וירוס
אני חולה.
תשעשעו את עצמכם בלעדי במקומות הבאים:
– צפו בסרט האנימציה המהולל "שכנים", של נורמן מקלארן, שזכה באוסקר ב-1952. ואז שוטטו להנאתכם באתר המשודרג של ה"נשיונל פילם בורד" הקנדי, שהפיק כמה מסרטי האנימציה המבריקים של ימינו.
– קראו את הביקורת האוהדת שלי על "סופרמן חוזר".
– קראו כאן על הסכסוך בין טום קרוז וסטיבן ספילברג. (ויה ג'פרי וולס).
– עקבו אחרי קווין סמית מסתכסך עם מבקרי קולנוע: מונע מדיוויד פולנד להיכנס להקרנה שלו ונכנס בג'ואל סיגל שיצא מהסרט שלו באמצע. כנסו ללינקים בפוסט של פולנד.
– לפני חודש כתבתי ב"עלמה" על הקוואזי-פמיניזם התאגידי של הוליווד, שבא לידי ביטוי בכך שלא מעט נשים ניצבות בתפקידים בכירים באולפנים. השבוע פוטרה נינה ג'ייקובסון מדיסני וניקי פינק, אחת הפרשניות החריפות והמוצלחות ביותר על הוליווד בעיתונות האלטרנטיבית, טוענת שהוליווד חזרה להיות עיר של גברים.
יש לכם עוד לינקים מעניינים לסרטים ולכתבות מהרשת?
ואם אתם קוראים את האתר הזה מהצפון, אנא דווחו – מה שלומכם?
ב-AV Club (דוט קום) תמיד מצליחים לכתוב משהו לקרוא שהוא מעניין וקליל בו"ז.
הנה סרטון:
http://filmforce.ign.com/articles/717/717774p1.html
יפה שם ב-NFB. בפעם הקודמת שביקרתי הראו רק 5 שניות מהסרט. קצת התעצבנתי עליהם 🙂
מצד שני, היה יותר חבל לי שהיו שם רק כמה סטילס מתוך Alouette, שזה אולי השיר הכי מעצבן בעולם (אפילו כשבארט סימפסון שר אותו), אבל הסרטון בוודאי משפר פלאים את מצב הרוח (ואני באמת צריכה משהו שיוריד לי את העצבנות על רכבת ישראל ועל אגד, אפרופו דיווחים מהצפון).
יאיר, אחלה ביקורת על "סופרמן", פחות או יותר הוצאת לי את המילים מהפה.
יצא לי לראות שוב את "סופרמן 2" זמן קצר לאחר שראיתי את "סופרמן חוזר", וההבדלים בטונים בולטים מאוד. או במילים אחרות: אין שום סיכוי שזה המשך ישיר של הסרט הנפלא ההוא. "סופרמן חוזר" הוא הרבה יותר רימייק מסרט המשך,אפילו ברמת הדיאלוגים הזהים. אני חושב שההצהרה של יוצריו שמדובר בסרט המשך היא מטופשת לאור העובדה שהצוות היצירתי לפני ומאחורי המצלמה שונה לחלוטין, חוץ מג'ון ויליאמס. האם היה אפשר לעשות סרט המשך אמיתי עם שחקנים אחרים לגמרי? אולי. אבל זו היתה משימה קשה ביותר. זה מעלה שאלה אחרת: האם יש טעם לנסות ולעשות סרט המשך אחרי כל כך הרבה שנים? הנוסטלגיה של הטרט היא היתרון וגם החיסרון שלו.
רק שאלה קטנה אחת: אם כבר הביאו את פרקר פוזי, למה לא נתנו לה לגלם את לויס ליין??
קווין סמית מספר איך הוא לא עשה את סופרמן:
http://www.youtube.com/v/vgYhLIThTvk
בקשר לסרטון המאוד חביב ששלחו על קווין סמית' – מצחיק נורא. מזעזע כמה מפיק יכול להיות אדם מטומטם ומוזר. חחחחחח
ובקשר לביקורת של "סופרמן חוזר" – זה היה סרט גרוע. משעמם. וחבל. אני לא מכיר הרבה אנשים שאהבו את הסרט הזה.
והכי חשוב, תהיה בריא, אני צריכה אותך לכמה עניינים.
תהיה בריא, יאיר, ותודה על ההפניות המרתקות. את "סופרמן 2" עוד לא ראיתי אז אני אמתין עם זה, אבל נחמד לראות שלא רק בארץ מסתכסכים עם מבקרים. 🙂
שבת שלום.
הביקורת של רותם דנון על סופרמן חוזר בוואלה מעולה. אישית, היתה לי אכזבה קלה למרות שאין את אותו "אנטי קלימקס" שהוא מתאר, לא היו לי ציפיות בשמיים, אך גם לא באתי נטולת כאלה מצד שני.
אין לי ממש לינקים, חוץ מהלינק לסרט הדוקומנטרי שלי (אם זה בסדר, יאיר.)
http://www.youtube.com/watch?v=BlDOmoxFedw
אשמח לשמוע תגובות!
24 הדקות הראשונות של a scanner darkly: http://media.filmforce.ign.com/media/670/670907/vids_1.html
יאיר, אני גם כן מסכים עם הביקורת שלך על סופרמן חוזר. כל הסרט כל הסרט ניסתי להביןמה סופרמן מחפש בלויס ליין החדשה. היא אולי הביץ' הכי מעצבת שראינו בשנים האחרונות בקולנוע. ברנדן ראות' הוא באמת חיקוי עלוב וחבל שהשיתוף פעולה השני של ספייסי וסינגר אחרי החשוד המיידי לא הניב משהו איכותי כמו בפעם הקודמת. …זהיורת ספוילר…. לא היה עדיף שסופרמן היה תופס את לות'ר במקום להתעופף לו בפעם ה-27 בחלל בסרט?
לגבי הלינק של קווית סמית' הוא גאוני. זאת לא הפעם הראשונה שאני רואה אותו מספר את זה, מדי פעם מקרינים בהוט את התוכנית המלאה שמתקרבת לארבע שעות של קווית סמית' מדבר מול סטודנטים. ויש לו עוד המון סיפורים כאלה.
לינק נחמד לראיון עם נטלי פורטמן (יאיר, אני מקווה שהראיון שלך איתה לא נגמר ככה…)
http://vod.walla.co.il/?w=//939928
Clooney And Soderbergh Separate…. George Clooney and producing partner Steven Soderbergh have decided to close down their Section Eight production company, which they founded six years ago (00).
The Syriana star will officially part ways with Soderbergh on 1 August to launch Smoke House, a production company he is forming with his Good Night, And Good Luck collaborator Grant Heslov.
Section Eight will continue to produce Clooney's upcoming movies, including Ocean'S Thirteen and The Good German, both directed by Soderbergh.
Soderbergh has said he would like to focus more on film-making and less on the film development and producing process.
Clooney and Heslov co-wrote and produced Good Night, And Good Luck together and will both run Smoke House, which is named after a long-time Burbank, California, restaurant across the street from the company's offices on the Warner Bros studio lot.
יאיר
אולי לטובת הצפוניים, תן איזה סקירה בתי קולונע פתוחים בצפון, ואיזה לא?
אם אני מבין נכון, עוד לא היתה בכורה בצפון לשודדי הקריביים – 2 ולסופרמן החוזר…. החיפאים עוד לא ראו את הסרטים הנ"ל, האומנם?
הנה קטע מתוך הסרט הנשכח "המעקב" שהעליתי ליו-טיוב:
http://www.youtube.com/watch?v=MNMi8fXi5Os
השחקן הוותיק ג'ק וורדן הלך לעולמו בגיל 85. וורדן הופיע בסרטים רבים מאז שנות החמישים כמו מעתה ועד עולם, וצדק לכל, כל אנשי הנשיא, והיה מועמד לאוסקר פעמיים בקטגוריית שחקן המשנה על שמפו מ1975 ועל השמיים יכולים לחכות מ1978. כמו כן זכה באמי על תפקידו בסרט הטלויזיה הפופולארי Brian's Song מ1971 בו כיכבו ג'יימס קאן ובילי די ויליאמס.
צפיתי אתמול ב"תודה שעישנתם" בקולנוע החדש בקניון אילון. זה באמת הדור החדש של בתי קולנוע- גדול, מרווח, כסאות מאוד נוחים, מסך גדול, מרופד בשטיח, מפואר- בקיצור, תענוג. רק תהיה אחת: אני, ברוך השם, אדם בריא, אבל מה לגבי הנכים? יש מעלית המגיעה לקומת האוכל, ומשם לקולנוע יש עוד גרם מדרגות. אם כבר עשיתם מעלית, למה לא עוד הסוף? מה, אתם פינת אוכל עם קולנוע צמוד, או קולנוע עם פינת אוכל צמודה?
אה…לגבי הסרט: "תודה שעישנתם" הוא סרט חביב, אבל מרוצה מעצמו מדי. הוא משתמש יותר מדי בטריק של פריז-פריים, והערה מתחכמת בוויס-אובר, כלומר, הוא מנסה יותר מדי להצחיק ולהתחבב, וכך מאבד את קהות חיצי הביקורת שלו. רק תחשבו מה היה קורה אם
פגישות "סוחרי המוות" המפוזרות לאורך הסרט היו נקודות מפגש של שלושה סיפורים של שלושת המשתתפים
בפגישות האלו ("סוריאנה" או "אהבה נושכת" סטייל). מריה בלו, שחקנית מעולה בדרך כלל, מבוזבזת לחלוטין בסרט הזה.
עוד סרט שהספקתי לראות בסוף השבוע הזה הוא "אין מקום לאהבה" הצרפתי. מי שאוהב דרמות מינוריות (כמוני) מאוד יהנה מהסרט הזה. הקצב אמנם איטי (אולי מדי), ולוקח זמן (לי לקח כעשרים דקות) להתרגל לשתיקות, אבל הסרט מאוד מרגש ומאוד מתגמל. יש יורש לקלוד סוטה.
"המעקב" סרט נשכח. נשכח על ידי מי? אולי נשכח על ידי דניאל, שאחרי זה נזכר בו?
מיכל: לא מבין את הטענה. נא לנסח מחדש.
והנה עוד שני קטעים. אחד מתוך סרט של סמואל פולר, השני הופעת האורח של פולר ב"פיירו המשוגע" של גודאר:
http://www.youtube.com/watch?v=oyTJZ_e6Y-8
http://www.youtube.com/watch?v=ZPXV_Tm6iIw
הטענה היא שלא הבנתי למה התכוונת כשכתבת ש"המעקב" הוא "סרט נשכח". עכשיו זה יותר ברור?
מיכל: "המעקב" היה סרט פופולרי ב-1974, אבל לא המשיך להיות פופולרי לאורך זמן. אם תציבי עשרה חובבי קולנוע בשורה, חלקם יידעו לזהות את "צ'יינהטאון", "השיחה" ו"אישה תחת השפעה". לא נראה לי שהם יזהו את "המעקב". אבל אם את ראית אותו, אשרייך.
איך יאיר מגיב לעובדה שלא עושים הקרנה מוקדמת למיאמי וייס?
בהפתעה? באכזבה? בתסכול? ואולי הולם מכל – בכעס בלתי ניתן לשליטה?