העוסקים בנושאי כבוד האדם וחירותו. הסרט הנבחר:
"שאהידות" שיבויים ע"י נטלי אסולין-שוורץ ויופק ע"י איילת אפרתי וטליה קלינהנדלר.
הסרט יזכה במענק הפקה בסך 400,000 שקלים.
הסרט יוצג בשנה הבאה במסגרת הפסטיבל ה-24 לקולנוע, ירושלים 2007
שווים – מיזם קולנועי מיסודם של סינמטק ירושלים, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי והרשות השנייה לטלויזיה ורדיו.
מענק הפקה של עד 560,000 שקלים ליצירת סרט תיעודי העוסק בנושאים של צדק חברתי. הפרוייקט הזוכה, "עֲבדֵי קבלן" בבימוי דוד אופק ובהפקת עדנה ואלינור קוברסקי, יוצג בפסטיבל הקולנוע ה-24, ירושלים 2007.
עד כאן השידור החי (שנעשה בנוחות הנעימה של חדר העבודה שלי בתל אביב, ותודה לצוות המסמסים ממדשאות חוצות היוצר, ובעיקר לדניאלה הנפלאה, שעזרה מאוד לאורך כל הפסטיבל, ובעיקר הערב). פרשנות וסיכומים, בהמשך. המשיכו לרפרש.
שידור חי בבלוג – קונספט.
מה??????? נו אקזיט?????
אנשים לא נופלים שם על הדשא מהשוק??? יאיר מה קורה דווח!!!
הולי שיט!
(תגובות של הלם מוציאות ממני ביטויים בשפות זרות)
יאיר, אני זוכר שלפני הפסטיבל דיווחת על "אביבה אהובתי" כפייבוריט, כאשר רק "מישהו לרוץ איתו" יכול לגנוב לו את הבכורה. איך הדברים השתנו, מה? אם התגובות מהפסטיבל מספיק מייצגות, יכול להיות שכבר עכשיו ניתן לסמן את חמשת המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר:
אביבה אהובתי
אדמה משוגעת
הדברים שמאחורי השמש
מישהו לרוץ איתו
נו אקזיט
ופייבוריט אין.
מישהו שם לב לנוכחות המסיבית של בוגרי סם שפיגל בין הזוכים? מרשים.
נא לדייק ולא לכתוב "שלוש אחיות" במקום "שלוש אמהות" – עם כל הכבוד לצ'כוב…
רוה לריקליס: תודה. תוקן. ואם אתה כבר פה, תגיד: היי דפינישן או 35 מ"מ? קוראי הבלוג מתים לדעת.
אם אני לא טועה, "נו אקזיט" בכלל לא הוגש כמועמד לפרס אופיר
חברים, אמנם התדהמה גדולה אבל נא להרגע. מפטפוטים שבין השיחים בחוצות היוצר עולה כי אפילו קברניטי הפסטיבל המומים מבחירת הסרטים הזוכים (!) ומביעים חרטה על בחירת השופטים ובעיקר על יושבת ראש חבר השופטים דברה וינגר ששמועות שגונבו לאוזני אומרות כי התנהגה בדרך כוחנית, פרובוקטיבית, וביטלה את דעתם של השופטים האחרים. מוסכם על כלל אנשי הפסטיבל והעיתונאים כי 2 סרטים אחרים הם שהיו הטובים בתחרות. אני מרשה לעצמי להמליץ לפסטיבל ירושלים לשקול טוב יותר בעתיד מינוי השופטים.
שחר מתל אביב
שלוש אחיות זה היי דפינישן
לשחר העולה
מה זה בדיוק הקישקוש שכתבת? הבחירה בירושלים היא פה אחד – ביחד ולאו דווקא של אחת. אז אם ארבעה פיות לא הצליח לבלוע את הפה של הגב' וינגר (שלדעתך המוזרה הפעילה איזו שהיא כוחנות- אייך בדיוק?) אז כנראה ומן הסתם, שבסופו של יום לדעת כולם הסרט שזכה הוא היותר מוצלח. ואם כבר השיחים בחוצות היוצר לוחשים לך כל מיני דברים (המלך מידס עם האוזניים הארוכות), אז כדאי שתקשיב ותקרא בין השורות של כל אלה שכתבו ביקורת ותנסה להבין שכנראה לא היו השנה סרטים מי יודע מה טובים, זה הכל וזה פשוט בדיוק כמו שזה נשמע.
ליה ון ליר: "טעינו בבחירת דברה וינגר."
איך זה?
לשחר העולה
ליה ואן ליר בכלל זוכרת מי השופטים? אייך זה?
בהערת אגב.
שחר=זריחה=זרחין, אז רד מזה.
הסרט הראוי זכה. עופר שכטר – ברכות. והגיע הזמן שיתחילו להתייחס לבחור ברצינות הראוייה המגיעה לו.
ןלשמי זרחין – אכלת אותה, תאכל את הלב.
שמעתי מהשיחים שהיתה נטיה להעניק את הפרס לאדמה משוגעת, לכן לא נתנו לו פרסים משניים. פתאום הופיע הנו אקזיט הטלוויזיוני הזה ובילבל את כולם. בכלל, מה זו הטלוויזיונריות הזאת? סרט הפתיחה הוא הפקת טלוויזיה, הסרט הזוכה ניראה כמו סרט טלוויזיה, אביבה גם מריחה טלויזיונריות…
שלוש אמהות צולם ב-HD והועבר בתהליך איכותי ומבוקר ל-35 מ"מ
אשמח אם תעזרו לי להשלים את הרשימה – באיזה פורמט צולם איזה סרט:
פילים:
הדברים שמאחורי השמש
בידיים קשורות
HD/וידאו:
שלוש אמהות
מישהו לרוץ איתו
?:
מכתבים לאמריקה
מחילות
אביבה אהובתי
אדמה משוגעת
NO אקזיט
חלק מהפרטים אפשר למצוא באתר של קרן הקולנוע, ואלו הם –
אדמה משוגעת – 16 מ"מ סופר.
מכתבים לאמריקה – פילם 35 מ"מ.
גם שלוש אמהות, לפי האתר, צולם בפילם 35 מ"מ, אם כי המפיק אומר אחרת, ראו כמה הודעות למעלה. האם באתר הקרן מחשיבים סרטים שעברו תהליך העברה לכאלה שצולמו ב- 35? לא בהכרח, על "מעבר לעין" מצויין שהוא צולם בוידאו ושהועבר ל-35. אותו דבר על "ימים קפואים". טעות? מעניין.
אתר הקרן (העמוד על מצב ההפקות) –
http://www.filmfund.org.il/page.aspx?section=628
אנימאמין ש"נו אקזיט" צולם בוידאו, מכיוון שהוא מיני סדרה במקור. על מחילות אני לא יודע, וגם לא על "אביבה אהובתי".
ואם כבר "אביבה"- לא יכול להיות רעיון יפה (יחצ"ני ואנושי), אם שמי זרחין הטברייני ושאר יוצרי ושחקני הסרט יעלו להקרין אותו בטבריה ויושבי הצפון בדי.וי. די, במקלטים?
וזה כמובן "למראית עין", לא "מעבר לעין"….
וזה מה שמוסרים בתיאטרות ישראל על שודדי הקריביים:
בארץ, הסרט פתח בסופ"ש האחרון וקבע את הפתיחה הטובה ביותר של סרט של חברת וולט דיסני בישראל אי פעם עם למעלה מ-60 אלף צופים
לדן: אני לא סומך על אתר קרן הקולנוע בדיוק בגלל הדוגמאות שהבאת [ויש עוד]. הראו ב"ערב טוב עם גיא פינס" קטע מ"נו אקזיט" ואני די בטוח שהוא צולם בוידאו [לא היי דפינישן]. לפי imdb "מחילות" צולם בהיי דפינישן. אבל בטח מי שצפה בסרטים כבר יודע מי צולם איך. ברולר של "הדברים שמאחורי השמש" שרואים שהוא צולם בפילים, גם רשום "צולם בפילים 35 מ"מ".